Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det fortsätter att gå åt rätt håll här i Stockholm. Förmodligen är en stor andel av oss som rör oss ute bland folk redan immuna på ett eller annat sätt, vilket ju innebär att de som varit mycket försiktiga och undvikit andra människor så långt som möjligt sannolikt riskerar väldigt lite om de ger sig ut igen, såvida de inte råkar träffa någon turistande norrman eller så.
Det är väl såvitt mig bekant ingen här som delar dina teorier om att sarscov2 kan liknas vid hiv och att alla vi som varit sjuka kommer att få våra immunförsvar söndertrasade.
Jag tycker dina teorier är en aning alarmistiska.
Hur går det, Stockholm? Har ni redan uppnått *inte Sveriges strategi*? Eller hur går det?
Jag har inte testat mig och kommer heller inte att göra det, åtminstone inte förrän det är möjligt att testa om man är mottaglig för covidsmitta eller inte.
Men i och med att jag var sjuk tidigare och smittade ner familjen med liknande symptom så utgår jag från att jag haft covid-19.
Men helt säker kan jag ju inte vara.
Apropå frågan om läget i Stockholm. Av statistiken jag länkar till framgår det tydligt hur smittoläget ser ut för närvarande, fram till 20 juli.
Antalet som avlider är bara bråkdelar av hur det såg ut när det var som värst, liksom antalet personer över 70 år som smittas.
En utveckling eller snarare avveckling av viruset som inte beror på munskydd elelr skärpta restriktioner.
https://vardgivarguiden.se/globalassets/kunskapsstod/smittskydd/statistik/covid-19/covid-19-fall-2020.pdf
Jag resonerar likadant och har inte testat mig.
I början april var jag förkyld och i samband med detta konstaterades att min hustru bar på Covid 19 virus (även hon hade lindriga förkylningssymtom). Jag känner mig trygg med att jag har varit smittad men misstänker att mina svaga symtom gör att det är osäkert om jag har mätbara antikroppar. Däremot hoppas jag att jag har skaffat mig ett skydd genom T celler (men det får man inte svar på vid provtagningen).
Jag resonerar likadant och har inte testat mig.
I början april var jag förkyld och i samband med detta konstaterades att min hustru bar på Covid 19 virus (även hon hade lindriga förkylningssymtom). Jag känner mig trygg med att jag har varit smittad men misstänker att mina svaga symtom gör att det är osäkert om jag har mätbara antikroppar. Däremot hoppas jag att jag har skaffat mig ett skydd genom T celler (men det får man inte svar på vid provtagningen).
www.ekonomifakta.se/fakta/arbetsmarknad/arbetsloshet/arbetsloshet---internationell-jamforelse/
Usch, 9,3% arbetslösa i Sverige nu. När kommer det att märkas att Sveriges strategi är så mycket bättre för ekonomin, jämfört med andra länders nedstängningar etc?
Sverige ligger inte bra till beträffande arbetslöshetssiffror, så ingen skymt än av den omtalade fördelen ...
www.ekonomifakta.se/fakta/arbetsmarknad/arbetsloshet/arbetsloshet---internationell-jamforelse/
Usch, 9,3% arbetslösa i Sverige nu. När kommer det att märkas att Sveriges strategi är så mycket bättre för ekonomin, jämfört med andra länders nedstängningar etc?
Sverige ligger inte bra till beträffande arbetslöshetssiffror, så ingen skymt än av den omtalade fördelen ...