Anonym (man) skrev 2021-06-03 18:12:17 följande:
Du missbrukar i vanlig ordning ord och slänger dig med floskler utan att förstå vad du egentligen säger.
När man säger "lägga ord i munnen" på någon så betyder det att man säger att personen sagt något personen inte gjort... det är inte vad jag gjort.... för jag har lixom inte påstått att du själv sagt att du är oempatisk. Det jag sagt är att JAG TYCKER att du förhåller dig till 15 tusen döda och allt lidande det innebär på ett oempatiskt sätt. Och det kan omöjligen kallas för "lägga ord i munnen på dig"
Desinformation är när man lägger fram falsk information i syfte att lura folk. Att påstå att du är oempatisk är en iaktagelse / åsikt från min sida som inte rör ämnet i sig utan handlar snarare om hur du förhåller dig till ämnet.
Om du inte vet vad orden eller meningarna du använder betyder så är det kanske bäst att inte använda dem?
Dock pratade vi om något helt annat, men du vill mestadels prata ad hominem och min person.
Det sakliga kvarstår kan vi krasst konstatera, Sverige har gjort ett fantastiskt arbete i från den hand man blev tilldelad sig.
Och det styrker siffrorna, och det är nu du ska lyfta något som vi redan för över ett år sedan har avhandlat.
Ingen vet längre vad du vill ha sagt, kommer det snart?
När man skriver saker man redan vet är fel, och sen tror det är ett försvar och prata om något som vi avhandlat för långt över ett år sedan.
Så blir man rätt frågande vad du vill ha sagt, dock funkar det inte med lägga orden i munnen på oss.
För när du gör är det bara du som säger, ingen annan.
Anonym (man) skrev 2021-06-03 18:16:06 följande:
Ja precis, en pandemi med ett DÖDLIGT virus, dvs ett virus som dödar människor, som i människor inte siffror. Och problemet är att du inte verkar bry dig speciellt mycket om hur många den dödat...dvs oempatiskt förhållningsätt till andra människors lidande och död.
Ja, och vi har gått ifrån vara 8:e i världen till vara 33:e.
Det i sig berättar att vi gjort det bra, och nått säger mig vi kommer sjunka än mer i denna dödsliga.
Vilket verkar göra dig upprörd att vi gör det bättre än andra som fick en liknade hand tilldelat sig, frågan är varför då det är enkelt att motbevisa dig med överdödligheten i EU/Europa.
Mycket enkelt också, titta:
ÖVerdödlighet 2020:
Liechtenstein, 20,8 procent Spanien 18,9% Polen, 18,7% Slovenien, 18,5% Italien, 17,4% Belgien, 16,7% Tjeckien, 16,6% Bulgarien, 15,1% Storbritannien 15,1% Schweiz, 13,0% Malta, 12,6% Litauen, 12,3% Nederländerna, 11,6% Rumänien, 11,1% Österrike, 11,1% Portugal, 11,0% Slovakien, 10,5% Frankrike, 10,4% Cypern, 9,2% Kroatien, 9,1% Ungern, 8,1%
Sverige, 7,6% Oops!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Grekland, 7,5% Tyskland, 5,3% Estland, 3,1% Finland, 2,7% Island, 1,6% Danmark, 1,6% Lettland, 0,4% Norge -0,4
pyssel skrev 2021-06-03 18:35:51 följande:
Ja, där finns det så enorma språkliga svårigheter begreppsmässigt, atr svårigheterna att vara saklig, och ens det minsta insatt, blir bara nästa lager i en sörja av idiotier där han inte ens lyckas skriva sin sidfot korrekt eller får till satsbyggnaden i repeat-meningarna som saknar innehåll. Han har dock äaldrig fått så mycket medvind i en tråd, vilket har den mycket enkla förklaringen att några som inte kan motstå att lapa i sig beröm måste underhålla flödet. Det finns inget att hämta i den diskussionen, det är en tom tunna som skramlar både mest och värst, med ett sanslöst högt eko. Dock har den där tunnan fått en inte helt försumbar konkurrens i den egna hyllningsbubblan.
Dock är det sakligt att efter den hand vi blev tilldelat oss, så har vi sjunkigt som en sten i dödslistan.
Det är rätt svårt och göra det sakligare, dock är jag osäker på vad din saklighet är om detta om att vi gör det såpass mycket bättre än andra i EU/Europa.
Kanske någon saklighet kan förklara detta, eller språklektioner istället?
pyssel skrev 2021-06-03 18:43:42 följande:
Inte hunnit titta, är det "sevärt"? Belyste det smitt-o-säkra, framför det säkra igen?
Det är än ingen som vet vad, och verkar som vi aldrig komemr få reda på det heller.
Så sortera ned i högen och så fortsätter vi med det vi håller på med, som UPPENBARLIGEN också funkar effektivare än andra länder.
Som du förstår, det var länge sedan vi var på 8:e platsen i per capita död av COVID-19.(33:e plats nu om ni missat )