Pope Joan II skrev 2021-04-06 22:06:37 följande:
Läste också Karlstens ettårssammanfattning och blev ånyo påmind om Folkhälsomyndighetens underliga agerande.
Som jag skrivit tidigare så är det min åsikt att myndigheten på grund av sina kommunikativa svårigheter, sin nonchalans och sin totalt ogrundade tvärsäkerhet om sådant de uppenbarligen inte vet något om och hela tideni förlängningen haft fel om drivit på smittspridningen och därmed också den ohållbara situation i vården de säger sig vilja främja. Och, som socialstyrelsen nu påtalar, så dör människor på grund av att vården är överbelastad.
Det verkar som du får läsa Killbills inlägg en gång till.
Och här får du överdödligheten i EU, som också berättar att vi klarat oss bra i jämförelse:
Överdödligheten i Europa 2020
Skillnaden i antal dödsfall under 2020 jämfört med ett genomsnitt för åren 2016-2019 i respektive land.
Liechtenstein, 20,8 procent Spanien 18,9% Polen, 18,7% Slovenien, 18,5% Italien, 17,4% Belgien, 16,7% Tjeckien, 16,6% Bulgarien, 15,1% Storbritannien 15,1% Schweiz, 13,0% Malta, 12,6% Litauen, 12,3% Nederländerna, 11,6% Rumänien, 11,1% Österrike, 11,1% Portugal, 11,0% Slovakien, 10,5% Frankrike, 10,4% Cypern, 9,2% Kroatien, 9,1% Ungern, 8,1%
Sverige, 7,6% Grekland, 7,5% Tyskland, 5,3% Estland, 3,1% Finland, 2,7% Island, 1,6% Danmark, 1,6% Lettland, 0,4% Norge -0,4
Och sen på detta har vi få eller inga fall av RS-virus, DRAMATISK minskning av cali-virusen(och de liknade) som berättar vi haft mycket effektiva åtgärder.
FuckGoggleAskMe skrev 2021-04-06 22:44:00 följande:
Precis. Och jag tror inte att organisationen i Sverige hjälper, regeringen ger inte regionerna fasta linjer för genomförandet av vaccinationerna, det verkar som om det finns utrymme för tolkningar vilket är helt vansinnigt i dessa tider.
Argumenten i denna tråd om att Sverige haft en tidig, stor smittspridning och därför hamnat i en särsituation, borde ses i ljuset av att Sverige hade tidigt information om faran och valde att inte vidta några åtgärder. Alls.
Vi har inget ministerstyre i Sverige.