Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Vad är överraskningen att man tittar över vad som kommit fram kring Astraavaccinet?
För mig låter det som sunt förnuft att göra så, även om prevalensen är så EXTREMT låg.
Vad är överraskningen att man tittar över vad som kommit fram kring Astraavaccinet?
För mig låter det som sunt förnuft att göra så, även om prevalensen är så EXTREMT låg.
Varför förekommer du saker och tar skeenden att de ska gå efter din takt, annars är slutresultatet ointressant låter det som.
Verkar som en del inte kan greppa att det är en maskin som ska gå sin gång och att det tar den tid det tar och att det i sig ändrar inte slutresultatet.
Eller vad är den argumentation egentligen?
Varför vaccineringen gått långsamt är pga att vi är helt i händerna på tillverkarnas leveranser når hit.
Och vi är inte de enda i världen att ha beställt stora mängder med vaccin som man får vackert vänta på leveranserna även där.
Och vi som enskilt land är chanslösa som aktörer mot tillverkare, även som EU har man stora svårigheter att sätta press på dessa.
Så vad är det du menar egentligen med det?
Undrar då man kan inte spruta luft i armen och tro det är att vaccinera någon.
Det är rätt intressant.
Även är det nog tom än mer intressant varför en del använder detta att attackera vaccinet och glömma av att det räddar liv.
Och sen den komiska som uppstått det senaste om hur man ska vaccinera utan fått de leveranser som krävs, som om vi skulle spruta in luft i armen för uppnå vaccinationsmålen.
En sak om det hade varit infrastrukturella, logistikproblem, för då kunde man ha klagat på den del som man hade haft svårt och få igång.
Även verkar en del ta det som en bekräftelse att vaccinet är livsfarligt och för man stannar upp och lyfter blicken och för man vill ha svar innan man fortsätter.
Detta tar en del som en BEKRÄFTELSE att vaccin inte går att ta längre.
Udda minst sagt.
Det verkar vara en del som inte riktigt förstår denna gång och försöker göra om det till nått annat.
Undra vad som gör folk så rädda att de inte kan vänta någon dag på ett svar.
Det är aldrig illa valt att vara vaksam på mediciner, och kommer aldrig bli.
Och det enda som kommer ske med vaccineringen är att den kommer öka och komma ikapp leveransen och så står vi där på exakt samma plats som före man var vaksam på biverkningar som rapporterats in.
Helt normalt för en pandemi att öka nu i Sverige.
Och att vi har empati för vårdpersonalen, det är ju tveklöst så.
Tar tar en stund att läsa in de dokument på området, varför vill du att de ska förekomma att läsa detta?
Och vad är det som är tänkt att uppnå att inte läsa igenom dessa dokument först?
Jo, vi vet att stockholm har varit dåliga på att vaccinera de äldre och det ligger på stocklholms folkvalda inom område, MYCKET viktigt att påpeka.
Lite komiskt med hyllandet av Finland innan och vaccinationen och inte stoppa, och sen när de stoppar så låtsades man om att nått sånt har man då inte mulat om.
Även så har inte skepsis nått med att göra att man gör pauser, detta är standard förfarande, verkar som populister tar det som bekräftelsebias.
Frågan är varför, kanske dom tror att folk inte kan nått om sakfrågan?
Dock tar det en stund och läsa in medicinska dokument, det är inget man kan förbise.
Så vad är poängen med att opponera sig över stoppet, om man inte förstår stoppet och hur industrin funkar på mediciner av denna typen?
Hade en dialog existerat där, så kanske vi hade fått reda på hur man tänker när man kritiserar skeenden.
Nu berättar man att man inte förstår processen och varför den finns till.
Men det räcker med att förstå neurosedyn, så förstår man även denna och varför denna process finns till.
Dock när Sverige har stoppat för att ta en bättre syn på frågan, så funkar det inte starta upp igen utan att ha läst dokumentationen först.
Och komiskt nog så stoppade Finland senare, och det ansågs som bra, men inte att Sverige inte startat vaccinationen igen.
Undra vad det är för nått konstigt och udda, för där blir det väldigt fel.
Det är väldigt enkelt och förstå dig oftast, då du är saklig och går den extra metern för att göra det tydligt om så krävs.
Det som jag reagerar på är saker som vi vetat om länge, som att sjukvården går på knäna.
Det har vi vetat om i ett år nu, och förstår inte riktigt vad en fråga hör hemma där.
Det borde mer vara stöd och empati till sjukvårdspersonal, stöttande, uppmuntrande emot sjukvårdspersonalen.
Men ändra nått för dom, det är nästan hopplöst svårt på kort sikt.
Och just för det kräver en hel del tid på ändra och göra det bättre och många år.
Är det enbart politiker som tar dessa beslut om vem som ska ha vaccin där i Stockholm?
Eller vem är det som har tagit beslutet att inte vaccinera äldre först?
En sak som kan vara bra med stoppet, det är att doserna har lagrats upp och man får se hur det blir vid en betydligt högre takt att vaccinera.
Men nått säger mig att man snabbt kommer ikapp när det väl startar upp igen, och vi igen kommer till att det är doserna som saknas inte viljan och att vi igen blir i händerna på tillverkarna.
Det med att vi är i händerna på tillverkarna, det är nått som kommer följa oss ett tag och en fråga som jag insett vi och även EU är rätt chanslösa på att påverka speciellt mycket.
Är det mer/bara yngre som får dessa blodproppar?
För jag läste aldrig om det, men när jag såg +55 skulle man återuppta vaccineringen, så funderade jag på vad det var.
Det kan ju bara ha varit att man innan stoppade astras för äldre pga en påstådd sviktande funktion var det väl på Astras vaccin?
Varför jag inte alltid svarar dig och när du skriver, det är för ofta skriver du på ett sätt som täcker upp frågan väl.
Och att du är saklig och har viljan att komma fram till nått och framförallt gillar även du att diskutera.
Och nu när vi har sluppit det personliga och bara det sakliga, så är det svårare att svara sakliga inlägg då de täkt upp större delen redan.
Vet inte alls varför man inte får ställa sakliga frågor till användare som skriver i tråden, det osakliga förstår jag att man ska skippa enligt moderators meddelande i tråden.