• klyban

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Anonym (man) skrev 2021-01-11 00:17:48 följande:
    Frågan är inte vad Tegnell säger, frågan är varför DU nu sitter och säger raka motsatsen till det du tidigare sagt och kallar det för "fakta"? Om sveriges strategi aldrig varit flockimmunitet varför satt du och övriga nationalister och påstod just det för ett tag sen?

Kan du svara på det eller tänker du bara fortsätta repetera dig?

Jag upprepar den Svenska COVID-19 strategin, och den är upprepad hundratals gånger av Tegnell & co.
    Och det vet vi nu efter 8 månaders upprepning av de lättförstådda Tegnell & co.

Vad är din anledning att upprepa nått FHM aldrig sagt?(Kanske du nu ska upprepa den förutsättningslösa diskussionen Tegnell hade om frågan som aldrig kom längre en diskussion?)

Så ja, jag svarar vad Sveriges strategi är och repeterar den tills den Svenska strategin ändrar sig.
    Men för all del, återkom gärna när strategin ändrar sig, för då kommer jag upprepa den om  den återges fel som den nuvarande strategin återges fel idag och ~8 månader tillbaka.

Tänk att 8 månader och hundratals av upprepningar av Tegnell & co, inte ens idag återges rätt.
    Hur kommer det sig du återger det fel var gång?
    För jag gör inte och källa har du på FHM och se själv, och hundratals PK upprepningar av Tegnell & co.

• klyban
    Anonym (man) skrev 2021-01-11 00:22:47 följande:
    Så mao så spelar det ingen roll om bristen på integritet är faktiskt eller inbillad.

Hur går det ihop med din sk "fakta" du hela tiden tjatar om?
    Det du pratar om nu är ju inget annat än irrationella känsloargument.

Är det så du menar vi ska besegra pandemin? Med irrationella känslor?

Integritet är inget du ens någonsin kan bestämma åt någon annan.
    Att integritet är personligt för var och en är just fakta.

Och visst kan du påpeka ett känsloargument för en som hävdar sin integritet, och säkerligen ha en poäng med det.
    Dock bara för dig personligen.

Vi vet inte ens om vaccinet klarar av att besegra COVID-19, men vi tror och hoppas på det.
    Annars får vi vänta på den naturliga flockimmuniteten, men det kan ta både 1-2-3-4 år till.
    Och tar det 2-3 år till, så är den Svenska strategin en som funkar och det är beprövad erfarenhet av tidigare pandemier.

Jag hoppas dock att vaccinet bromsar ned det, och när nästa höst kommer, så får vi inte en ny spik.
    Dock kommer facit på den då, men frågan hoppas du ens på det?
    För jag hoppas DEFINITIVT att vaccinet funkar för bromsa ned COVID-19 så det blir en parentes och pandemi avslutas.

• klyban
    Anonym (man) skrev 2021-01-11 00:22:47 följande:
    Så mao så spelar det ingen roll om bristen på integritet är faktiskt eller inbillad.

Hur går det ihop med din sk "fakta" du hela tiden tjatar om?
    Det du pratar om nu är ju inget annat än irrationella känsloargument.

Är det så du menar vi ska besegra pandemin? Med irrationella känslor?

Du bör läsa upp dig om integritet och förstå att det är nått du aldrig kan bestämma åt någon annan.
    internetstiftelsen.se

Och efter den kunskapen de ger dig där, så förstår du vad integritet är och du har inget att argumentera längre där.
    Och just för integritet är en personlig sak och nått du aldrig någonsin kan bestämma åt ändra.

• klyban
    Anonym (man) skrev 2021-01-11 03:25:31 följande:
    Ditt svar är ju så totalt irrelevant att man nästan kan tro att du går på något starkt. Jag frågade inte vad FHM sagt jag frågade vad DU sagt. Är det verkligen så svårt för att förstå.... eller kör du bara din vanliga barnsliga debatteknik med att undvika svara på frågor genom att repetera meningslöst BS som inte har ett dugg med frågan att göra?

Fakta är att vi aldrig haft en flockimmunitetsstrategi, inte ens någonsin Solig
    Och ja, jag har pratat om flockimmunit alltid sker i andra änden varken man vill eller inte, brukar ta ett par år säger den beprövade erfarenheten på pandemier.

Fakta är värt och repeteras när desinformation kommer.
    Och hur en faktabaserad argumentation är barnslig debatteknik är perplexserade minst sagt.

Men frågan är varför man upprepar Sverige har en flockimmunitetsstrategi, fast vi aldrig haft en ens.

Anonym (man) skrev 2021-01-11 03:29:05 följande:
    Och du bör läsa upp dig på slillnaden mellan fakta och fantasi.

Iom att du inte verkar kunna skilja på dessa två så är det verkligen inte rätt person att förklara för andra vad kunskap är. För kan du inte skilja på fakta och fantasi så vet du ju heller inte vad kunskap är utan tror att dina egna fantasier är kunskap.

Integritet kan inte jag bestämma för andra, och samma gäller för dig och alla andra.
    Du bör läsa på sidan, står en massa om integritet där, så du får fakta då alltså.

• klyban
    Anonym (Proctor) skrev 2021-01-11 16:02:10 följande:
    Nu är det bara 35% av de döda som är från Stockholm. Vad har du att säga om det? Verkar som dina siffror inte håller så bra i längden.

Har du någon annan förklaring än att Stockholm ser flockimmunitetseffekter? Hur kan Stockholm ens nå början till flockimmunitet? Jo, för att vi har den strategin. Vad har strategin kostat? Tusentals döda?

Jag säger att Stockholm står för ~35% av alla döda, vad skulle jag annars säga menar du?
    Siffror av detta slaget ändrar sig efter hand, och vi kommer få se en trolig ökning om vi får en ny omgång till hösten och om vaccinet inte gör sin sak.

Strategin är utformad att hjälpa även de som inte har virus, då det finns problem där med.
    Det hade du sett om du visste vad den Svenska strategin är och som är upprepad hundratals gånger.

Ser man på andra länder som hade en hög initial smitta, så ser vi faktiskt det gått bättre för oss med tiden mot dessa.
    Men det är nu man alltid jämför med Finland och Norge i tron det skulle säga nått för oss.
    Vad allt kostar på alla områden, det kommer vi få inom 5år hoppas jag, för räkna ut detta är väldigt svårt.
    Dock vet vi att vi sjunkit som en sten i dödligheten, ifrån varit 8:e i världen, till 15:e i Europa och 25:e i världen.
    Så ja det gått åt rätt håll ett tag, är det bra nej, men det har vi vetat sedan strax efter starten att det inte är.

Anonym (man) skrev 2021-01-11 17:04:32 följande:
    Som sagt, för att vara någon som älskar att slänga sig med orden fakta och kunskap så verkar du sakna båda.

Att påpeka hur du gått från att påstå att Sveriges strategi var flockimmunitet till att förneka att det någonsin varit det är inte desinformation klyban. Det är fakta...riktigt fakta. I så fall är det ju du som ägnat dig åt desinformation när du påstått att Sveriges strategi var baserat på flockimmunitet.

Ja, det är onekligen perplexerande att se hur du missbrukar ordet fakta och desinformation.

Att vi ingen flockimmunitetsstrategi har i Sverige är ju fakta och en fakta som Tegnell & co upprepat hundratals gånger.

Ett fakta ni har försökt med desinformation få bort, men ändå står vi här fortfarande med faktat att Sverige ingen flockimmunitetsstrategi har.

Att säga att en faktabaserad diskussion är barnslig, är fortfarande perplexserande även efter ditt inlägg.
    Är fakta så hemskt?

• klyban
    klyban skrev 2020-05-17 00:54:30 följande:

Sverige arbetar inte för en flockimmunitet, utan Sverige arbetar på att hålla smittan nere, så sjukvården hänger med.
    Kanske de stängt ned samhället och stoppat det så, för de många har och pga en extremt okontrollerad spridning och för sen följsamhet av invånare.

Och många verkar vara rätt på det klara med att återsmittning kommer ske, och vaccin är 12-18 månader bort.
    Och ingen klarar hålla stängt så länge, utan att ekonomin kraschar, och kraschar ekonomin så komemr dessa få döda vara en droppe i havet i jämförelse.

Och sen en kommentar före detta om immunitet och att Sverige kanske nog inte har en sånt tur, och det visade sig en sådan tur hade vi aldrig.(inte heller mitt påstående, utan spekulationer man hade pga vikande smittotal och om 40% räckte och svar på den.)
    Och fakta och svaret är, nej, vi hade inte en sådan tur och 40% räckte inte för immunitet.
    Lustigt att en del ens ventilerade den siffran, då forskningen och den beprövade erfarenheten  pratade om siffror som var mycket MYCKET högre.

Vilket betyder att det du påstår jag sagt inte existerar, vilket gör det intressant nu.

Dock ändrar det inget om FHM som alltid haft samma strategi efter implementeringen i denna och att vi har ingen flockimmunitesstrategi har i Sverige.

Och nu vet vi att påståendet du kommer med om mina texter är felaktiga om att jag säger vi har en flockimmunitetsstrategi i Sverige.
    Fakta hjälper oss alla, så kanske hålla sig till fakta?

The End!

• klyban
    Anonym (haha) skrev 2021-01-11 18:47:40 följande:
    Ja, det är jju inte särskilt konstigt att Stockholm har 35% av de döda, de har ju överlägset flest sjukdomsfall också!!
    Exakt, det är så COVID-19 dödar och där står Stockholm för 35% av alla döda i Sverige.
    Men bara för ~10% av befolkningen.
    Anonym (realist) skrev 2021-01-11 18:54:59 följande:
    Välskriven och skarp analys ifrån internationellt håll. Handlar om Tegnell, den nakne kejsarens uppgång och fall.

Ett litet utdrag om hur Tegnell på ett mycket korrekt sätt beskrivs i artikeln, berättar lite om hans bakgrund och skolning också:
    "His formal education in epidemiology consists of a one-year long-distance learning course at the London School of Hygiene and Tropical Medicine which he completed over four years.
    Otherwise, he is a doctor. He often speaks eloquently to the media but seldom refers to scientific studies that others can review when referring to his questionable claims. He has used untruths on recurring occasions, including reports on Sweden`s compliance with infection control councils and the spread of infection in Swedish and Finnish schools. He seldom speaks concretely, but almost always vaguely and airily. Tegnell has been presented with an exceptionally large authority by the Swedish public and the government in an area that he does not control. Many Swedes follow his statements by saying that they trust the research or that they listen to the researchers."

foreignpolicynews.org/2021/01/03/anders-tegne...

Intressant i sammanhanget är att Tegnell har i större delen av sitt yrkesverksamma liv arbetat med infektionsfrågor, så som ebola, mjältbrand osv...osv... med patogener av olika slag och infektioner vid operationer osv...
    Och sen nästan ett decennium jobbat på det nuvarande arbetsuppgifterna

Vet inte vad desinformation som detta ges, som är så enkelt att avvisa som felaktig i sin helhet.
    Men såklart kompartmentaliserar man, och glömmer av allt annat än just bara detta året.
    Så kanske man tror Andres Tegnell bara har ett års utbildning i frågan och sen inget mer vet om om infektionssjukdomar såsom bland annat COVID-19.

Minst sagt intressant.

Anonym (haha) skrev 2021-01-11 19:05:57 följande:
    Man bör väl inte ens klappjaga trumpen va?? Eller vad tycker du??

trumpen är ju en total katastrof för COVID-19, han sade det inte skulle dö mer än 100000.
    Och gett råd som dödar.

Vad vi tycker om trumpen i denna tråden är dock irrelevant för Sverige i sak och denna tråden.
    Dock intressant att du började prata om annat istället.

Toppen att man får ut 6 doser vaccin ur en 5 dos ampull.(heter nog nått annat än ampull, då jag tror det är en med gummi väl? eller samma namn?)

• klyban
    Tow2Mater skrev 2021-01-11 19:13:32 följande:
    Snälla, låt det vara din End.....

Dock är det avgjort att jag aldrig någonsin sagt vi har en flockimmunitestrategi i Sverige, som det inte vore nog att FHM berättar vi aldrig haft en, då de upprepat den strategi vi haft hundratals gånger.

Det var det som var The End! inget annat.

Anonym (realist) skrev 2021-01-11 19:09:23 följande:
    Om du inte begriper varför Tegnell som är huvudarkitekt till flockimmunitetsstrategin kritiseras i en tråd som startats för oss som är kritiska till coronastrategin så kanske du är i fel tråd?

Angående klappjakt så är det väl du som för en sån emot Trump här i tråden? Som har exakt noll med tråden att göra. Du har ju skrivit tiotals inlägg nu om hur mycket du hatar Trumpen. Det finns säkert andra mera passande trådar där du kan uttrycka ditt hat emot den orange mannen.

Vi har ingen flockimmuniteststrategi i Sverige och har aldrig haft med COVID-19.(och inget förutsättningslöst samtal om flockimmunitet kan ändar detta.)

trump är irrelevant för tråden, och man blir mycket frågande varför du börjar prata om annat.

• klyban
    Anonym (haha) skrev 2021-01-11 19:41:52 följande:
    Och hur många av de smittade står de för?? Intressant att jag började prata om annat, ja så det tycker du som har stått för mer än 35% av "trumpenpratet" helt på egen hand!!

FoHM har också gett råd som dödat. 

All statistik finns tillgänglig, vi följer den.

Jaså, har FHM sagt man ska spruta in desinfektionsmedel i klungorna som ska döda virus på nån minut?
    Är det den Svenska strategin som tar hän syn till alla områden i Sverige som du nu lyfter som detta?
    Varför har vi då sjunkit i statistiken sedan starten då?

• klyban
    Anonym (haha) skrev 2021-01-11 20:05:46 följande:
    Vad bra att ni följer den, ligger dödsfallen i paritet med antal sjukdomsfall, eller??

Nä, det har FoHM inte sagt, men de har kommit med andra dåliga råd som lett till onödiga dödsfall!!

Det kan nog se konstigt ut med siffror, då det tog ett tag med få fram ett test, och sen ett tag att uppgradera kapaciteten på tester till en tillfredställande nivå.
    I början testade man bara för en medicinsk nytta.

Vilka råd skulle detta vara?
    Och ha i åtanke vi gått ifrån 8:e i Världen till 15:e i Europa och 25:e i världen.
    Är det råden som går ut på att vi tänker på alla delar av samhället?

Tyvärr så hur många liv det har räddat kommer ta lång tid att räkna ut, jag har tålamodet och vänta ett gång år för detta, har du?
    Vi valt en strategi som tar hänsyn till alla i samhället, och inte bara de med viruset.
    Om du har, så syns vi då och kan vi diskutera vad fakta säger.(Om nu detta var du hade i åtanke om strategin, humor är trumpen inte ens har en, den gav han upp för han såg COVID-19 som nått man skulle strunta vet vi efter Woodwards inspelade intervjuer.)

Anonym (haha) skrev 2021-01-11 20:11:16 följande:
    Proportion!! Inte paritet!

Den skiten har drabbat mig idag också, och för mig databas fel och man får upprepade inlägg postade istället för ett.
    Sett det börja dyka upp mer och mer det senaste.

Jo, jag förstod vad du menade utan tillägget, är rätt klipsk och är inte direkt intresserad av missförstå det jag läser.(men visst sker slarvfel, men då rättar man bara dessa om det blir en sak för någon.)

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin