Anonym (Proctor) skrev 2021-01-11 16:02:10 följande:
Nu är det bara 35% av de döda som är från Stockholm. Vad har du att säga om det? Verkar som dina siffror inte håller så bra i längden.
Har du någon annan förklaring än att Stockholm ser flockimmunitetseffekter? Hur kan Stockholm ens nå början till flockimmunitet? Jo, för att vi har den strategin. Vad har strategin kostat? Tusentals döda?
Jag säger att Stockholm står för ~35% av alla döda, vad skulle jag annars säga menar du?
Siffror av detta slaget ändrar sig efter hand, och vi kommer få se en trolig ökning om vi får en ny omgång till hösten och om vaccinet inte gör sin sak.
Strategin är utformad att hjälpa även de som inte har virus, då det finns problem där med.
Det hade du sett om du visste vad den Svenska strategin är och som är upprepad hundratals gånger.
Ser man på andra länder som hade en hög initial smitta, så ser vi faktiskt det gått bättre för oss med tiden mot dessa.
Men det är nu man alltid jämför med Finland och Norge i tron det skulle säga nått för oss.
Vad allt kostar på alla områden, det kommer vi få inom 5år hoppas jag, för räkna ut detta är väldigt svårt.
Dock vet vi att vi sjunkit som en sten i dödligheten, ifrån varit 8:e i världen, till 15:e i Europa och 25:e i världen.
Så ja det gått åt rätt håll ett tag, är det bra nej, men det har vi vetat sedan strax efter starten att det inte är.
Anonym (man) skrev 2021-01-11 17:04:32 följande:
Som sagt, för att vara någon som älskar att slänga sig med orden fakta och kunskap så verkar du sakna båda.
Att påpeka hur du gått från att påstå att Sveriges strategi var flockimmunitet till att förneka att det någonsin varit det är inte desinformation klyban. Det är fakta...riktigt fakta. I så fall är det ju du som ägnat dig åt desinformation när du påstått att Sveriges strategi var baserat på flockimmunitet.
Ja, det är onekligen perplexerande att se hur du missbrukar ordet fakta och desinformation.
Att vi ingen flockimmunitetsstrategi har i Sverige är ju fakta och en fakta som Tegnell & co upprepat hundratals gånger.
Ett fakta ni har försökt med desinformation få bort, men ändå står vi här fortfarande med faktat att Sverige ingen flockimmunitetsstrategi har.
Att säga att en faktabaserad diskussion är barnslig, är fortfarande perplexserande även efter ditt inlägg.
Är fakta så hemskt?