FDFMGA skrev 2021-01-28 07:05:42 följande:
Där ser man.
Nu har jag iofs aldrig bedömt människor utifrån deras längd på samma sätt som t ex den där personen som spammar FL med trådar om att kvinnor under medellängd väljs bort av oss män, det finns nog andra egenskaper som är viktigare
Ja, det verkar vara nys det där med att längd i sig skulle avgöra 'gläfsighet' - skulle det betyda att de peruanska gatumusikerna i Antares skulle ha betett sig olika beroende på var de befann sig?! Eller att olika etniciteter skulle vara 'gläfsigare' andra med tanke på att den som är kortvuxen i en del av världen är kanske lång i en annan del av världen.. I radioprogrammet jag länkade till om gatumusikanterna (som också gett ut en eller fler skivor) så framstår de inte alls 'gläfsiga'
sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskans_kroppsl%C3%A4ngd
Det är ett mycket märkligt resonemang.
Å andra sidan kan man aldrig vara säker på vad som får ett hjärta att klappa extra, en kortvuxen man eller kvinna, och vilken känsla den sinnesrörelsen sen ger upphov till varierar ju med person.
Mina förra grannar hade en större hund (räknas labrador som större?) som gläffste, nej skällde, konstant om någon person befann sig inom synhåll, det var väl inte så roligt men det jobbiga var att grannarna då började skrika värre än hunden skällde... de var över medellängd