Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Återkom när man har utvärderingen klar, men första utvärderingen berättar att det innebär mycket mindre sjukhusinläggningar.
Och det sista du skriver har jag skrivet för åratals sedan, och att det är ofta att en pandemi avslutas med en mer smittsam variant som innebär mindre skador och död av den varianten och sen avslutas pandemin i sig och blir sen istället ett återkommande virus.
Detta vet man sedan tidigare pandemier och är gammal kunskap.
Dock vet vi att WHO aldrig sagt nått faktiskt om denna Omikron-mutationen, utan de berättar själva de håller på samla in fakta i grund för en utvärdering av Omikron.
Och den första kom och den berättar att Omikron innebär mycket mindre sjukhusinläggningar.
Det är dax att du justerar allt du skriver bara för detta, om nu du inte ska låtsas ett tag, men det är lugnt jag bara upprepar tills det sitter.
SOm du förstår, facit kommer även denna gång.
Jag har inte heller sett någon första utvärdering där det framgår att nya varianten innebär färre inlagda på sjukhus, och ser också fram emot att få länkar om detta.
Vad jag har sett, har antalet människor inlagda på sjukhus i Sydafrika ökat betänkligt på sista tiden, och många av patienterna är barn. Men inte så många svåra fall verkar det som, det är ju tur.
Den där gamla kunskapen förstår jag inte varför du måste upprepa så många gånger.
Ja, naturligtvis hoppas WHO att få fram mer information så småningom om den nya varianten. Men de har visst uttalat sig om den redan. Variant of concern.
Vilken första kom? Tror du missade några ord där.
Känner inte för att det är läge för att justera vad jag skriver, speciellt inte eftersom jag inte förstår vad - bara för detta - syftar till. Förstår inte heller vad du anser jag ska låtsas, och ja, jag är rädd för att du kommer att upprepa diverse saker, som du brukar.
Att det finns ett facit i slutet av något, är en plattityd som jag inte förstår varför du ens påpekar.