• Lucia N

BF Januari 2021

En tråd för oss som väntar barn i januari!

Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

Enligt NC-appen har jag BF 5/1

• Svar på tråden BF Januari 2021
  • FiaW
    lejongap skrev 2020-07-27 14:10:07 följande:

Hoppar in här då jag hade kub idag och fick bf flyttat från 2/2 till 26/1

Välkommen och grattis! Det var en stor förflyttning :)
  • m12345678
    FiaW skrev 2020-07-26 20:53:57 följande:

Det är fortfarande tidigt att känna fladder i vecka 17, jag tror jag var i vecka 19 när jag kände det första förra gången och det är inte ovanligt att det kan dröja flera veckor till efter det innan man känner. Det hänger bla på var moderkakan ligger. Så försök att koppla bort det (jag vet att det är jättesvårt).

Sen är du långt ifrån ensam om att inte ha mage, det verkar vara flera här som inte heller har någon ännu <3

Tack snälla för peppen <3 förstår inte varför man är så orolig hela tiden, man kan ju ändå inte påverka det som sker
  • SofiaSamuelson89

Va på ultraljud i går för mina smärtor som jag skrev om för någon dag sen. Inga cystor och bebisen mådde bra Läkaren sa att jag hade en väldigt aktiv bebis som inte ville ligga still haha.

Jo har någon här inne använt en doppler? Jag köpte en på tradera nu nämligen å undrar lite vad ni har för erfarenheter?

Hejhej
  • kompliceratt

Hej!

Har varit inne och läst lite titt som tätt men inte landat i graviditeten än och därför inte skrivit. Bf 29/1. Gjorde kub igår och allt såg bra ut. Har en femåring sedan innan men ändå helt overkligt att se hur den lille låg och rörde på sig där inne. Nu börjar jag tro på det och våga ta till mig det ????

• Anonym (LH)
    SofiaSamuelson89 skrev 2020-07-28 13:27:06 följande:

Va på ultraljud i går för mina smärtor som jag skrev om för någon dag sen. Inga cystor och bebisen mådde bra Läkaren sa att jag hade en väldigt aktiv bebis som inte ville ligga still haha.

Jo har någon här inne använt en doppler? Jag köpte en på tradera nu nämligen å undrar lite vad ni har för erfarenheter?

Men vad skönt att höra att allt såg bra ut :)
  • FiaW
    kompliceratt skrev 2020-07-28 14:11:33 följande:

Hej!

Har varit inne och läst lite titt som tätt men inte landat i graviditeten än och därför inte skrivit. Bf 29/1. Gjorde kub igår och allt såg bra ut. Har en femåring sedan innan men ändå helt overkligt att se hur den lille låg och rörde på sig där inne. Nu börjar jag tro på det och våga ta till mig det ????

Härligt att det börjar landa, grattis!
  • Jan 2014

Är i v14+5 och tycker min mage blivit mindre, antar tarmsvullnaden gått ner.

Annars har alla mina symtom lagt sig förutom illamåendet/kräkningarna.

Antar detta är vad man kallar spökveckor...

• Utvandraren2

Fick äntligen provsvaret på fvp idag!! Svaret hade egentligen fastnat i posten över helgen, men ssk bad labbet faxa över svaret så jag slapp vänta. Fy farao vad orolig jag varit de senaste dagarna, har knappt kunnat äta.

Allt var bra, och ca 13/1 får storasyster en lillebror! Har shoppat gravidkläder idag och lite pojkbebiskläder. Det allra mesta dottern fick/ärvde var rosa. Nog för att han kan ha lite rosa, men inte hela tiden. Äntligen kan jag berätta för kollegor och bekanta, hitils har ju bara de allra närmaste vetat ngt. Nu kan jag också visa fram magen och vara glad och stolt!

• FiaW
    Utvandraren2 skrev 2020-07-31 20:29:41 följande:

Fick äntligen provsvaret på fvp idag!! Svaret hade egentligen fastnat i posten över helgen, men ssk bad labbet faxa över svaret så jag slapp vänta. Fy farao vad orolig jag varit de senaste dagarna, har knappt kunnat äta.

Allt var bra, och ca 13/1 får storasyster en lillebror! Har shoppat gravidkläder idag och lite pojkbebiskläder. Det allra mesta dottern fick/ärvde var rosa. Nog för att han kan ha lite rosa, men inte hela tiden. Äntligen kan jag berätta för kollegor och bekanta, hitils har ju bara de allra närmaste vetat ngt. Nu kan jag också visa fram magen och vara glad och stolt!

Så härligt att höra! Vilken tuff start ni har haft.

Stort grattis! Njut nu av graviditeten och var stolt över din fina mage! :)
  • Utvandraren2
    FiaW skrev 2020-07-31 23:30:49 följande:

Så härligt att höra! Vilken tuff start ni har haft.

Stort grattis! Njut nu av graviditeten och var stolt över din fina mage! :)

Tack! :) Nu går färden hem till Norge till maken och dottern imorgon. Och 10 dagars karantän, men det gör mig ingenting.
Svar på tråden BF Januari 2021