• Hejhejpådej

Vi synkar inte sexuellt

Hej, jag och min flickvän funkar inte på det sexuella planet, vi har varit tillsammans i 8 år och de första 3 hade vi ett fantastiskt sexliv men efter det så har det blivit mindre och mindre. Jag älskar allt som har med henne att göra men för mig så har sexlivet en stor betydelse för min egen bekräftelse och för att jag tycker att det är skönt. Senast idag så sa hon att hon gärna har sex max 10 gånger per år och jag sa minst 200. För mig har allt som handlar om fantasier eller drömmar försvunnit och jag upplever att jag ska känna mig nöjd och uppvaktad pga att jag får köra missionären 1 gång i veckan. Hon säger att så här är det mellan alla hennes väninnor och deras pojkvänner som argument. Nu har barn kommit väldigt nära i bilden och jag vill inte att det här ska vara olöst före vi får barn "hon är inte gravid nu". Jag försöker förklara att bara för att ett annat par saknar fysisk kontakt så betyder det inte att det är rätt väg att gå. Så det jag söker är svar från helst tjejer hur jag ska gå vidare härifrån men även män som tagit sig vidare från en liknande situation?

Saker jag prövat

*Sagt att vad hon helst vill prova så är jag med henne

*Hjälpt till med mer hemma fast vi inte är ett könsstereotypiskt par där kvinnan får bära arbetsbördan.

*Köpt hem leksaker som kanske får igång henne

*Köpt sexiga underkläder

*pratat om det kan vara något underliggande psykologist, vilket det inte verkar vara.

Och en massa mer. Bara för att förtydliga så älskar jag den här damen och vänder mig hit för hjälp, men sex är för mig viktigt.

• Svar på tråden Vi synkar inte sexuellt
  • Neqbeth
    Anonym (Xy) skrev 2020-04-14 12:43:22 följande:
    Ja, det här tipset!

+ att jag tänker när jag läser det du skriver att du får börja om helt från början. Tänk dig att ni inte varit tillsammans, inte är ett par än och inte haft sex första gången. Vad hade du då gjort för att ni ska bli ihop och ha sex? Gör det! Du måste erövra henne igen, få henne att vilja ha dig, vilket ju kan vara väldigt spännande i sig. Träning, snygga till sig, och så vidare. Gör det som var viktigt precis innan ni blev tillsammans och inte kände varandra så bra.
    Det här hade funkat bra här hemma iaf! Lite skillnad mot när sambon betraktar en som en "tillgänglig bekvämlighetsinrättning" i avseendet. 
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Skild kvinna) skrev 2020-04-14 12:42:44 följande:

Kondom är otroligt oskönt - hade aldrig valt det ingen relation

Fast nu var det inte dig anonym (Ark) frågade utan TS. Eller är det TS bakom det anonyma nicket?
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Skild kvinna) skrev 2020-04-14 12:31:28 följande:

Låter som en mardröm av tristess, hade klättrat på väggarna

Bättre än inget sex på 7 år!! Frustrerad kvinna i sina bästa år!
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Skild kvinna) skrev 2020-04-14 12:42:44 följande:

Kondom är otroligt oskönt - hade aldrig valt det ingen relation

Fick du barn med din ex man?
  • Anonym (Familjen)

Har ni såpass olika sexdriv nu så lär det bli ännu värre efter att ni skaffat barn....så gör inte det förrän du är 100% säker på att du vill fortsätta med din kvinna....och 100% säker på att du kan nöja dig med sex några gånger per månad.

• Anonym (A)
    Anonym (Familjen) skrev 2020-04-14 13:50:12 följande:

Har ni såpass olika sexdriv nu så lär det bli ännu värre efter att ni skaffat barn....så gör inte det förrän du är 100% säker på att du vill fortsätta med din kvinna....och 100% säker på att du kan nöja dig med sex några gånger per månad.

Några gånger per år blir det väl snarare om hon redan nu tycker att 10 gånger om året är lagom att ha sex - innan de har barn!
  • Anonym (Familjen)
    Anonym (A) skrev 2020-04-14 13:55:19 följande:
    Några gånger per år blir det väl snarare om hon redan nu tycker att 10 gånger om året är lagom att ha sex - innan de har barn!
    Kan nog i värsta fall vara sant, speciellt första året efter barnet fötts......
  • Anonym (Skild kvinna)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2020-04-14 13:42:24 följande:

Fick du barn med din ex man?

Frågade du mig? Ja, har två barn med honom. Skiljde mig när yngsta var typ 10 år
  • Anonym (Abc)
    Hejhejpådej skrev 2020-04-13 00:08:37 följande:
    Vi har valt spiral pga just detta argument då hormonspiral ska vara det bästa alternativet.. Hon ska sluta med det snart men jag vill inte att hon ska bli gravid direkt det händer. Fan att det inte finns rimliga preventivmedel för män!:D
    Min sexlust tvärdör av alla preventivmedel (utom minipiller som istället gör mig deprimerad). Gällande spiralen så var det först när jag tog ut den som jag märkte skillnaden. Det är liksom inte sådär att man sätter in en spiral och lusten dör och man gör kopplingen. Snarare att man sätter in en spiral någon gång senare inser man att det finns en minskad lust vilket förklaras med småbarn, stress på jobbet, nyförälsken är över mm. Och sedan tar man ut spiralen och vips en månad senare så är man kåt igen och inser att det var spiralen som var boven hela tiden. 

Hormonspiraler marknadsförs av barnmorskor och läkare som att det är så lite hormoner att det inte ska påverka, men enligt min erfarenhet är det bara skitsnack. För er är ju inte sterilisering ett alternativ (så jag löst mina problem), men kör med kondom, femcap eller pessar istället. 

Och gällande kondom så är det kanske dig som det påverkar mest, men det kan det kanske vara värt om det är så att det också ger en ökad lust hos din partner. 
  • Anonym (JJ)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2020-04-14 13:38:16 följande:

Bättre än inget sex på 7 år!! Frustrerad kvinna i sina bästa år!

Herregud!? Har du inte haft sex på 7 år, fy vad hemskt!

Är du i ett sexlöst förhållande?
Svar på tråden Vi synkar inte sexuellt