• Hejhejpådej

Vi synkar inte sexuellt

Hej, jag och min flickvän funkar inte på det sexuella planet, vi har varit tillsammans i 8 år och de första 3 hade vi ett fantastiskt sexliv men efter det så har det blivit mindre och mindre. Jag älskar allt som har med henne att göra men för mig så har sexlivet en stor betydelse för min egen bekräftelse och för att jag tycker att det är skönt. Senast idag så sa hon att hon gärna har sex max 10 gånger per år och jag sa minst 200. För mig har allt som handlar om fantasier eller drömmar försvunnit och jag upplever att jag ska känna mig nöjd och uppvaktad pga att jag får köra missionären 1 gång i veckan. Hon säger att så här är det mellan alla hennes väninnor och deras pojkvänner som argument. Nu har barn kommit väldigt nära i bilden och jag vill inte att det här ska vara olöst före vi får barn "hon är inte gravid nu". Jag försöker förklara att bara för att ett annat par saknar fysisk kontakt så betyder det inte att det är rätt väg att gå. Så det jag söker är svar från helst tjejer hur jag ska gå vidare härifrån men även män som tagit sig vidare från en liknande situation?

Saker jag prövat

*Sagt att vad hon helst vill prova så är jag med henne

*Hjälpt till med mer hemma fast vi inte är ett könsstereotypiskt par där kvinnan får bära arbetsbördan.

*Köpt hem leksaker som kanske får igång henne

*Köpt sexiga underkläder

*pratat om det kan vara något underliggande psykologist, vilket det inte verkar vara.

Och en massa mer. Bara för att förtydliga så älskar jag den här damen och vänder mig hit för hjälp, men sex är för mig viktigt.

• Svar på tråden Vi synkar inte sexuellt
  • Anonym (Xy)
    Bjoer skrev 2020-04-16 15:55:07 följande:

Jag förstår inte riktigt vad ni pratar om. Sex för kvinnor har potential att vara mycket skönare än det är för män. Däremot får de inte orgasm lika ofta. Men när de får det kan det vara mycket mycket intensivare än de är för män och dessutom flera på rad. Men det gäller ju att hitta rätt teknik och ha någon som är engagerad och bryr sig.

Håller med definitivt. Mycket beror också på hur man själv rör sig, under samlaget. Jag vet exakt hur jag ska röra mig för att få orgasm. Allt beror absolut inte på mannen, utan som sagt hur man själv rör sig som kvinna. Hur man "gnider sin klitta mot honom" under penetrationen osv. Män verkar inte få lika starka orgasmer lika ofta som kvinnor.
  • Anonym (Skild kvinna)
    Anonym (Bra sagt) skrev 2020-04-16 21:00:13 följande:

Det är inte trams, tror det var Ylva Franzén. Om nu kvinnor skulle få maximal njutning vid sex så skulle väl de allra flesta få orgasm? Nu ser det ju inte ut så

En del kvinnor får orgasm typ alltid, en del ibland, en del sällan och en del aldrig. De flesta behöver klitorisstimulans för att få orgasm, vissa ser till att få det, en del vill inte be om det, en del vet inte vad de njuter av för de har aldrig utforskat sin kropp. Anledningen till att en hel del kvinnor inte får orgasm beror på utebliven klitorisstimulans- det betyder inte att de inte kan få orgasm. Det finns en del kvinnor som absolut njuter maximalt av sex och älskar och uppskattar sex - sedan finns det en del som tyvärr inte har fått uppleva det
  • Anonym (Skild kvinna)
    Anonym (Xy) skrev 2020-04-16 21:04:10 följande:

Håller med definitivt. Mycket beror också på hur man själv rör sig, under samlaget. Jag vet exakt hur jag ska röra mig för att få orgasm. Allt beror absolut inte på mannen, utan som sagt hur man själv rör sig som kvinna. Hur man "gnider sin klitta mot honom" under penetrationen osv. Män verkar inte få lika starka orgasmer lika ofta som kvinnor.

Precis. Det funkar sällan att förvänta sig att mannen ska ge en orgasm- det är ju ett samspel.
  • Anonym (Ark)
    Anonym (Skild kvinna) skrev 2020-04-16 19:33:24 följande:

Håller absolut inte med. Visst får jag sköna orgasmer av onani men de går inte att jämföra med de jag får under sex med min man - sjukt sköna

Jo fast du verkar ha väldigt lätt att få orgasm. För mig är orgasm inte en garanti vid sex. Men absolut är sex fantastiskt skönt också!
  • Anonym (Inte Fredrik)
    Anonym (Skild kvinna) skrev 2020-04-16 21:50:40 följande:

En del kvinnor får orgasm typ alltid, en del ibland, en del sällan och en del aldrig. De flesta behöver klitorisstimulans för att få orgasm, vissa ser till att få det, en del vill inte be om det, en del vet inte vad de njuter av för de har aldrig utforskat sin kropp. Anledningen till att en hel del kvinnor inte får orgasm beror på utebliven klitorisstimulans- det betyder inte att de inte kan få orgasm. Det finns en del kvinnor som absolut njuter maximalt av sex och älskar och uppskattar sex - sedan finns det en del som tyvärr inte har fått uppleva det

Anonym (Skild kvinna) skrev 2020-04-16 21:52:22 följande:

Precis. Det funkar sällan att förvänta sig att mannen ska ge en orgasm- det är ju ett samspel.

Vilka kloka ord av dig! Det är ju inte så lätt för en man heller att veta, hur gärna man än vill, hur göra det så skönt det bara går för en kvinna om hon inte kan förmedla vad som behövs för att hon ska komma. Fast spännande ändå att kunna ge en kvinna orgasm om hon inte har fått det förut på egen hand.
  • Anonym (Skild kvinna)
    Anonym (Ark) skrev 2020-04-16 22:10:40 följande:

Jo fast du verkar ha väldigt lätt att få orgasm. För mig är orgasm inte en garanti vid sex. Men absolut är sex fantastiskt skönt också!

Jag behöver klitorisstimulans men det i kombo med penetrering är himmelskt :) Jag brukar fixa den delen och mannen resten, funkar alltid :)
  • Anonym (Skild kvinna)
    Anonym (Inte Fredrik) skrev 2020-04-16 22:14:15 följande:

Vilka kloka ord av dig! Det är ju inte så lätt för en man heller att veta, hur gärna man än vill, hur göra det så skönt det bara går för en kvinna om hon inte kan förmedla vad som behövs för att hon ska komma. Fast spännande ändå att kunna ge en kvinna orgasm om hon inte har fått det förut på egen hand.

Åh tack. Önskar ju att så många som möjligt får njuta fullt ut. Det är ju otroligt individuellt och man måste ju förmedla vad man gillar/inte gillar, vill ha/inte ha. Dessutom måste man ju ta reda på vad man faktiskt tycker är skönt och lära känna sin kropp
  • Anonym (E)
    Anonym (Inte Fredrik) skrev 2020-04-16 18:55:57 följande:

Men det är det jag menar, vad man gör av vardagen. Det är ju så härligt att egga en kvinna redan från dagens början, fortsätta under dagen, eftermiddagen och sedan på kvällen har man eggat henne så hon är så kåt så hon flyger på en när tillfälle finns. Här måste man ju som man också ha koll på vad som triggar henne antingen genom att man pratat med varandra eller prövat sig fram, men SÅ gillar jag att vardagar ser ut. Gör inte du det?

Ja det vore ju härligt om det funkade. Min man försöker med det ibland, men det blir platt fall varje gång. Jag är nog helt enkelt inte gjord för långa förhållanden, varken när det gäller sexet eller att bo ihop. Är nog en hopplös kvinna, som förstår kvinnan som TS beskriver
  • Anonym (Inte Fredrik)
    Anonym (E) skrev 2020-04-17 08:14:11 följande:

Ja det vore ju härligt om det funkade. Min man försöker med det ibland, men det blir platt fall varje gång. Jag är nog helt enkelt inte gjord för långa förhållanden, varken när det gäller sexet eller att bo ihop. Är nog en hopplös kvinna, som förstår kvinnan som TS beskriver

Har tänkt på det nu sedan jag blev singel faktiskt, kanske skulle hitta någon att bli särbo med? Bara ha lite mysiga stunder när båda känner för det, helger kanske? Så hopplös tycker jag inte du ska känna dig utan du har kanske bara inte lever under de förhållande som är rätt för just dig.
  • Bjoer
    Anonym (Bra sagt) skrev 2020-04-16 21:00:13 följande:
    Det är inte trams, tror det var Ylva Franzén. Om nu kvinnor skulle få maximal njutning vid sex så skulle väl de allra flesta få orgasm? Nu ser det ju inte ut så
    Fast maximal njutning för män och maximal njutning för kvinnor skiljer rätt mycket. Det är det som är poängen. Visst, män får orgasm 95% av gångerna de ligger medan kvinnor får mer sällan, i snitt. Däremot när de får orgasm är de intensivare. Så max för män och max för kvinnor är olika.

Att kvinnor inte får orgasm lika ofta har evolutionära egenskaper. Män måste i princip komma varje gång för att maximera chansen för fortplantning. Män som inte kommit lika ofta får inte lika många barn och deras gener minskar över tid. Samma problematik finns inte hos kvinnor. De kan bli gravida oavsett om de får orgasm eller inte. Det har alltså inte funnits något evolutionärt tryck på kvinnlig orgasm på samma sätt.
Svar på tråden Vi synkar inte sexuellt