• Hejhejpådej

Vi synkar inte sexuellt

Hej, jag och min flickvän funkar inte på det sexuella planet, vi har varit tillsammans i 8 år och de första 3 hade vi ett fantastiskt sexliv men efter det så har det blivit mindre och mindre. Jag älskar allt som har med henne att göra men för mig så har sexlivet en stor betydelse för min egen bekräftelse och för att jag tycker att det är skönt. Senast idag så sa hon att hon gärna har sex max 10 gånger per år och jag sa minst 200. För mig har allt som handlar om fantasier eller drömmar försvunnit och jag upplever att jag ska känna mig nöjd och uppvaktad pga att jag får köra missionären 1 gång i veckan. Hon säger att så här är det mellan alla hennes väninnor och deras pojkvänner som argument. Nu har barn kommit väldigt nära i bilden och jag vill inte att det här ska vara olöst före vi får barn "hon är inte gravid nu". Jag försöker förklara att bara för att ett annat par saknar fysisk kontakt så betyder det inte att det är rätt väg att gå. Så det jag söker är svar från helst tjejer hur jag ska gå vidare härifrån men även män som tagit sig vidare från en liknande situation?

Saker jag prövat

*Sagt att vad hon helst vill prova så är jag med henne

*Hjälpt till med mer hemma fast vi inte är ett könsstereotypiskt par där kvinnan får bära arbetsbördan.

*Köpt hem leksaker som kanske får igång henne

*Köpt sexiga underkläder

*pratat om det kan vara något underliggande psykologist, vilket det inte verkar vara.

Och en massa mer. Bara för att förtydliga så älskar jag den här damen och vänder mig hit för hjälp, men sex är för mig viktigt.

• Svar på tråden Vi synkar inte sexuellt
  • Hejhejpådej
    Anonym (Ark) skrev 2020-04-12 23:30:53 följande:

Vad är det för fel på missionären en gång i veckan med den man älskar?

Låter härligt!

Svårt att förklara, men efter en massa år så känns det att det behövs en nyfikenhet "i alla fall från den som har brist på lust" för för att man inte ska känna sig som en evolutionistisk maskin som inte vara väntar på odling och död.
  • Hejhejpådej
    Xzx skrev 2020-04-12 23:37:03 följande:

Nej, verkligen inte. 

Det hade kunnat vara alkohol
  • Anonym (Ark)
    Hejhejpådej skrev 2020-04-12 23:37:36 följande:

Svårt att förklara, men efter en massa år så känns det att det behövs en nyfikenhet "i alla fall från den som har brist på lust" för för att man inte ska känna sig som en evolutionistisk maskin som inte vara väntar på odling och död.

Fast 1ggr i veckan när ni varit ihop så länge är väl rätt bra? Är väl genomsnittet ungefär hur ofta par ligger i Sverige.

Gnistan försvinner ju efter ett tag med samma person. Blir ju liksom inte samma pirr. Men går ju självklart att jobba upp! Men då måste hon ju också vilja det. Vad är hennes svar på det bristande sexintresset?
  • Anonym (Ark)

Ett handfast tips är ju, om hon går på hormonpreventivmedel, att sluta med dessa och se om lusten kommer tillbaka. P-piller är rena lustmördaren för många kvinnor.

• Hejhejpådej
    Anonym (Ark) skrev 2020-04-13 00:04:20 följande:

Ett handfast tips är ju, om hon går på hormonpreventivmedel, att sluta med dessa och se om lusten kommer tillbaka. P-piller är rena lustmördaren för många kvinnor.

Vi har valt spiral pga just detta argument då hormonspiral ska vara det bästa alternativet.. Hon ska sluta med det snart men jag vill inte att hon ska bli gravid direkt det händer. Fan att det inte finns rimliga preventivmedel för män!:D
  • annabellelee
    Hejhejpådej skrev 2020-04-13 00:08:37 följande:

Vi har valt spiral pga just detta argument då hormonspiral ska vara det bästa alternativet.. Hon ska sluta med det snart men jag vill inte att hon ska bli gravid direkt det händer. Fan att det inte finns rimliga preventivmedel för män!:D

Ja herregud, tänk om det fanns något som man bara trädde på penisen, som inte påverkade ens hormoner utan bara hindrade sperman.....någon slags skydd liksom.... Attans att ingen kommit på det!
  • Hejhejpådej
    annabellelee skrev 2020-04-13 00:57:28 följande:

Ja herregud, tänk om det fanns något som man bara trädde på penisen, som inte påverkade ens hormoner utan bara hindrade sperman.....någon slags skydd liksom.... Attans att ingen kommit på det!

What a funny girl! Vi har gemensamt kommit fram till att vi ska pröva andra preventivmedel än hormonella men kondom blir det inte i en fast relation.
  • Anonym (Alma)

Hej TS, jag är kvinna och har i mitt förhållande haft det såhär o över 10 år. Det var toppen de första åren sen hamnade vi i er situation där han kände sig frustrerad för att vi inte hade tillräckligt mycket sex. Det här har genomgående varit ett problem i vårt liv ihop vi fick två barn och det blev inte bättre utan snarare tvärtom så var beredd på det om du väljer att starta familj med din sambo. Nu efter 17 år ihop så är vi nära att gå isär det här har Lixom spillt över på vardagen alldeles för mycket han surar och tjurar och det går ut över familjen och gissa hur mycket lust jag har att vara med honom då? Nej jag tror tyvärr det är svårt jag har försökt på många sätt att få mer lust men det är svårt...

• Tukt

Det tycks gaska uppenbart att folk generellt är missnöjda med sitt sexliv. Det kan finnas gott om anledningar till det. Men samtidigt kanske det kan vara bra att fokusera på det faktum att det är rätt naturligt, och att man får välja att leva med det, eller bryta med sin partner. Även om man då inte vet om nästa kommer vara bättre på den punkten.

• Anonym (Ark)
    Hejhejpådej skrev 2020-04-13 00:08:37 följande:

För mig var hormonspiral värre än piller. Öken därnere. Men vi är ju alla olika. Vadå, kondom funkar skitbra för att förhindra graviditet :)
Svar på tråden Vi synkar inte sexuellt