Inlägg från: Anonym (Abc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Abc)

Vi synkar inte sexuellt

Hejhejpådej skrev 2020-04-13 00:08:37 följande:
    Vi har valt spiral pga just detta argument då hormonspiral ska vara det bästa alternativet.. Hon ska sluta med det snart men jag vill inte att hon ska bli gravid direkt det händer. Fan att det inte finns rimliga preventivmedel för män!:D
    Min sexlust tvärdör av alla preventivmedel (utom minipiller som istället gör mig deprimerad). Gällande spiralen så var det först när jag tog ut den som jag märkte skillnaden. Det är liksom inte sådär att man sätter in en spiral och lusten dör och man gör kopplingen. Snarare att man sätter in en spiral någon gång senare inser man att det finns en minskad lust vilket förklaras med småbarn, stress på jobbet, nyförälsken är över mm. Och sedan tar man ut spiralen och vips en månad senare så är man kåt igen och inser att det var spiralen som var boven hela tiden. 

Hormonspiraler marknadsförs av barnmorskor och läkare som att det är så lite hormoner att det inte ska påverka, men enligt min erfarenhet är det bara skitsnack. För er är ju inte sterilisering ett alternativ (så jag löst mina problem), men kör med kondom, femcap eller pessar istället. 

Och gällande kondom så är det kanske dig som det påverkar mest, men det kan det kanske vara värt om det är så att det också ger en ökad lust hos din partner. 
Svar på tråden Vi synkar inte sexuellt