• Hejhejpådej

Vi synkar inte sexuellt

Hej, jag och min flickvän funkar inte på det sexuella planet, vi har varit tillsammans i 8 år och de första 3 hade vi ett fantastiskt sexliv men efter det så har det blivit mindre och mindre. Jag älskar allt som har med henne att göra men för mig så har sexlivet en stor betydelse för min egen bekräftelse och för att jag tycker att det är skönt. Senast idag så sa hon att hon gärna har sex max 10 gånger per år och jag sa minst 200. För mig har allt som handlar om fantasier eller drömmar försvunnit och jag upplever att jag ska känna mig nöjd och uppvaktad pga att jag får köra missionären 1 gång i veckan. Hon säger att så här är det mellan alla hennes väninnor och deras pojkvänner som argument. Nu har barn kommit väldigt nära i bilden och jag vill inte att det här ska vara olöst före vi får barn "hon är inte gravid nu". Jag försöker förklara att bara för att ett annat par saknar fysisk kontakt så betyder det inte att det är rätt väg att gå. Så det jag söker är svar från helst tjejer hur jag ska gå vidare härifrån men även män som tagit sig vidare från en liknande situation?

Saker jag prövat

*Sagt att vad hon helst vill prova så är jag med henne

*Hjälpt till med mer hemma fast vi inte är ett könsstereotypiskt par där kvinnan får bära arbetsbördan.

*Köpt hem leksaker som kanske får igång henne

*Köpt sexiga underkläder

*pratat om det kan vara något underliggande psykologist, vilket det inte verkar vara.

Och en massa mer. Bara för att förtydliga så älskar jag den här damen och vänder mig hit för hjälp, men sex är för mig viktigt.

• Svar på tråden Vi synkar inte sexuellt
  • snusaren1

jag och min blivande ex-fru har haft samma problem och det blev bara värre och värre o det slutade med att hon inte rörde mig alls och i stället för att gå ut på date och ha mysigt gick hon ut med sina kompisar och söp sig full vilket hon alldrig ville göra med mig så mitt råd är

om ni inte är på samma plan ska ni inte skaffa ungar eller vara ihop och skaffa ungar gör inte saken bättre utan det gör det bara värre för hon kommer använda dom som en sköld emot dig så antingen finner du dig i ett sex löst förhållande eller så dumpar du henne för det kommer inte bli bättre

• Xzx

Sånt där brukar aldrig ändra sig...

Antingen ger du upp allt utom sporadiskt sex framgent - eller så lämnar du henne.

Personligen skulle jag må alldeles för dåligt av att vara i en sexlös relation...

• Hejhejpådej
    snusaren1 skrev 2020-04-12 22:45:07 följande:

jag och min blivande ex-fru har haft samma problem och det blev bara värre och värre o det slutade med att hon inte rörde mig alls och i stället för att gå ut på date och ha mysigt gick hon ut med sina kompisar och söp sig full vilket hon alldrig ville göra med mig så mitt råd är

om ni inte är på samma plan ska ni inte skaffa ungar eller vara ihop och skaffa ungar gör inte saken bättre utan det gör det bara värre för hon kommer använda dom som en sköld emot dig så antingen finner du dig i ett sex löst förhållande eller så dumpar du henne för det kommer inte bli bättre

Xzx skrev 2020-04-12 22:51:55 följande:

Antingen ger du upp allt utom sporadiskt sex framgent - eller så lämnar du henne.

Personligen skulle jag må alldeles för dåligt av att vara i en sexlös relation...

Tack för svaren, jag kan ju vara alldeles för naiv och tänka att sånt.här kan lösa sig och det är det jag vill för jag vill ha barn och det här är en kvinna jag hade kunnat kalla mina barns mor med stolthet Även efter en skilsmässa så om ni hade kunnat komma på något som ni hade kunnat göra för att ändra er situation sä släng ut det om det så handlar om ett ultimatum.
  • Xzx
    Hejhejpådej skrev 2020-04-12 23:07:05 följande:
    Xzx skrev 2020-04-12 22:51:55 följande:

Tack för svaren, jag kan ju vara alldeles för naiv och tänka att sånt.här kan lösa sig och det är det jag vill för jag vill ha barn och det här är en kvinna jag hade kunnat kalla mina barns mor med stolthet Även efter en skilsmässa så om ni hade kunnat komma på något som ni hade kunnat göra för att ändra er situation sä släng ut det om det så handlar om ett ultimatum.

Ultimatum funkar inte. Det måste vara en Vilja hos henne, och den kommer knappast fram genuint om man ställer den typen av krav...

Det enda jag har hört om som fungerat i något fall, är att öppna relationen och antingen bjuda in andra för trekanter och dylikt - eller börja ligga med andra utan partnerns närvaro (men med samtycke då, otrohet skulle jag aldrig förespråka) 

• Hejhejpådej
    Xzx skrev 2020-04-12 23:13:05 följande:

Ultimatum funkar inte. Det måste vara en Vilja hos henne, och den kommer knappast fram genuint om man ställer den typen av krav...

Det enda jag har hört om som fungerat i något fall, är att öppna relationen och antingen bjuda in andra för trekanter och dylikt - eller börja ligga med andra utan partnerns närvaro (men med samtycke då, otrohet skulle jag aldrig förespråka) 

Otrogen kommer jag heller inte vilja vara. Jag känner dock att jag har börjat Stiga över tröskeln för vad som är okej då jag börjat föreslå droger som är libidohöjande.
  • Xzx
    Hejhejpådej skrev 2020-04-12 23:19:39 följande:
    Otrogen kommer jag heller inte vilja vara. Jag känner dock att jag har börjat Stiga över tröskeln för vad som är okej då jag börjat föreslå droger som är libidohöjande.

Not cool.

Öppna relationen istället. Eller ge upp. Det är mitt råd.

• Anonym (Paus)

Testa en paus/ separation.

Under en tid lever ni helt isär med minimal kontakt.

Ni gör vad ni vill själva och låter tiden utvisa om ni saknar varandra.

Min gissning är att ni inte passar ihop men inte har insett det än.

Det kan också vara så att hon saknar dig mer men att du upptäcker att hon inte är så fantastisk som du känner nu, även bortsett från sexlivet.

Vad som än händer så får ni bättre svar efter en tid med distans.

• Anonym (Ark)

Vad är det för fel på missionären en gång i veckan med den man älskar?

Låter härligt!

• Hejhejpådej
    Xzx skrev 2020-04-12 23:13:05 följande:

Xzx skrev 2020-04-12 23:20:42 följande:

Not cool.

Öppna relationen istället. Eller ge upp. Det är mitt råd.

Du undrar inte vilken drog före du säger not cool? Bi är båda mdma och weedvana människor. Ingen av oss kommer acceptera ett öppet förhållande. Men tack för din åsikt.
  • Xzx
    Hejhejpådej skrev 2020-04-12 23:31:50 följande:
    Du undrar inte vilken drog före du säger not cool? 
    Nej, verkligen inte. 
Svar på tråden Vi synkar inte sexuellt