• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-04-11 18:59:09 följande:
    Det också, jag var 16 år när jag började som elev i ett hotellkök

Jag personligen hade nog inte tolkat ditt exempel som särskilt konstigt eller creepy, mer en smula originellt - men det har väldigt mycket att göra med icke-verbal kommunikation också. Om du stod på någon meters håll och sa det där, avslappnat och lite skämtsamt, hade jag varit helt okej. Om du hade stått fem centimeter ifrån mig och närmast frustat fram det, intensivt stirrande, så hade nog backat.

Jag sa att dina svar såhär långt är hyfsat uttömmande. En del människor svarar bara precis på det man frågar om, sedan kommer ingenting mer - det är ganska frustrerande.
    Jo, jag är en ganska skämtsam person. Jag brukar säga att jag är barn när jag kan och vuxen när jag måste.

Jo, jag vet vad du sa om mina uttömmande svar. Jag försökte vara lite sarkastisk. Hoppas du inte tar illa upp. .
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 19:02:21 följande:
    Jo, jag är en ganska skämtsam person. Jag brukar säga att jag är barn när jag kan och vuxen när jag måste.

Jo, jag vet vad du sa om mina uttömmande svar. Jag försökte vara lite sarkastisk. Hoppas du inte tar illa upp. .
    Inte alls, fast jag missade sarkasmen - men det är svårt att uttrycka i skrift.

Det där första är en rätt bra sak att säga en stund in i samtalet, på någon fest eller så.
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-04-11 19:10:56 följande:
    Inte alls, fast jag missade sarkasmen - men det är svårt att uttrycka i skrift.

Det där första är en rätt bra sak att säga en stund in i samtalet, på någon fest eller så.
    Jo, ibland säger jag bra saker:-P. 

Nej, men seriöst. Du har varit till mycket hjälp. Det tackar jag för. .
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 19:14:17 följande:
    Jo, ibland säger jag bra saker:-P. 

Nej, men seriöst. Du har varit till mycket hjälp. Det tackar jag för. .
    Som sagt, det är bara roligt
    Dessutom har jag mycket större framgång här i än i en del andra trådar

Allvarligt, alla har små egenheter och du verkar okej.
    Min gubbe har en lustig vana att blinka flera gånger jättefort när han blir förvirrad eller förvånad.
    Jag är rätt säker på att om du hade varit så "konstig" som du verkar inbilla dig hade det märkts tydligare.
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-04-11 19:18:44 följande:
    Som sagt, det är bara roligt
    Dessutom har jag mycket större framgång här i än i en del andra trådar

Allvarligt, alla har små egenheter och du verkar okej.
    Min gubbe har en lustig vana att blinka flera gånger jättefort när han blir förvirrad eller förvånad.
    Jag är rätt säker på att om du hade varit så "konstig" som du verkar inbilla dig hade det märkts tydligare.
    Vad skönt att du har framgång i alla fall. .

Tack, men jag har jobbat hårt och jobbar fortfarande hårt med att inte vara så "konstig". Jobbigast är det när jag är nervös. Då kan det ibland bli lite konstigt. Haha, men så är det väl för de flesta, antar jag.
  • Litenmenhård

Sen är det väl så att i skrift så får jag inte ut hela personligheten, om man säger så och jag kan vara lite mer som jag vill än vad jag kan irl, så att säga och det är det jag tycker om med att skriva: att jag kan vinkla mig själv, för att uttrycka mig så, utan att ändra på min personlighet.

Låter det konstigt?

• Litenmenhård

Återkommer imorgon. Natti alla.

• Aniiee
    Disa35 skrev 2020-04-11 19:01:25 följande:
    Åh, Eddie och Maxon Jaxon av Viveca Lärn?
    Har bara sett julkalendern, inte läst böckerna
    Japp, och de andra 3 böckerna En barkbåt till Eddie (som var min första), Eddie och Johanna (som julkalendern är baserad på) och Eddies hus.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-04-11 15:48:43 följande:
    Nej, det har han inte och ibland brister engelskan.
    Har ni inte körsbärsmarmelad? I sådan där glasburk som ser fejkat hemgjord ut?

Tack för tipset, det får jag prova någon gång
    Tror inte vi har det faktiskt! Vi handlar oftast på Willys eller en liten Ica nära, vet inte om det finns där. Men körsbärssaft hittar man i princip bara i sådana där utländska butiker =/
  • LukeStairwalker
    Disa35 skrev 2020-04-11 08:29:14 följande:
    Den är väldigt speciell, och det är inte roligt att vara doktor Mengele.

Jo, jag försöker undvika mycket jag också, men samtidigt finns den där viljan att ta kål på dumheter, kombinerat med någon reflex om att "det här är inte korrekt". Och så hamnar man där ändå.

Tidigt ja, men det var högst ofrivilligt - vaknade av mig själv, sedan vaknade sonen och sedan var det kört att få någon mer sömn.

Får du tillräckligt med sömn då?
    Nej det tror jag inte. Men jag har alltid fixat vardagen trots för lite sömn. Jag är nog väldigt uthållig när det kommer till den biten. Minns från lumpen att jag som gruppchef var förskonad eldvakt och vaktpost men tog båda passen varje natt, trots sen ordergivning. 
    Viss har ju mindre sömnbehov. Men nu efter 40 så upplever jag att jag behöver mer. Men det är som att vända en oljetanker. Det tar tydligen lång tid att ändra en sån gammal vana.  
Svar på tråden Här är vi alla vänner.