• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-04-11 11:35:01 följande:
    Eller hur, Nutella är väl i princip bredbart socker och fett. Marmelad på rostbröd med lagrad ost är jättegott

Måste bara få berätta det här:
    För ett tag sedan blev jag sugen på körsbärsmarmelad på rostat bröd, och bad gubben gå till affären. Där finns körsbärsmarmelad, det har jag sett med egna ögon.
    Han kom tillbaka med marmeladgodis, och sa ursäktande att det tyvärr inte fanns körsbärssmak.
    Jag stod som ett frågetecken, ända tills jag kom på att jag bett honom köpa "marmalade". Klart han kom hem med godis, han hade rätt - det heter ju "jam" det som jag ville ha
    Aha, han har inte svenska som grundspråk då gissar jag? Det kan bli en del överraskningar då x) Det låter intressant med körsbärsmarmelad :D Jag har bara sett den där i gulrandig liten tetra som brukar stå nära chokladpudding etc, inte runt sylthyllan.

Körsbär är ju gott öht, både som marmelad, sylt eller flytande! =)

Nutellatips: som fyllning till bullbaket! Nu blir man sugen igen... x) 
  • Litenmenhård

Så störande när mamma envisas med att köpa godis till mig när jag inte äter godis.

• Litenmenhård

Jag sprang på den där söta tjejen förut, men jag vågade inte prata med henne. Får liksom tunghäfta.

• Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-04-11 12:39:10 följande:
    Aha, han har inte svenska som grundspråk då gissar jag? Det kan bli en del överraskningar då x) Det låter intressant med körsbärsmarmelad :D Jag har bara sett den där i gulrandig liten tetra som brukar stå nära chokladpudding etc, inte runt sylthyllan.

Körsbär är ju gott öht, både som marmelad, sylt eller flytande! =)

Nutellatips: som fyllning till bullbaket! Nu blir man sugen igen... x) 
    Nej, det har han inte och ibland brister engelskan.
    Har ni inte körsbärsmarmelad? I sådan där glasburk som ser fejkat hemgjord ut?

Tack för tipset, det får jag prova någon gång
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 13:31:00 följande:

Jag sprang på den där söta tjejen förut, men jag vågade inte prata med henne. Får liksom tunghäfta.

Friska gärna upp mitt minne; var finns hon någonstans?
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-04-11 16:14:20 följande:
    Friska gärna upp mitt minne; var finns hon någonstans?
    Hon bor på samma gård som mig. Hon är nyinflyttad och bara bott här i två månader.
  • Litenmenhård

* två veckor*

• Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 16:33:36 följande:
    Hon bor på samma gård som mig. Hon är nyinflyttad och bara bott här i två månader.
    Okej. Finns det några förhoppningar eller så från din sida?
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-04-11 16:39:23 följande:
    Okej. Finns det några förhoppningar eller så från din sida?
    Nja, det vet jag inte om det gör, men jag kan ju i alla fall bli kompis med henne. Hon känner ingen här och vi har en gemensam kompis.
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 16:40:57 följande:
    Nja, det vet jag inte om det gör, men jag kan ju i alla fall bli kompis med henne. Hon känner ingen här och vi har en gemensam kompis.
    Klart att du kan. Tips från coachen; börja med att fråga henne något, antingen lite halvpersonligt eller något som en tjej kan tänkas gilla att prata om. Då brukar det komma igång av sig självt
Svar på tråden Här är vi alla vänner.