• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-04-03 10:40:17 följande:
    Jag är också en av de som främst lyssnar på FHM och regeringen i den här frågan. Vi måste lita på våra experter, ingen av oss övriga ska uttala sig i frågan, faktiskt inte ens vanlig sjukvårdspersonal för ett sådant här utbrott kräver spetskompetens som väldigt få personer besitter, och de arbetar antagligen dygnet runt för att lösa krisen. Vi ska vara oerhört tacksamma att vi lever i den tid vi gör när vi har den kunskap och teknologi som krävs för att åtminstone inte behöva stå helt handfallna inför viruset och bara låta vågen skölja över oss. All heder till de män och kvinnor som kämpar för att hitta en lösning nu.
    Absolut, och av bara farten högre löner och bättre villkor.
    Jag för min del har inte uttalat mig i själva frågan, jag har mest sagt saker som att jo, äldre personer kan gå ut och promenera, risken för att bli smittad av ett paket är liten, det går visst att ha påskrunda om man anpassar den osv.
    Sedan har jag försökt förklara vad FHM menar med olika saker, varför de gör som de gör och vad de hoppas uppnå, men det är ju ingen konst att räkna ut; det räcker med att man kan läsa, för att ta reda på hur smittspridning fungerar.

Jag har iom detta fått åtminstone ett par välkända tyckare på halsen, det är därför jag ursäktar mig lite hit och dit.
  • Aniiee

Jell-o. Hundarna var sabla morgonpigga idag så jag är inne på Fl redan före 12....

I have a growing lack of disgust for you
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-04-03 10:55:23 följande:
    Absolut, och av bara farten högre löner och bättre villkor.
    Jag för min del har inte uttalat mig i själva frågan, jag har mest sagt saker som att jo, äldre personer kan gå ut och promenera, risken för att bli smittad av ett paket är liten, det går visst att ha påskrunda om man anpassar den osv.
    Sedan har jag försökt förklara vad FHM menar med olika saker, varför de gör som de gör och vad de hoppas uppnå, men det är ju ingen konst att räkna ut; det räcker med att man kan läsa, för att ta reda på hur smittspridning fungerar.

Jag har iom detta fått åtminstone ett par välkända tyckare på halsen, det är därför jag ursäktar mig lite hit och dit.
    Ja men det är väl skönt om man kan ha en vettig diskussion om saker, där man resonerar om vad vissa uttalanden innebär. Dessvärre stupar det ju rejält när de man talar med är faktaresistenta.
  • flygrl
    Aniiee skrev 2020-04-02 22:43:23 följande:

Endera dagen ska jag se resten av THe Crown. Jodå, det flöt rätt bra.

The Crown är välgjord och intressant tycker jag.

Roligt att både du och Mortiscia80 skriver egna texter!
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-04-03 11:00:13 följande:
    Ja men det är väl skönt om man kan ha en vettig diskussion om saker, där man resonerar om vad vissa uttalanden innebär. Dessvärre stupar det ju rejält när de man talar med är faktaresistenta.
    Vet du, ta inte det här på fel sätt, men jag har börjat ändra uppfattning om dig; vi kan bevisligen ha en sansad diskussion, trots att vi har krockat ibland i andra trådar. Positivt tycker jag Glad

En av proffstyckarna är för övrigt raka motsatsen till faktaresistent, det är 100% fakta hela vägen - problemet med det blir att verkligheten sällan är 100% fakta.
  • Litenmenhård

Kul att se att alla kommer överens. . Det var syftet med tråden.

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-04-03 07:35:27 följande:

Kul att det händer något i tråden, men synd att det ska hända när man inte är inne,

Så kan det bli.
    Litenmenhård skrev 2020-04-03 07:48:34 följande:

God morgon, förresten. .

God förmiddag!
    Litenmenhård skrev 2020-04-03 07:53:32 följande:

Men man har blivit citerad så mycket att jag inte vet vad jag ska svara på och då blir det att jag inte varar på något.

Antar jag är lite skurken i dramat då jag citerar friskt. Sorry... :/
    Litenmenhård skrev 2020-04-03 08:35:18 följande:

Jag funderar på att göra en tråd till Torsten. Fast det kanske är att ta det för långt?

Kan han inte göra en egen tråd? Är han medlem på FL?
    Litenmenhård skrev 2020-04-03 08:53:05 följande:

Kan det inte vara så att FL segar sig för att det är så jäkla mycket trådar och inlägg? Och är det någon skillnad på det nya FL och det gamla? Jag har det nya.

Sorry för fåret, men jag slant. :-P.

Fast för mig och som jag förstått det många andra är det enbart FL som segar så här. Läser en del på Flashback med som ju är ett myyycket större forum och där är det inga problem. Bara för ta ett exempel. Sen verkar sajten mer eller mindre övergiven av moderatorer, admin osv.

Jag kör nya FL.
    Litenmenhård skrev 2020-04-03 10:31:01 följande:

Jag tycker det är synd att man inte får resa någonstans och att folk blir mer och mer isolerade och statsapparaten stängs ner. Jag försöker leva mitt liv så normalt som möjligt. ( Träffar dock inte mycket folk i vanliga fall.), men jag tycker synd om de som tvångsisoleras.

Ja, särskilt sorgligt med dom äldre som är sjuka i Covid-19 eller annat och inte får ta emot besök av sina nära & kära nu när dom (och dom nära & kära) skulle behöva det som mest. Pratades en del om det på nyheterna igår. Också att en del dör i ensamhet nu. Hemskt.

Hoppas det inte ska behöva hålla på så länge... :/
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-04-03 11:09:41 följande:

Kul att se att alla kommer överens. . Det var syftet med tråden.

Ja, det är skönt. Tummen upp!
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-04-03 11:05:34 följande:
    Vet du, ta inte det här på fel sätt, men jag har börjat ändra uppfattning om dig; vi kan bevisligen ha en sansad diskussion, trots att vi har krockat ibland i andra trådar. Positivt tycker jag Glad

En av proffstyckarna är för övrigt raka motsatsen till faktaresistent, det är 100% fakta hela vägen - problemet med det blir att verkligheten sällan är 100% fakta.
    Haha ok :D Inte för att jag minns ditt nick men så kan det säkert vara. Man tycker inte alltid lika, och ibland stormar det hårt i trådar, särskilt om folk känner starkt för en sak.

Ja man måste ju kunna ta till sig fakta i relation till verkligheten. Risken är annars när karta och terräng inte stämmer att det är kartan som sägs vara rätt...
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-04-03 11:05:34 följande:

Näe nu tänkte jag långsamt, det kan nog vara så att jag trots allt känner igen ditt nick! Men kommer inte på var jag sett det :s så det är nog lika bra att släppa det. Kul iaf om man kan "hitta tillbaka" till varandra.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.