• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • flygrl
    Mortiscia80 skrev 2020-04-02 21:45:31 följande:

Ja. Eller förkylning åtminstone. För övrigt kan man väl aldrig vara för försiktig ;) Har lite halsont sedan igår men väldigt milt, redan bättre idag efter gårdagens kur av vitlökste och gurgling med saltvatten. Inte så gott, men rätt så effektivt.

Vitlök är både gott och hälsosamt (iaf i mat) och att gurgla med salt en beprövad huskur. Skönt höra att du nog är på bättringsvägen. Krya på dig vetja!
  • flygrl
    Aniiee skrev 2020-04-02 21:50:59 följande:

Jell-o pplz. Häder det något? Jag har skrivit hela dagen.....

Inte mycket. Ska kolla The Crown nu strax på Netflix. Flöt skrivandet på bra?
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2020-04-02 21:51:49 följande:
    Vitlök är både gott och hälsosamt (iaf i mat) och att gurgla med salt en beprövad huskur. Skönt höra att du nog är på bättringsvägen. Krya på dig vetja!
    Tack så mycket! =)

Med tanke på ett visst elakt virus som ställer till oreda här i landet så verkar det åtminstone inte vara det om jag redan mår bättre efter ett dygn. Det vore ju skönt att slippa. Men det blir karantän över helgen så klart.
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2020-04-02 21:50:59 följande:

Jell-o pplz. Häder det något? Jag har skrivit hela dagen.....

Vad skriver du för något? :)
  • Aniiee
    flygrl skrev 2020-04-02 21:54:22 följande:
    Inte mycket. Ska kolla The Crown nu strax på Netflix. Flöt skrivandet på bra?
    Endera dagen ska jag se resten av THe Crown. Jodå, det flöt rätt bra.
    Mortiscia80 skrev 2020-04-02 21:58:19 följande:
    Idag har jag skrivit på följande (obs! working titles)
    The Chronicles of Talahee, som är min episka fantasy-roman(serie). Här har jag skrivit mest bakgrundsgrejer, filat på världen och tidslinjen. Skrivit en minihistoria.
    Freja är dödens gudinna, som är det enda jag skriver på svenska just nu. Modern fantasy. Lyckades sparka igång den, den har legat ett tag.
    My vampire master is a dragon lord, som är dystopisk science fantasy. Jag har äntligen lyckats binda ihop del 1 och 2 och pratat några timmar med en vän om att göra den till manga.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2020-04-02 22:43:23 följande:
    Endera dagen ska jag se resten av THe Crown. Jodå, det flöt rätt bra.
    Mortiscia80 skrev 2020-04-02 21:58:19 följande:
    Idag har jag skrivit på följande (obs! working titles)
    The Chronicles of Talahee, som är min episka fantasy-roman(serie). Här har jag skrivit mest bakgrundsgrejer, filat på världen och tidslinjen. Skrivit en minihistoria.
    Freja är dödens gudinna, som är det enda jag skriver på svenska just nu. Modern fantasy. Lyckades sparka igång den, den har legat ett tag.
    My vampire master is a dragon lord, som är dystopisk science fantasy. Jag har äntligen lyckats binda ihop del 1 och 2 och pratat några timmar med en vän om att göra den till manga.
    Spännande :D Jag skriver en del också men tappar sugen för de flesta av mina alster. Har dock ett nu som är mycket lovande, romantik på engelska. Bra titel där på den första! Ja som serietitel då tänker jag :)

Hur tänker du dig med utgivning? Det är en hel snårskog tycker jag... Har man inte turen att bli utgiven finns det tydligen en massa sätt men få av dem som verkar både billiga och enkla.
  • Mortiscia80
    Mortiscia80 skrev 2020-04-02 22:55:08 följande:
    Hur tänker du dig med utgivning? Det är en hel snårskog tycker jag... Har man inte turen att bli utgiven finns det tydligen en massa sätt men få av dem som verkar både billiga och enkla.
    Utgiven genom ett bokförlag menar jag, annars får man ju göra det på egen hand.
  • Aniiee
    Mortiscia80 skrev 2020-04-02 22:55:08 följande:
    Spännande :D Jag skriver en del också men tappar sugen för de flesta av mina alster. Har dock ett nu som är mycket lovande, romantik på engelska. Bra titel där på den första! Ja som serietitel då tänker jag :)

Kul att du också skriver! Romanser är det aldrig fel med. Allt jag skriver är också romanser på någon nivå.

Men så är det ju alltid. Man börjar skriva på något och efter ett antal sidor så märker man att det inte funkar av någon anledning. Man lägger åt sidan och kanske återkommer om en två-tre år eller så. Om någonsin.

Utgivning, nä du. Det funderar jag inte ens över, utöver om jag publicerar på min blogg eller på wattpad eller något.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Litenmenhård

Kul att det händer något i tråden, men synd att det ska hända när man inte är inne,

• Litenmenhård

God morgon, förresten. .

Svar på tråden Här är vi alla vänner.