• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2020-04-26 17:08:17 följande:
    Låter som en trevlig söndag. Gott med hamburgare med strips!
    Ja jag tror vi kommer att vara mycket i lekparken de kommande helgerna :) Förutsatt att det inte är för mycket folk. Samtidigt känner jag mig kluven för även smittade människor kan ju tänkas gå dit och ta i lekgrejerna :s Jag tvättade händerna noga på sonen när vi kom hem iaf.

Vad äter du till middag idag?
  • LukeStairwalker
    Mortiscia80 skrev 2020-04-26 16:56:56 följande:

Jodå, det blev promenad till lekparken idag också :) Ikväll ska maken göra hemmagjorda hamburgare med strips, vi har air fryer :D

Grymt!

Jag har också airfryer och kör hamburgarna i den. Det riktigt mycket flott i samlingskärlet under.

Tips är att köra färsk lax med skinnet kvar på ena sidan. Lite olivolja salt och citronpeppar. Jag äter det med endast sparris eller bönor till.

Det blir min middag efter gymmet faktiskt.

Airfryer is teh shit!
  • LukeStairwalker
    flygrl skrev 2020-04-26 16:50:59 följande:

God söndageftermiddag y?all!

Har märkt att jag inte är nåt vidare på att ta en sån här tråd sådär laidback som man väl egentligen borde. Jag känner alltid att jag vill svara alla och kommentera allt och det är kanske lite orealistiskt. Fast det är sån jag är så nu kör jag på det med svar på ena och andra...

Hoppas alla har det bra därute!

Det är alla tiders! Vinden är lite mindre rörig, garaget är lite mer organiserat, jag har ätit entrecote med en kall pilsner till på balkongen, tagit en promenad i skogen och nu gymmet. Grym söndag!

Hur är det själv?
  • Mortiscia80
    LukeStairwalker skrev 2020-04-26 17:29:06 följande:
    Grymt!

Jag har också airfryer och kör hamburgarna i den. Det riktigt mycket flott i samlingskärlet under.

Tips är att köra färsk lax med skinnet kvar på ena sidan. Lite olivolja salt och citronpeppar. Jag äter det med endast sparris eller bönor till.

Det blir min middag efter gymmet faktiskt.

Airfryer is teh shit!
    Visst är det en bra maskin! :D Fast vi har inget uppsamlingskärl under utan mer som en skål man har stripsen i eller vad det är och den tar man ur och rengör. Guu så gott det lät med laxen! :D Ska tänka på det framöver. Vi har inte riktigt fått till annat än strips i den där, kycklingnuggets t ex blir inte alls lika goda som om man steker dem så jag vet inte vad vi gör för fel :s
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-04-21 14:03:20 följande:

Ja, det är min egen mormor jag skriver om. Håller på att skriva en bok om henne och om mitt liv. 

Jo, jag har rätt nummer. Trodde det var driftstörningar först också, men det har varit så i ett par veckor nu. .

Haha, jag dansar inte. Speciellt inte i duschen, även om jag har en badmatta. .

Spansk reggae är rätt häftig, tycker jag. 

Fint av dig att skriva om din mormor. Och att du väver in dig själv i det gör ju att det blir ännu mer personligt.

Har du fått tag i den där kompisen än? Kan du inte nå henne på annat vis? Kanske old school snigelpost?

Jag måste också skaffa ny badmatta. For security reasons.

Lorna är väl latina as far as I know dvs från Latinamerika?!
    Litenmenhård skrev 2020-04-21 16:51:49 följande:

Ett skämt från min stand-up:

Ni som känner mig vet att jag är en ord-nazist. Jag har gått och tänkt på ett ord ett tag. Ni vet president Putin? I Sverige säger vi ju Putin. I Danmark blir det Puttin, i Frankrike blir det Putain och i Spanien blir det Puta. .

Litenmenhård skrev 2020-04-22 01:06:33 följande:

Mardrömmar. .

Jobbigt. Jag vet hur det är. Är dom återkommande? :/
    Litenmenhård skrev 2020-04-22 09:02:12 följande:

Undrar hur många av smurfarna som är homosexuella?

Tror dom är sarsaparillofiler.
    Litenmenhård skrev 2020-04-22 16:59:42 följande:

Tja. . Hur är läget?

Bra, tack!
    Litenmenhård skrev 2020-04-23 09:46:06 följande:

Skönt att man kan få jobba hemifrån när det behövs.

Svårare för mig då som är servitris.
    Litenmenhård skrev 2020-04-23 20:21:09 följande:

Nu sover Torsten så gott. Ska strax med gå och lägga mig.

Hoppas han inte snarkade för högt bara. :P
    Litenmenhård skrev 2020-04-24 18:26:25 följande:

Snart kommer Torsten the movie. .

Kul, det ser vi fram emot! Vem har dom castat som Torsten då? :P
    Litenmenhård skrev 2020-04-24 19:22:02 följande:

Jo, samma här. Kul att se hur svenskarna inte bara influerat USA utan även också i viss mån byggt upp landet. .

Finns väl en hel del svenskättlingar i USA. Har du/ni sett SVT-programmet Allt för Sverige nån gång? Väldigt trevligt och även lärorikt.
    Litenmenhård skrev 2020-04-25 07:37:46 följande:

Historia är ju kul. Samma sak med religion. Jag är varken rojalist eller religiös, men jag tycker det är intressanta ämnen.

Tycker också det är intressanta ämnen. Fast jag är både religiös och rojalist. Men har ett öppet sinne och kan prata med alla så länge tonen är sjysst.
    Litenmenhård skrev 2020-04-25 09:37:10 följande:

Sitter och jobbar lite. Får lite dåligt samvete av att inte ha varit på jobbet på typ tre veckor. Får se när jag går tillbaka dit. Är nog hemma nästa vecka med.

Litenmenhård skrev 2020-04-26 08:06:58 följande:

Jag har inga symptom. Det är här Psykiskt. Därför jag får lite dåligt samvete.

Fast precis som man ha ont rent kroppsligt kan man ha det själsligt med. Och det kan göra lika ont och ge anledning va sjukskriven med så inget att känna dåligt samvete över. Får du nån hjälp för dina besvär?

Ta hand om dig!
    Litenmenhård skrev 2020-04-25 18:40:06 följande:

Jag tog bland annat en bild på min jamaicaflagga.

Coolt mannen!
    Litenmenhård skrev 2020-04-25 18:27:45 följande:

Jag tar inte bilder mitt bland folk. Jag tycker med det är lustigt när folk går ute och tar en massa bilder på sig själv eller på mat de äter och sen postar det.

Instämmer helt. Inte min grej alls det där. :/
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-04-26 17:39:35 följande:
    Fint av dig att skriva om din mormor. Och att du väver in dig själv i det gör ju att det blir ännu mer personligt.

Har du fått tag i den där kompisen än? Kan du inte nå henne på annat vis? Kanske old school snigelpost?

Jag måste också skaffa ny badmatta. For security reasons.

Lorna är väl latina as far as I know dvs från Latinamerika?!
    Litenmenhård skrev 2020-04-21 16:51:49 följande:

Ett skämt från min stand-up:

Ni som känner mig vet att jag är en ord-nazist. Jag har gått och tänkt på ett ord ett tag. Ni vet president Putin? I Sverige säger vi ju Putin. I Danmark blir det Puttin, i Frankrike blir det Putain och i Spanien blir det Puta. .

Jobbigt. Jag vet hur det är. Är dom återkommande? :/
    Litenmenhård skrev 2020-04-22 09:02:12 följande:

Undrar hur många av smurfarna som är homosexuella?

Tror dom är sarsaparillofiler. Bra, tack!
    Litenmenhård skrev 2020-04-23 09:46:06 följande:

Skönt att man kan få jobba hemifrån när det behövs.

Svårare för mig då som är servitris. Hoppas han inte snarkade för högt bara. :P
    Litenmenhård skrev 2020-04-24 18:26:25 följande:

Snart kommer Torsten the movie. .

Kul, det ser vi fram emot! Vem har dom castat som Torsten då? :PFinns väl en hel del svenskättlingar i USA. Har du/ni sett SVT-programmet Allt för Sverige nån gång? Väldigt trevligt och även lärorikt.
    Litenmenhård skrev 2020-04-25 07:37:46 följande:

Historia är ju kul. Samma sak med religion. Jag är varken rojalist eller religiös, men jag tycker det är intressanta ämnen.

Tycker också det är intressanta ämnen. Fast jag är både religiös och rojalist. Men har ett öppet sinne och kan prata med alla så länge tonen är sjysst.
    Litenmenhård skrev 2020-04-26 08:06:58 följande:

Jag har inga symptom. Det är här Psykiskt. Därför jag får lite dåligt samvete.

Fast precis som man ha ont rent kroppsligt kan man ha det själsligt med. Och det kan göra lika ont och ge anledning va sjukskriven med så inget att känna dåligt samvete över. Får du nån hjälp för dina besvär?

Ta hand om dig! Coolt mannen!
    Litenmenhård skrev 2020-04-25 18:27:45 följande:

Jag tar inte bilder mitt bland folk. Jag tycker med det är lustigt när folk går ute och tar en massa bilder på sig själv eller på mat de äter och sen postar det.

Instämmer helt. Inte min grej alls det där. :/
    Oj, vad flitig du är.

Jag svarar på det som jag tycker är intressantast.

Jag vet inte vem som ska spela Torsten än. Lite svårt att få till det med en dammråtta så jag tror inte han kommer synas i bild. Tror det blir lite av en konstfilm typ. .

Jo, det har jag sett på någon gång.

Tycker också det är intressant att kunna byta meningar med varandra även om man inte tycker samma. 

Jag känner att det här får gå över på något sätt. Jag försöker tänka positivt. .
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-04-26 17:16:11 följande:

Tja. . Jag har det ganska bra i alla fall. Du då? .

Ganska bra här med. Tar det lugnt i soffan just nu. Katten sover bredvid mig.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-04-26 17:48:25 följande:
    Ganska bra här med. Tar det lugnt i soffan just nu. Katten sover bredvid mig.
    Aww, vad gulligt. Ge den en klapp från mig. .
  • flygrl
    Mortiscia80 skrev 2020-04-26 17:17:02 följande:

Ja jag tror vi kommer att vara mycket i lekparken de kommande helgerna :) Förutsatt att det inte är för mycket folk. Samtidigt känner jag mig kluven för även smittade människor kan ju tänkas gå dit och ta i lekgrejerna :s Jag tvättade händerna noga på sonen när vi kom hem iaf.

Vad äter du till middag idag?

Ja, dessutom kan ju barn smitta med så det är nog lika bra utgå från att virus kan finnas på dom flesta ytor. Problemet med barn är väl att dom lätt kan stoppa fingrar i munnen, ögonen och näsan och även slicka på saker så det är svårare skydda dom mot smitta än vuxna människor. :/

Själv är jag försiktig med att inte ta med händerna i ansiktet osv när jag är ute och sen tvättar jag händer och ansikte noga med tvål och vatten när jag kommer hem.

Ska käka stekt kycklinglever och stekt lök med potatismos till middag. Kan inte bli bättre!
  • LukeStairwalker
    Mortiscia80 skrev 2020-04-26 17:35:50 följande:

Visst är det en bra maskin! :D Fast vi har inget uppsamlingskärl under utan mer som en skål man har stripsen i eller vad det är och den tar man ur och rengör. Guu så gott det lät med laxen! :D Ska tänka på det framöver. Vi har inte riktigt fått till annat än strips i den där, kycklingnuggets t ex blir inte alls lika goda som om man steker dem så jag vet inte vad vi gör för fel :s

Ok, jag kör det mesta utom just fries.

Köp färska kycklinglårfileer (utan ben) marinera i färdig kycklingmarinad över natten och sen i airfryern 7 minuter vänd och 7 minuter igen. Helt sjukt gött! :D
Svar på tråden Här är vi alla vänner.