• Såontany

Corona hur göra med förkylda barn

Jobbar som förskollärare. Nu uppmanar Stefan Löven att vuxna med symtom ska stanna hemma från jobbet. Barnen då? Har jag rätt att skicka hem barn som uppvisar symtom? Symtom kan ju vara likt ett vanligt förkylningssymtom.

• Svar på tråden Corona hur göra med förkylda barn
  • sextiotalist

Sunt förnuft gäller.

Det är skillnad på infektionshosta och astmahosta.

Det är skillnad på infektionssnuva och rinnsnuva efter att varit utomhus.

Den ordinarie personalen vet nog om Kalle har känsliga luftrör och hostar efter utomhusvistelse, eller om Pelle har resthosta efter en tidigare förkylning.

• Anonym (Också vik)

Är också vikarierande förskollärare. Du ska inte ta såna beslut på egen hand. Sånt här ska beslutas av rektor baserat på officiella riktlinjer och sedan förankrat i hela arbetslaget.

• Anonym (I)
    Såontany skrev 2020-03-10 22:41:03 följande:

Stefan Löven uppmanar samhällsmedborgarna att ta ansvar för att minska smittspridningen. Jag lyssnar mer på honom än en egoförälder.

Obehagligt med en Löfven fangirl som pedagog.

Hoppas du inte visar detta på jobbet.
  • Anonym (I)
    Anonym (I) skrev 2020-03-11 09:20:31 följande:

Obehagligt med en Löfven fangirl som pedagog.

Hoppas du inte visar detta på jobbet.

Eller du är ingen pedagog , bara jobbar på förskola.
  • Anonym (I)

Du har nämnt Stefan Löfven 4 gånger . Är du kär i honom?

• Anonym (ja)
    Anonym (Jisses) skrev 2020-03-11 07:13:33 följande:
    Ringde faktiskt vårt dagis nu på morgonen och självklart får man komma fast man är snorig och hostig, som dom sa barnen har ju varit snuviga och hostiga sedan i oktober.
    Alternativet hade annars varit att barnets farförälder som opererade hjärtat för två månader sedan hade fått passa barnet. Jag är nämligen själv på mitt jobb denna veckan och har har dessutom hand om en prao från 7:an så jag måste jobba oavsett.
    Kan faktiskt lova att mitt barn kan ha hosta utan att ha Corona