• Såontany

Corona hur göra med förkylda barn

Jobbar som förskollärare. Nu uppmanar Stefan Löven att vuxna med symtom ska stanna hemma från jobbet. Barnen då? Har jag rätt att skicka hem barn som uppvisar symtom? Symtom kan ju vara likt ett vanligt förkylningssymtom.

• Svar på tråden Corona hur göra med förkylda barn
  • cosinus

Jag tänker att ordinarie personal har koll på hur det brukar vara.

Kalle kanske alltid har rinnande näsa ute, Anna hostar så fort hon springer p g a astma och Olle hade influensa för 4 veckor sen men har fortfarande lite rethosta.

Då behöver man ju inte skicka hem dessa om inget förändras. Däremot bör man i mitt tycke och med nya hårdare regler skicka hem de som börjar uppvisa symtom de inte haft sen oktober.

• Anonym (Sur)

Litar inte på varken skolpersonal, myndigheter eller politiker.

Mina barn går på skolano förskola denna vecka sen får vi se hur det utvecklar sig. Ser onekligen mörkt ut.

Eftersom ingen av oss är i riskzon är jag inte hypernervös men det är obehagligt.

Var hos vc idag. Läkaren ryckte på axlarna när jag ställde ungefär samma fråga som ts.

Kontrollerar feber och extremt noggrann handhygienen.

Undviker butiker och ber bestämt om mitt space när folk är ohyfsade och ska stå o flåsa en i nacken. Vägrar åka kollektivt.

Mitt barn har haft hosta och snorig i en vecka sålänge ingen feber o är pigg som en lärka. Sålänge jag själv känner mig säker att inget är lurt går hon men jag tempar som sagt varje dag morgon middag kväll och är observant på allt och förberedd på att ta beslut som gagnar både oss själva o folk omkring oss.

Ganska säker på att samtliga skolorna förskolor snart stänger det är bara tidsfråga.

• Anonym (Äntligen)
    Anonym (Skärpning!) skrev 2020-03-11 21:47:08 följande:

Hej,

Först och främst tycker jag det är fruktansvärda tråkig attityd i denna tråden när ts ber om tankar och funderingar men blir påhoppad och rent ut sagt vuxenmobbad- vad är ni för sorts människor?