Styvmamma-upproret
Ok, syftet med tråden var kanske från början för TS att få till en förändring, men rätt snabbt hängde hon på alla de som visserligen LÅTSAS lägga ansvaret på sina män, men egentligen anser att exen utbildar stridspittar vars uppdrag är att försöka förstöra för den nya.
Kvinnor som driver tesen att sexåringar kan ta sig själva till hockeyträningen om inte deras mammor kan se till att köra också på pappaveckorna och annars får väl ungdjä***n stanna hemma då och titta på när pappa snusar bebis med sin nya. Kvinnor som säger att alla får mindre tid med pappa när syskonen blir fler -bara inte deras lilla bebis, som inte skall behöva se att pappa skjutsar syskonen till träningen vv (att jag dessutom aldrig sa att pappan skulle sitta på parkeringen utan bara att det var så långt liten behövde följa med t.o.r. om dess mamma inte ville/kunde vara med barnet under den tiden struntar man såklart i för att utmåla mina förslag som omöjliga).
Den hyllas som hjälte som såg till att umgänget slutade så snabbt som möjligt och som dessutom har en partner som kan instämma i att hans barn är otrevliga typer (självklart formade av hans ex -kvinnan bakom allt djävligt).
Inte EN enda av er andra reagerade på svaret om att sexåringar kunde åka själva till hockeyträning om inte deras morsor ville köra. För er var det alltså en helt ok tanke -till och med så att det gick att spä på lite extra genom att lägga lite klimatkrisansvar på ungen också. Det säger en hel del om er faktiskt!
Typ varenda svar jag skrivit om att pappan har ansvar för ALLA sina barn har fått tumme ner -så uppenbarligen finns det dem som i det tysta tycker att mannen inte skall behöva ha ansvaret, åtminstone inte om det gäller särkullarna.
För självklart går det inte att tänka att ens partner faktiskt skall få fortsätta bygga goda relationer till ALLA sina barn. De äldre har ju haft sin del av pappa tills de gemensamma barnen kom, så nu kan de ju maka på sig ut i marginalen. För den är en idiot som menar att det faktiskt går att bygga goda relationer med särkullarna.
Istället för att reflektera över vad de som faktiskt lever i välfungerande flerkullsfamiljer kan bidra med så hånas de erfarenheterna, för det sticker i ögonen att det faktiskt ligger i ens egen makt att kräva och jobba för förändring.
Shit, trodde vi kommit längre! Men behovet av en man är visst större än att avkräva dem ansvar och också se att han har skyldigheter gentemot alla sina barn.
Nää, hörrni styvmammor (och ni som inte vill kallas det). Gör nu som TS brukar uppmana -fyll tråden! Femhundra sidor klagomål till utan önskan om, eller förslag på vägar till, förändring (om inte förändringen blir att styvungarna slutar komma)!! Heja, heja!
Jag kan bara tala för mig själv och en sak ska du ha klart för dig - du ska inte avkräva ett skit av mig när det kommer till att begära att jag ska kämpa för din sexårings (för jag börjar fatta att den här sexåringen är din egna) rätt till tid med sin egna farsa. Den biten tycker jag att en styvmamma ska lägga ner helt, det enda som jag prioriterar är att kämpa för min egen unges tid i rampljuset.
Du får kämpa för ditt eget barn helt enkelt och det är väl du som är så himla desperat att hålla dig på god fot med ditt ex, plocka honom istället för att racka ner på styvmorsan om du är så himla missnöjd. Hon bör spara energi och lägga den på de som är viktigast för henne, dvs hon gör exakt samma sak som du själv gör ändå så sluta hyckla.