Inlägg från: Anonym (Inga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inga)

Styvmamma-upproret

Jw83 skrev 2020-03-18 15:05:23 följande:

Har han bara ett barn med sitt ex? Vad var det som gjorde deras småbarnstid värre än er? Blev hon också deprimerad i ett år? Om han höll på att inte ta ansvar, skrika och gräla på henne också när hon var nyförlöst så är era problem inte styvfamiljsrelatetade. Hade hon det värre än det helvete som du beskriver så hade hon inget val än att separera. Hon skyddade sitt barn! Då är det ju bara så att han är en dålig pappa och ett jävla svin. Hur gammalt var barnet när dom separerade?

Avla inte mer på honom! Inte om han har ett mönster av att vara en usel pappa och en psykiskt misshandlande partner. Hur länge kommer du stå ut?

Läs regler i Ts. Denna tråd är till för styvföräldrar som vill ventilera problem.
  • Anonym (Inga)
    Anonym (Vilken dålig pappa!) skrev 2020-03-18 15:23:01 följande:

läs dina inlägg du skriver bokstavligt att du inte orkade vara en mamma och att du blev sjukskriven.

I ditt barns fall är en skilsmässa nog bättre. Så som du skriver att han aldrig engagerar sig i er när bonusbarnen inte är där, hur han serverar allt till dom äldre men ditt barn får jobba för det, hur han är sur mot ditt barn men glad mot sina, egagerar sig i sina barn med du får göra saker själv med ditt barn osv osv. Det är ett trauma för ditt barn. Kan du inte förstå att ditt barn märker sånt?

Det är inte så att hälften av alla gifta människor skiljer sig. Hälften av alla äktenskap tar slut och det beror på att somliga människor gifter och skiljer sig väldigt många gånger! Styvfamiljer är särskilt vanliga i den statistiken. Dom dom skilt sig en gång har mångdubblad risk att skilja sig även i nästa äktenskap. I somliga samhällsgrupper är skilsmässa till och med ovanligt.

Ok, tack för dina fina råd. Det tar jag med mig.
  • Anonym (Inga)

Haha, det är lustigt att tråden har svängt från att alla skriver att jag är en styvhäxa och att min tråd är onödig och att jag borde hålla tyst till att min man psykiskt misshandlar mig och att jag ger mitt barn en nattsvart barndom om jag stannar kvar i eländet. Rätt typiskt, eller var säger ni styvmammor?

• Anonym (Inga)
    Anonym (***) skrev 2020-03-18 15:40:09 följande:

För det första vet du inget om mig, för det andra så underlättar det ju om det du skriver faktiskt överensstämmer med verkligheten. Svårt att ta dig seriöst om du skarvar. Kanske din man är en bra pappa trots allt...

Nej jag vet inget om dig. Det stämmer. Och du vet inget om mig. Tur va, då kan vi gå vidare med våra liv utan att spilla mer tid på varann.
  • Anonym (Inga)
    Jw83 skrev 2020-03-18 15:43:12 följande:

Men det är ju rätt viktigt. Hela tiden skriver du om hans barn i plural. Plötsligt var det bara ett barn som dom fick. Och om han betedde VÄRRE första tiden med henne så lägger du skulden fel. Då är det inte styvfamiljen som är problemet bakom alla era problem. Då handlar det om att din gubbe är usel på att få barn och borde kastreras.

Då måste du ju jobba på allt utifrån ett helt annat perspektiv.

Du får ta och respektera att tråden är till för oss styvföräldrar som vill ventilera våra problem. Av en lustig anledning så får jag inte dessa ifrågasättanden från andra styvmammor i tråden som Ess, V, Karin, Tappadstekspade m.fl. Vad beror det på tror du? Att det kommer in folk som dig och kräver absolut redovisningsskyldighet, full insikt, en spåkula och helst en handlingsplan också?
  • Anonym (Inga)
    Anonym (Vilken dålig pappa!) skrev 2020-03-18 15:45:25 följande:

Ja dom flesta styvfamiljer separerar efter några år. Så Ja det är nog rätt typiskt att relationerna är bajs. Dom flesta lämnar nog för sina barns bästa.

Ja du får din verklighetsbild bekräftad av det i alla fall. Det verkar vara det viktiga för dig.
  • Anonym (Inga)
    Anonym (***) skrev 2020-03-18 15:48:45 följande:

Nej, det verkar ju som att det du skriver här inte stämmer.

Känns ändå märkligt att man fläker ut sin dåliga relation och snackar skit om sin man här på FL, men sedan ändå stannar kvar och försvarar det. Tycker synd om dina barn.

Men då har jag ett förslag till dig: gå och läs i en annan tråd. Den här tråden är som sagt till för styvföräldrar som vill ventilera sina problem. Inte för övriga.
  • Anonym (Inga)
    Jw83 skrev 2020-03-18 15:53:25 följande:

Men du ventilerar ju inte problemen. Du spyr galla och hittar på(?) hemskheter som några sidor senare dementeras av dig själv. Du ger en fruktansvärd bild som anledning till ditt uppror och sedan kommer det fram att du skrivit raka osanningar.

Det är svårt att basera ett uppror på en upprorsmakare som ljuger om anledningen till upproret. Det ökar ju enbart folks tankar om arga styvmammor. Lägger fler förutfattade meningar på andra styvmammors axlar. Lägg skulden där den hör hemma. På din man.

Betedde han sig till och värre mot exet som förstagångsförälder så måste väl till och med du förstå att han är felet.

Kan du respektera att tråden är till för styvföräldrar som vill ventilera problem? Inte för dig och övriga. Läs Ts!
  • Anonym (Inga)
    Anonym (V) skrev 2020-03-18 16:12:20 följande:

Det är mycket mer märkligt att gå in o spy galla i trådar vars ämne är nåt som inte intresserar en. Det är så patetiskt så det förslår.

Att komma in och ta diskussioner och inte hålla med det TS skriver om är en sak men att gå till rena slag under bältet är riktigt fult. Den nivån är bara så låg, ska jag skriva att jag tror att dina barn är fula eller något annat som jag inte har en aning om eller?

Tack för att du finns kära styvmamma <3>
  • Anonym (Inga)
    Anonym (Karin) skrev 2020-03-18 16:28:48 följande:

Spyr galla är väl en grov övertolkning?

Tack för att även du finns kära styvmamma <3>
Svar på tråden Styvmamma-upproret