• klyban

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-17 10:56:08 följande:
    Jag har alltså aldrig röstat på SD och jag är inte medlem i deras parti.
    Men i den viktigaste frågan stödjer jag SD:s linje.
    Undersökningar visar att väldigt många väljare, sannolikt en klar majoritet, stödjer SD:s linje i den viktigaste frågan.
    Jag är absolut säker på att jag själv, liksom jag är helt övertygad att en majoritet av Sveriges innevånare, INTE är nazister.

Vad SD kan göra i praktiken har vi ännu inte haft möjlighet att få se. Men tiden lär väl utvisa?
    Jag och den stora majoriteten har dock sett vad alla gammelpartier har gjort, eller snarare har struntat i att göra.
    Alla kan vi i dag åtminstone se en kursändring i den allmänna debatten och i de flesta gammelpartiers retorik. Säga vad man vill, men en stor del av denna kursändring har vi i vart fall SD att tacka för.
    Intressant också notera att den retorik flera gammelpartier använder idag är samma budskap, tom i vissa fall samma ord, som JÅ och SD sade redan för mer än 5 år sedan.

Att SD:s överlägsna framgångar till stor del beror på att så många väljare är missnöjda med sina gamla partier är både självklart och helt naturligt.
    Oavsett vilket parti som når framgångar så beror det givetvis på att väljarna beslutar sig för att byta parti. De byter väl inte för att de är nöjda med sitt gamla parti?
    Varje parti som någon gång får en framgång är i så fall ett missnöjesparti.
    En helt naturlig följd och borde vara rätt enkelt för de allra flesta att begripa, eller hur???

En bättre beskrivning är att du ser ut som en valarbetare som ska få jimbo vald.
    Sällan man ser ett sånt vurmande för SD, och sen ska låtsas om annat.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    nattuw skrev 2020-03-17 13:43:12 följande:
    En siffra plockad ur en hatt är inte fakta.

Jo, på området är det fakta att ~95% av forskningen stödjer Greta.
    Innan var det ~100%, innan fossilindustrin var rädd för sina pengar.
    Exxon gjort klimatmodeller om vad som sker om vi fortsätter förbränna fossilbränslen.

• klyban
    Anonym (BD) skrev 2020-03-17 16:18:56 följande:
    Precis! Åkesson hade problem med att regeringen tar hjälp av experter i sitt beslutsfattande. Att fatta oinformerade beslut skulle alltså vara bättre enligt SD.
    Dvs Okunnighet är Styrka!

Ehuu?

Du får nog bli mer saklig om någon ska förstå den.

• klyban
    Anonym (BD) skrev 2020-03-17 20:41:03 följande:
    Vad var det du inte förstod?
    Inget, då det du säger är en fantasi.
  • klyban
    Anonym (BD) skrev 2020-03-17 21:51:49 följande:
    Förstod du ens ett ord av vad jag skrev? Vad är egentligen din tolkning av det?
    Jimbo är inte intresserad av experter.
  • klyban
    Anonym (BD) skrev 2020-03-17 21:51:49 följande:
    Förstod du ens ett ord av vad jag skrev? Vad är egentligen din tolkning av det?
    Jimbo hatar  fakta, forskning och saklighet.
  • klyban
    klyban skrev 2020-03-17 21:57:15 följande:
    Jimbo hatar  fakta, forskning och saklighet.
    ...och med en röd tråd.
  • klyban
    Anonym (BD) skrev 2020-03-17 21:59:58 följande:
    Och det menar du är en fantasi?

Det är tomma ord, då Jimbo hatar fakta, forskning och saklighet med en röd tråd.
    Han hatar bli granskad och hans sektmedlemmar spyr galla över SVT för de hamnar ofta i fokus där för de är ofta korrupta på nått sätt.
    Hörby är bara en försmak vad Jimbo står för.

Så ja, en fantasi att experter är nått bra, kanske kanske när det passar hans agenda.

• klyban
    Anonym (BD) skrev 2020-03-17 22:04:14 följande:
    Klyban, läs och lär! Exakt detta är innebörden i det jag skrev.
    En fantasi, bra.
  • klyban
    Anonym (BD) skrev 2020-03-17 22:11:38 följande:
    Att Jimmie och SD anser att. Okunnighet är Styrka är inte alls en fantasi! Det är en realitet och med detta lockar de sina anhängare.

Jo, men det ser jag som en fantasi, de är ju livrädda för fakta, forskning och saklighet med en röd tråd.

Men är lite förvånad när de börjar dra upp fascistkortet till senaste valet, trodde faktiskt SD skulle ta bra mycket mer än vad de gjorde.

Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!