• klyban

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-31 22:24:03 följande:
    och så sade du SD är enda partiet med all fakta
    Nej, det är en desperat lögn från dig. Något sådant har jag aldrig sagt. Visa i så fall gärna med citat så ska jag korrigera mig.

jag väljer rösta på de som hjälper folket och inte en handfull av dom.
    Men om du röstar på något av regeringspartierna, eller ett stödparti, eller något av riksdagens gammelpartier så kan du väl ändå inte hävda att folket anser sig ha blivit hjälpta vare sig av ditt eget eller av något annat gammelparti i den fråga som folket anser vara den viktigaste frågan?
    Du kanske är så lurad och indoktrinerad att du låter dig luras tro det?
    Men du kan väl inte på fullt allvar mena att folket tror det?
    Har du några vederhäftiga belägg för det? Som i så fall går emot allt, och t ex går emot t ex det exempel med Novus och SVT som jag tidigare refererade till?

Klyban, är det din seriösa mening och åsikt att jag och en stor del av svenska folket är nazister och alla de andra tillmälen som du försöker smeta oss med, är det din åsikt med ditt fulla allvar???

Men mer intressant när du ska komma till ditt parti och prata om dom
    Som sagt, det har jag redan pratat om. Läs gärna mina inlägg så ska du finna.

Nu väntar jag på att du på ett sakligt sätt ska prata om ditt parti.
    Eller att du åtminstone på ett sakligt sätt ska visa att jag har fel i något av allt det jag har skrivit i tråden.
    Hittills har du ju bara lyckats bekräftat att många av sakerna jag har skrivit är rätt och helt korrekt.

Du berättade just detta precis, har du redan glömt av?

Och nej, det är du som säger folket som röstar på är nazister, inte jag.
    En klassisk högerextrem vändning på ett argument som de ogillar.

SD är ett parti sprunget ur nazism, vit makt och önskan av fascism.
    Och detta är i en direkt närtid.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-31 22:42:30 följande:
    Nej, nu har du fel.
    Nu bekräftar du återigen att du har stora problem med läsförståelsen. Om du uppfattar mig så, så måste jag fråga dig om du kanske även har problem med fattningsförmågan?
    Jag har pratat om att SD faktamässigt har vuxit extremt mycket, i jämförelse med andra partier. Men att skriva att de har vuxit mycket är alls inte samma sak som att skriva om deras politik.
    Visst är väl denna stora och tydliga skillnad uppenbar även för dig? Även om deras framgångar med att växa så extremt mycket är obekväma fakta för dig så är det ju ändå sanna och äkta fakta. Eller hur?

Dessutom har jag sagt att i den för mig, och för en stor del (sannolikt majoriteten) av folket viktigaste frågan så har SD den linje som mest stämmer överens med min och en stor del av folkets uppfattning.
    På detta finns som sagt flera opinionsmätningar och redovisningar om valresultaten.
    Det har jag alltså sagt i EN fråga.
    Men i övrigt har jag inte skrivit något generellt eller särskilt om deras samlade politik i stort. Eller hur?

Hur många gånger ska jag behöva upprepa att jag har aldrig röstat på SD och jag är inte medlem i deras parti?

Jag har alltså aldrig någon enda gång sagt att deras politik, eller något enda partis politik, är fakta! (Suck, var får du allt ifrån?).

Det som är fakta är SD:s i jämförelse extremt stora framgångar, som visar sig i deras stora tillväxt. 
    Menar du att det enligt dig inte är fakta? Eller du har fakta som stödjer att du kan förneka att de har vuxit mer än något annat parti?

Som alltid är du välkommen att på ett sakligt sätt diskutera och kritisera det som jag har skrivit om, gärna styrkt med fakta.
    Så vitt jag kan se så har du hittills inte på något sakligt sätt kunnat visa att något i allt det jag har skrivit skulle vara fel?

Nej, fakta är nått SD aldrig handhar till fullo, de kompartmentaliserar och populariserar, sen glömmer de resten och låtsas om det inte existerar.
    Lite exakt som du gjorde där just.

• klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-31 23:27:39 följande:
    Nu väntar jag på att du ska ta initiativet, att du ska gå före och visa vägen, att du ska prata om ditt parti.
    Var står ditt parti, var står du själv, var vänlig och redogör på ett sakligt sätt vilka lösningar och förslag har du och ditt parti på hur man ska lösa den för folket viktigaste frågan?
    Om ditt parti har varit regeringsparti, eller stödparti, vad har ditt parti gjort och åstadkommit för positivt resultat gällande samhällsproblemen under de senaste valperioderna?

Det är bara en SD-are som vill skifta fokus ifrån sig själv till andra, och i syfte att slippa svara.
    Det är inte jag som säger det du gör, utan bara du allena.

Så varför vill du diskutera annat för?

Det är ju du som försvarar och promotar SD som de vore en skänk från gud och alla är dumma som inte förstår detta.

Partiet är sprunget ur nazism, facscism och vit makt, och detta mycket nyligen också.
    Dock är det lustigt att du aldrig pratar om ditt parti hur bra de är, det gör mig fullständigt perplex.
    (Om det nu inte vore att jag inte redan visste, och detta genom det du skriver)

Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-31 23:29:34 följande:
    Jag har pratat om att SD faktamässigt har vuxit extremt mycket, i jämförelse med andra partier.

Men att skriva att de har vuxit mycket är alls inte samma sak som att skriva om deras politik.
    Visst är väl denna stora och tydliga skillnad uppenbar även för dig?

Även om deras framgångar med att växa så extremt mycket är obekväma fakta för dig så är det ju ändå sanna och äkta fakta. Eller hur?

Du är inte intresserad av nått annat än SD och promota dom, det visar du varje inlägg mer eller mindre.
    Det lustiga är hur du inbillar dig folk ska gå på det.

Men du är en sån där kappan efter vinden?
    Undrar för om ett annat parti nu ökar, så ska du perautomatik flytta till dom?
    För det är vad du säger delvis,m framgång måste man rösta på och flockmentalitet är det vad du lyfter.

SD är inget svar på nått faktiskt, och de vet inte hur man styr ett land eller kommun.
    Tycker alla ska införliva sig i kaoset de har fixat i Hörby, och hur rädda de är för de demokratiska rättigheterna som vi har i landet.

• klyban
    Padirac skrev 2020-04-01 00:58:29 följande:
    DU behöver inte tacka mig för ngt jag skrivit tidigare som om det vore första gången jag skrev det. Om du tittar på vad jag skrivit då säger jag tidigare att det är SD jag brunsmetar, inte alls deras väljare. Varför blandar du ihop dessa, och varför tror du att jag inte kan skilja på dessa? Vad är det du inte förstår?

Vad har jag inte erkänt menar du?

Jag har aldrig motsagt att SD har vuxit mer än något annat parti. Jag har själv givit dig siffror, 10% , 17%

Men vad har SDs storlek med att en majoritet av folket skulle eller inte skulle dela SDs uppfattning i invandrarfrågor att göra. Detta eftersom SD inte bryr dig så mycket om invandring, de bryr sig om Vilka som invandrar. Enligt de själva. Men du verkar ha missat detta i SDs politik.

En vanlig SDröstare begriper inte att regeringen SL1 redan tidigare begränsade invandringen till de nivåer SD då sade sig vilja göra. JÅ var stolt som fan för att han drivit de andra partierna till detta och skulle då driva repatriering. Han fick inte då mycket publikt stöd för detta...

Vad menar du SDs uppfattning är i migrations/flykting/invandrarfrågsn? Den som du säger att då många sympatiserar med...

Och h*n röstar inte heller på SD säger h*n

Och lägger orden i mun och den om att h*n påstår vi säger de som röstar på SD är bruna.
    Det är bara denna hardcore SD som menar, inte jag och uppenbarligen inte du heller.

Antar det är därför de står bakom försök till historieförfalskning, just för dölja sin närtida partitillhörighet som nazism osv........

• klyban
    Milissis skrev 2020-04-01 02:37:24 följande:
    Nej jag kommer garanterat att rösta på något mer begåvat parti.
    Att SD:s sk partiledare lyckas bli avvisad av polis i utlandet säger väl en del om hur extremt obegåvad och naiv fröken Jimmie Åkesson är om han får agera fritt. Att tro att msn kan besöka en central och aktiv nation i den största pågående militära konflikten i världen ocj dela ut flygblad på deras mark , vid deras gräns, är synnerligen obegåvat.
    Många politiker saknar verklighetsförankrinng men brukar bristfälligt kunna kompensera det med kunniga medarbetare. Tyvärr så lurar de oftare sig själva än någon annan vilket är just det som fått Sd att få röster.
    Många tar SD;s status dom outsider som intäkt för att "Jimmie han ser verkligheten som den är" fast det han egentligen gör är att gnälla på vad verkligheten INTE är.
    Att åka till turkiet och tro att man kan agera som i det mesiga mellanmjölksland man hatar men vuxit upp i. Är ovanligt naivt tom för en politiker.. ochh märkligtt flr rn person som efterfrågar just statlig auktoritet flrcqtt förhindra dessa eländiga utlänningar (jimmie) att begå brott i svetihe (turkiet).
    Jävla obegåvad tönt är vad han är.

Det är faktiskt lustigt med Turkiet resan och vad som skett efter denna, första gången så börjar jag höra ord som sicket jävla skit parti.

Och ENBART för denna händelse.

Du får inte heller glömma Jimbo struntade i en katastrofövning i riksdagen för dela ut dessa flygblad.
    Så viktig var den svenska befolkningen för jimbo att han inte ens bryr sig om aktuella och akuta händelse i Sverige, för åka till annan nation och med COVID-19 härjandets.

Men lustigt att folk för en sådan banal sak som dela ut flygblad i Turkiet, kan få så många och ändra sig om SD i ens närhet.
    Men det berättar den småaktighet som huserar i SD.

Och vilken idiot fattade inte att Turiket släppte enbart på gränsen för att få nya avtal om stöd för dessa Syrier främst.

Så hjälte blev det aldrig, ja, mer än för de som har ett sektliknande tillstånd till SD, som den ovan.(Som aldrig skulle rösta på SD heller hahahah , ingen blir lurad av sånt.)

• klyban
    Padirac skrev 2020-04-01 01:42:41 följande:
    Men du,

vad menar du med 'mitt parti'?
    Vad är ditt parti?

Är det SD som är ditt parti? Eller ditt troliga parti kanske du vill uttrycka dig istället.

SD har ju inte åstadkommit någonting i riksdagen, i kommunerna har de hållit på med olagligheter, arbetsmiljöbrott, plakat politik och andra pajaskonster som det de höll på med om utställningen om nazism i Norrköping.

Vad har då de övriga riksdagspartierna åstadkommit i det du påstår är den viktigaste frågan, trots att du inte vågar nämna den med namn - tja, väldigt mycket mer än SD. Oändligt mycket mer än SD faktiskt, fast det är lite fel att använda noll i den matematiken egentligen. Men inte i fråga om vad SD åstadkommit, för detta är noll. Och intet.

Vill du sakligt diskutera vad SDs politik går ut på så ser jag fram mot det, vill du inte det så kommer jag att fortsätta öka på vad SDs politik och SD står för och grundas i.

H*n försökt med detta med när det blev jobbigt och svara på frågor, det är ju trots allt h*n som ropar JAG RÖSTAR INTE PÅ SD, och kommer inte göra.

Då när det är för uppenbart vad det är för en person och SD är enda partiet som gäller för h*n.
    Så ska man vända på steken och prata om vår partitillhörighet, nått som vi inte ens tagit upp.

En typisk diskussionsteknik att tillta när man inte vill svara på saker.
    Men visst är det lustigt hur h*n pratar så mycket om SD som aldrig skulle rösta på, men aldrig om "sitt" parti.
    Undrar om h*n verkligen tror att det går lura någon med nått så uppenbart?

• klyban
    EnAnonumius skrev 2020-04-01 08:02:29 följande:
    Varför vill du byta ämne?

Tråden handlar ju om "Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informerar flyktingar att inte komma till Sverige".

Du verkar ju mer intresserad av att trasha sönder tråden, i syfte att diskutera personen bakom enskild deltagare i stället, för att bemöta i sak och hålla dig till trådens ämne som kombination.
    Direkt respektlöst av dig mot TS också göra det du gör.

Nej jag håller INTE med "allt" hen skriver, i denna tråden, dock det du sysslar med är bara direkt patetiskt.

Ja, man blir som man umgås där.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2020-04-01 15:18:03 följande:
    (Jag delar upp ditt inlägg där det går naturligt att dela.)

Jag har redan läst alla dina inlägg. Du har haft den mest sakligaste tonen av dem alla.

Jag citerade en viss debattör (det ser du också då jag hade citerat denne) och riktade enbart svaret till honom. då jag tröttnade på hans dåliga beteende genom att enbart försöka diskutera person i stället för sak.

Du har ju varit den som har hållit dig till trådens ämnen från början. Men inte den debattören jag satte ned forten och tyckte att han hade ett patetiskt beteende, då det var han jag citerade och kommenterade. Det ser du också om du trycker på "visa endast" under mitt nick. smile5.gif

Så jag förstår inte riktigt varför du tar åt dig personligen av detta.

Vad fan är det du säger????

"Om du vill stödja andra som vill försöka kalla majoriteten av Sveriges innevånare för högerextrema, eller som vill kalla majoriteten för nazister, eller något annat, så får det stå för dig och för dem som framför sådana åsikter."

Du anser att andra skall ha belägg för vad de skriver,  och anser att folk skall hålla sig till ämnet..
    Nu sitter du och direkt spekulerar om mig som person bakom datorn. Något du har sagt åt andra att de inte skall göra med dig. Du vet inte ett skit om mig och jag har inte yttrat mig om det i denna tråden heller. Jävligt fult av dig att sitta och INDIREKT insinuera att jag skulle vara "en i mängden" som skulle kalla majoriteten av folket för "nazister" eller "något annat".
    Du saknar helt och hållet belägg för att skriva så till mig över huvud taget. Mycket patetiskt av dig att göra så här. Mycket patetiskt.

Jag har inte skrivit ett endaste bokstav om "Sveriges invånare" och huruvida det skulle vara nazister eller inte.
    Det kan du se om du väljer att läsa mina inlägg via "Visa endast", och sätta dig med och tänka efter lite glöm inte att ta med kontexten, som uppstår med att jag citerar andra när jag svarar, när du är i farten läser mina inlägg.
    Återkom sedan till mig och tala om om du verkligen hade belägg med detta fula påhopp, enligt dig, du gör här på mig som person. I så fall så citera mig där och lägg med inläggsnummer.

Dags för dig att lära dig konsten att hålla isär på vem som skriver vad.

Vad är det du förväntar dig, har du så svårt och se vad det är för en person, eller faller du för alla orden som är på en rad och tror det säger nått.

• klyban
    EnAnonumius skrev 2020-04-01 17:19:16 följande:
    Nej jag har inte "svårt" att "se". Nej jag faller inte på några ord heller. Jag klara av att bilda mig en egen uppfattning om folks ÅSIKTER. 
    Oavsett VEM som framför åsikterna så klara jag av att bilda mig en egen uppfattning och även besluta mig för om något låter trovärdigt eller inte. 
    Både om dig och om "(Världen förändras, så även jag)", KillBill, FDFMGA, etc etc andra personer som finns på FL.

Just nu så har inget, jag menar verkligen inget, av det du skrivit i denna tråd övertygat mig.
    Men så har du helt saknat sakliga argument i sak, och bara ägnat dig åt personpåhopp och personanalyse, och noll inget inget som har med trådens ämne att göra.

Jag står också fast vid att skall man diskutera så skall man hålla sig till ämnet och möta i sak, det personen skriver och bemöta med sakliga mot argument.
    Vilket du misslyckats med totalt i majoriteten av dina repliker till just "(Världen förändrats, så även jag)".

Som du såg, om du valde att läsa, så gav jag honom en rejäl smocka med och kallade hans beteende för otroligt patetiskt. Så hur fan du kom fram till slutsatsen att jag skulle ha "fallit" för det hen har skrivit säger bara om att du har en mycket märklig och förvirrande slutledningsförmåga.

Inget jag skrivet har övertygad dig på att h*n är en hardcore SD.
    Kanske du ska läsa vad h*n skriver då om inte jag duger 

• klyban
    EnAnonumius skrev 2020-04-01 19:19:11 följande:
    Nej inget av det du skrivit har gjort det nej. Och ja jag har läst ALLTIHOP vad han har skrivit.

Att du sitter och tjatar frågor om hens bakgrund till hen OCH kör med direkta personpåhopp, och analysera hen som individ bakom datorn, kommer aldrig att bli "argument", för det är inga argument, eller inga bevis på att han är en "hard core" SD-are.

Hade du bemött hen med sakliga motargument, i sakfrågan, som bemöter hens innehåll i texterna också, så _KANSKE_ du hade kunna "övertyga mig".
    Men det vägra du att göra. Du väljer hellre att strunta i Trådens ämne och det TS vill diskutera i förmån för att göra personpåhopp och analysera individen bakom datorn.

Som sagt jag har läst DINA svar till hen, och jag har läst ALLA hens inlägg i tråden.

Om du vill försöka övertyga mig på att han är en s.k "hard core" SD-are så kankse du skall lägga ned dina patetiska personpåhopp, och dina patetiska analyser om hen som individ och komma med verkliga sakliga motargument där du möter hen i sak.

Kom bara ihåg en sak. Jag sparkade hens häck också väldigt hårt. Så hen har fått skrapa av mig med.

Så du är mycket välkommen att komma med de övertygande argumenten, om att han är "hard core" SDare som du påstår. Om du har några övertygande argument i sak, vill säga.

Det är en hardcore SD följare och propagera, vad mer behövs sägas?

Och det är enkelt att utläsa med tanke på allt är rätt och bäst med SD, och inte ett ord om det egna partiet som inte är SD enligt utsago av den personen.
    Detta faller under självförklarande och enda punkt jag egentligen diskuterat, mer än en del om den faktiska TS.
    Men den vill h*n inte diskutera direkt, utan mest om annat.

Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!