• klyban

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-04-14 21:29:20 följande:
    Omöjligt för mig att förstå dig. Du pratar en massa om hjältar, näbbar, hardcore, jimbos, klor, färg och annat. Jag förstår inte.

Mitt eget parti har jag nämnt i flera av mina inlägg. Läs gärna så ska du finna. Som tidigare upprepar jag mitt löfte till dig, redogör först för ditt parti och vad de har gjort för att lösa samhällsproblemen, så ska jag gärna på ett sakligt sätt diskutera det med dig.

När det gäller trådens ämne och trådstarten har jag mycket sakligt svarat på frågorna i trådstarten och jag har gjort flera sakliga inlägg som direkt rör trådens ämne. 
    Om du klickar på mig och "visa endast" så får du upp alla inlägg som jag har gjort i tråden. Läs gärna så ser du att jag verkligen har försökt att svara sakligt.

Men när jag klickar "visa endast" på dig så kan jag inte finna att du särskilt sakligt har svarat på trådstarten och inte heller är det lätt finna att dina inlägg särskilt mycket handlar om trådens ämne.

Bara som ett exempel har jag (till skillnad från dig) svarat på trådstarten och sagt att:
    Men det JÅ menar, och som jag håller med om, är att vi ska värna om att en ny s k "flyktingvåg" inte drabbar Sverige.
    Vi är redan tillräckligt drabbade,
    vi har redan tagit ett större ansvar än vad som var bra för landet och dess innevånare.

Nu är det dags att andra länder tar motsvarande ansvar.
    Nu är det dags att också övriga EU-länder inom vår gemensamma union kliver fram och tar sitt ansvar, även våra nordiska grannländer, innan vi i Sverige kan fortsätta.
    Sverige har redan tagit ett oproportionerligt stort ansvar och vi har inte ens rätt att ta större ansvar än vad som är gängse och överenskommet inom vår gemensamma union EU.

Om Sverige ska fortsätta ta ännu mera ansvar så ska vi hjälpa på plats och hjälpa på alla andra sätt,
    alla andra sätt förutom att ta hand om fler i vårt eget land.
    I den mån vi ska hjälpa flera så är vi skyldiga att hjälpa fler kvinnor och barn, i stället för att som tidigare prioritera att hjälpa horder av unga friska män,
    just på bekostnad av kvinnor och barn.
    Men vi ska absolut inte ta emot flera till vårt eget land innan vi tagit ansvar och löst problemen för alla innevånare och för dem vi redan har tagit emot.

Det är att värna om människor, att värna om landet och att visa ansvar!

Vårt välfärdssystem, och vården som du mycket riktigt själv har påpekat, är redan utnyttjat till 100%, så på så sätt har vi fullt och tom överfullt.

Kan du sakligt bemöta detta och sakligt visa att jag har fel?

Sitter mest och funderar på vem du svarar, och på vad.
    Ganska typiskt SD-propaganda och känd diskussionsteknik, inget som jag blir lurad av dock.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    Anonym (Fel) skrev 2020-04-15 09:31:45 följande:

Sverigedemokraterna menar att Jimmie Åkesson inte var medveten om budskapet på tröjan, och att han ställt upp på bilder med hundratals människor. 

Den bild som nu figurerar i media och det budskap som en individ i bilden företräder var självfallet inget som Jimmie var medveten om när bilden togs, inte heller är det något som är representativt för varken Jimmie Åkesson eller Sverigedemokraterna som parti, säger partiets presschef 

Ingen som går på den.
  • klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-04-15 10:01:32 följande:
    Men när jag klickar "visa endast" på dig så kan jag inte finna att du särskilt sakligt har svarat på trådstarten och inte heller är det lätt finna att dina inlägg särskilt mycket handlar om trådens ämne.

Kan du sakligt bemöta trådämnet eller något enda av alla mina inlägg och sakligt visa att jag har fel?

Dock är det du som citerar mig och skriver om annat.
    Menar du att du inte är medveten om vad du svarar på och vad du skriver?

Man ställer sig frågan när vi kommer till "hjälten" som hellre åkte till Turkiet istället för vara med på en katastrofövning i riksdagen.
    Det är rätt anmärkningsvärda saker, men helt i stick och stäv med deras politik.
    Och då var tydligen dela ut flygblad mer viktigt än det Svenska folket.

SD kan bara prata, inte styra nått.
    Och vill man ha en försmak så titta in Hörby.

• klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-04-15 12:06:53 följande:
    Om en stor grupp (oavsett vilken!) tillsammans utser en fiende och hjälps åt att å ena sidan tipsa med stort intresse och efter bästa förmåga,
    medan man å andra sidan med motsvarande intresse och efter bästa förmåga hjälps åt att göra precis motsatsen, alltså att blunda, dölja och förneka,
    så bör även du kunna inse att utfallet påverkas.
    Jag förstod inte riktigt ditt svar och frågar därför:
    Inser du det eller förnekar du det?

F ö är det min åsikt att Aftonbladet i allmänhet mycket väl anses tillhöra, och t o m i många stycken representerar, den s k PK-maffian. 

Nej, återge verkligheten kan aldrig vara PK.

Men ofta man använder denna retorik inom SD och PK-maffia och andra invektiv att attackera de som granskar politiker och makten.
    Och vi vet att SD-politikern är mer kriminell än andra politiker.

Och tänk så många politiker media har tagit genom åren, och även långt före SD.
    Men sen kommer ballerinorna och prinsessorna på ärten och är arga att de blir avslöjade.

Dock do the crime, if you cant do the time.
    Ett mycket bra ordspråk här, då det är så extremt passande.
    Och den som är rädd för granskning, den bör granskas extra, för det är vad det beteendet innebär.
    Och så genomskinligt av SD, och sen inbillar man sig kompartmentalisering berättar nått.(Enda det berättar är att man vet man har fel när dessa används)

Undra när du ska prata om ditt parti, måste vara ett dåligt parti eftersom du aldrig nämner det ens.
    Men vi går inte på det!

• klyban
    Anonym (Fel) skrev 2020-04-16 12:51:03 följande:
    Mer en förklaring än ett försvar. Själv är jag vilse i pannkakan.

Så du för en diskussion med dig själv nu Förvånad

Dock är det viktigt att lära ut att det bruna i SD har börjat öka och bli mer tydligt.

Jag älskar hur man hör folk slutar rösta på SD pga småaktighet från jimbo, som ställde personliga maktmål framför det Svenska folket och vara med på katastrofövningen.
    För dela ut flygblad i Turkiet, som han också ljög om vad som skedde där.

Alltid varit så fascinerad varför man behöver ljuga så mycket, och om man har så rätt.
    Har man rätt behöver man aldrig ljuga eller kompartmentalisera.

• klyban
    Anonym (Ett samhälle i fritt fall) skrev 2020-04-17 16:59:12 följande:
    Du ljuger bara!
    Om vad?
  • klyban
    Anonym (Fel) skrev 2020-04-18 05:25:08 följande:
    Anklaga 1.7 miljoner väljare för att vara rasister. Dom värsta rasisterna är vänstern samt muslimerna.

Vem gör det, undrar då ingen ser det i tråden.

Eller förstår du inte att du kan inte resonera åt andra och lägger orden i andra mun?
    Varför inbillar du dig att det är inte bara är dina ord och ingen annans?

Så varför säger du nått som bara förekommer i ditt huvud?

Att lägga orden i mun på någon är en barnsligt enkel diskussionsteknik att se och avslöja, så varför trodde du det skulle fungera för nått och när vi samtliga redan vet det du skriver är fel.(Verkligheten för jobbig igen?)

Anonym (ÅKESSON_Är_SVARET) skrev 2020-04-18 10:39:26 följande:

Den har jag monterat på Hedersplatsen ovanför Tv-apparaten i Min Moders Finrum.

Det är riktig Konst, Konst som visar hur Jimmie Åkesson redan som Barn kunde frälsa Dem som öppnat Sina Hjärtans Fönster för Honom från lidande, hur Han kan bära Allas lidande i Sitt Hjärta.

Stor konst, Mänskonst, inte menskonst!!!

Bra du ser det om sektledaren, dock ser vi andra nått helt annat och blir faktiskt bara mer tydligt när du skriver ett inlägg.
    Tack!

• klyban
    FDFMGA skrev 2020-04-18 19:18:28 följande:
    Precis.

Just detta har blivit oerhört tydligt under coronakrisen, alltså att M som parti och idégivare utvecklats i takt med coronakrisen medan SD försvunnit någonstans i periferin.

SD borde nog satsa på att coronavirusen är illegala invandrare som borde utvisas till KinaSkrattande

Det beror på att de sällan diskutera sakfrågor, utan bara populism.
    De vet inte hur man ska agera i kriser, då de aldrig ägnat en tusendelstanke på det.

Det är nog mycket möjligt när samhället startar upp igen, att SD jimbo är obsolet som politik.

Jag personligen är förvånad att så många i min närhet sagt de aldrig mer ska rösta på SD och efter clownresan till Turkiet och samtidigt skippa katastrofövningen i Riksdagen.

Hade jimbo fattat att det var en kris på G, och varit med i krisövningen och sen agerat som jimbo bryr sig om människor.
    Då kunde jimbo tagit några politiska poänger, men det var viktigare att vi sa att att jimbo prioriterar att stå dela ut flygblad.

Sen alla lögner som följde, ja, de är de brunas krycka i alla  situationer verkar det som.

• klyban
    Anonym (Fel) skrev 2020-04-19 18:11:25 följande:
    Jimmy SD är ju inte ens med i regeringen så varför skylla på honom?
    Regeringen får ta eget ansvar nu!

Jimbo är inte med i regeringen, visste du inte ens om detta?

Den övning som vi pratar om som Jimbo skippade, den var för riksdagen.

Så lite betyder Sverige för Jumbo, för jumbo handlar det bara om makt.
    Men jag fullkomligt älskar hur folk överger SD pga detta, nått jag aldrig kunnat siat om själv.

• klyban
    Anonym (Fel) skrev 2020-04-20 09:27:50 följande:
    Han är näst bäst. Bäst är den finländska Sossekvinnan. Statsministern..

Vi antecknar, frågan är bara vad du tror dig säga som ändrar nått i tidigare inlägg om hur illa detta gick för jimbo.

Så du säger jimbo är så bra, men engagerar sig över ditt välmående i kris finns inte hos jimbo.
    Då en Svensk partiledare skolkade ifrån övningen och åkte till Turkiet där han fick ett inreseförbud istället.

Skoj att du försöker prata om annat i hopp om detta försvinner.

Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!