Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!
Mitt eget parti har jag nämnt i flera av mina inlägg. Läs gärna så ska du finna. Som tidigare upprepar jag mitt löfte till dig, redogör först för ditt parti och vad de har gjort för att lösa samhällsproblemen, så ska jag gärna på ett sakligt sätt diskutera det med dig.
När det gäller trådens ämne och trådstarten har jag mycket sakligt svarat på frågorna i trådstarten och jag har gjort flera sakliga inlägg som direkt rör trådens ämne.
Om du klickar på mig och "visa endast" så får du upp alla inlägg som jag har gjort i tråden. Läs gärna så ser du att jag verkligen har försökt att svara sakligt.
Men när jag klickar "visa endast" på dig så kan jag inte finna att du särskilt sakligt har svarat på trådstarten och inte heller är det lätt finna att dina inlägg särskilt mycket handlar om trådens ämne.
Bara som ett exempel har jag (till skillnad från dig) svarat på trådstarten och sagt att:
Men det JÅ menar, och som jag håller med om, är att vi ska värna om att en ny s k "flyktingvåg" inte drabbar Sverige.
Vi är redan tillräckligt drabbade,
vi har redan tagit ett större ansvar än vad som var bra för landet och dess innevånare.
Nu är det dags att andra länder tar motsvarande ansvar.
Nu är det dags att också övriga EU-länder inom vår gemensamma union kliver fram och tar sitt ansvar, även våra nordiska grannländer, innan vi i Sverige kan fortsätta.
Sverige har redan tagit ett oproportionerligt stort ansvar och vi har inte ens rätt att ta större ansvar än vad som är gängse och överenskommet inom vår gemensamma union EU.
Om Sverige ska fortsätta ta ännu mera ansvar så ska vi hjälpa på plats och hjälpa på alla andra sätt,
alla andra sätt förutom att ta hand om fler i vårt eget land.
I den mån vi ska hjälpa flera så är vi skyldiga att hjälpa fler kvinnor och barn, i stället för att som tidigare prioritera att hjälpa horder av unga friska män,
just på bekostnad av kvinnor och barn.
Men vi ska absolut inte ta emot flera till vårt eget land innan vi tagit ansvar och löst problemen för alla innevånare och för dem vi redan har tagit emot.
Det är att värna om människor, att värna om landet och att visa ansvar!
Vårt välfärdssystem, och vården som du mycket riktigt själv har påpekat, är redan utnyttjat till 100%, så på så sätt har vi fullt och tom överfullt.
Kan du sakligt bemöta detta och sakligt visa att jag har fel?
Sitter mest och funderar på vem du svarar, och på vad.
Ganska typiskt SD-propaganda och känd diskussionsteknik, inget som jag blir lurad av dock.