• klyban

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-26 09:06:17 följande:
    Jag svarade bara på inlägget där jag blev citerad.
    Menar du att jag gjorde fel här?

Jag pratar gärna om trådstarten och trådens ämne. Läs gärna alla mina inlägg så tror jag att även du klarar att se det väldigt tydligt.

"klyban" vad är det du själv pratar om?

Du menar hjälten som strunta i katastrofövningen i riksdagen, för åka dela ut flygblad i Turkiet där han nu har inreseförbud.
    Och ljög om han blev arresterad och sånt, är det detta du vill prata om?

Det roliga är att jag hört på nära håll och flera att jag tänker aldrig mer rösta på SD och JUST PÅ GRUND AV denna Turkiet resa.

Men är det nu du ska prata om annat, och försvara SD och jimbo?
    För det är vad vi har sett av dig i tråden varje gång.

Konstigt att du aldrig propagerar för ditt eget parti
    För det är ju inte SD säger du, brunt är en färg vi känner igen och vet hur det agerar.

Får tydligen upprepa mig, "diskussionen" jobbig för dig?

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-26 09:39:13 följande:
    Jag kan tyvärr inte ge dig något svar för jag förstår dig inte.
    Diskussionen är inte det minsta jobbig för mig. Hittills har du inte klarat att visa att jag skulle ha fel i någon enda liten del av allt det jag har skrivit.
    I stället börjar du prata om annat på ett sätt så jag klarar inte att förstå dig.
    Att inte klara av att förstå, det kan ju givetvis vara lite jobbigt. Men nu tror jag inte att dina försök är särskilt seriöst menade, du spårar kanske ur för att du bara saknar några vettiga argument? Så då känns det inte jobbigt alls för mig, men kanske mera jobbigt då för dig?

Sakligheten om trådstarten vi skulle diskutera existerar inte i detta inlägg.
    Det var dock du som åberopa den, men sen när det kom till kritan så var detta resultatet = inget.

• klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-26 11:22:48 följande:

Jag tycker det finns bättre exempel och bättre undersökningar, med tydligare resultat, men jag väljer referera till SVT Novus eftersom de bör anses vara tillräckligt PK även för dig.

SVT 29 november 2019
    Enl Novus är sjukvård, invandring, integration, lag och ordning är de frågor som mest engagerar den svenska väljarkåren, när de får kryssa för alla frågor som de anser vara viktiga, alltså även flera alternativ.
    Om man delar upp frågorna var för sig så får Sjukvården flest kryss (65%), sedan Integration (53%) och sedan Lag och ordning (52%), när de får kryssa för alla frågor som de anser vara viktiga.
    I nästa steg får de svara på vilken enskild delfråga som är viktigast, alltså ett alternativ.
    Då får invandring och integration allra flest röster när de får svara på vilken enskild delfråga de rankar som allra viktigast.  
    Invandring, integration, lag och ordning får då 33%,
    Sjukvård 13%
    Klimat 13%.

Allt som tom ett organ som SVT här beskriver tyder på något helt annat om folkets åsikt än de 20% som du talar om.
    Notera gärna att: "invandring och integration allra flest röster när de får svara på vilken enskild delfråga de rankar som allra viktigast."

Jag tycker det är intressant bara det faktum att man väljer att låta personerna svara på vad de anser om olika "frågor",
    i stället för korrekt benämning som är "problem".
    De flesta av oss känner till att avseende opinionsundersökningar gäller i hög utsträckning att "som man ropar får man svar".
    För oss som studerat lite om opinionsundersökningar och liknande innebär det att resultatet sannolikt skulle vara annorlunda, ännu tydligare, om man lät personerna ranka vad man anser vara det största "problemet". 

Men hur som helst så är resultaten tillräckligt tydliga.
    Borde så vara även för dig "FDFMGA"!

Det jag skriver om är våra nya samhällsproblem i övergripande och samlad form. För alla som begriper något, för alla som bryr sig om att sätta sig in i problemen, alla som läser regeringsförklaring och regeringens budget, alla som lyssnar på statsministern och finansministern, osv, osv..., vet att alla dessa problem (dessa som ovan kallas för "frågor") har ett väldigt starkt samband med varandra, de hänger helt enkelt ihop och utgör tillsammans för de allra flesta den största frågan, det största problemet.
    T ex problemen med integrationspolitiken (53%) och problemen med lag och ordning (52%) har ett så tydligt samband så att ingen insatt i dag på något trovärdig sätt ens försöker påstå något annat och det anses ofta vara ett gemensamt problem. Detta problem sammantaget (105%) anses alltså vara mycket viktigare än t ex Sjukvård (65%). Men även en stor del av problemen med sjukvården hör självfallet samman med den sammantaget enskilt viktigaste frågan.
    (Personerna har alltså fått svara med flera alternativ, därav sammantaget mer än 100%)

Kan du förklara vad detta har med topic i tråden och göra?

Undrar du du efterlysta sakllighet av mig, så ser vi du gör som en typisk hardcore SD-väljare och högerextremist gör, dvs pratar om annat.

• klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-26 14:51:20 följande:
    Imponerade hur observant du är och att du vill avslöja vilken nivå din slutledningsförmåga ligger på!
    Det citerade inlägget är ett direkt svar på din propå till mig, där du citerade mitt inlägg. Självfallet blir mitt svar i detta fallet ett avsteg från trådstarten.
    Återigen frågar jag dig, gjorde jag fel när jag svarade på ditt inlägg som var direkt riktat till mig? Vad och hur gjorde jag fel som svarade dig?

Intressant, mer osaklighet, mer prata om annat.
    Verkar som du inte bryr dig om det sakliga alls,  mycket intressant.

• klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-26 14:59:18 följande:
    Nu förstår jag inte vad och hur du menar igen?
    Eller är det du som inte förstår de olika saker som framförs i trådstarten? Klarar du inte att se att mitt inlägg direkt och helt relevant svarar på de frågor som ställs i trådstarten? Eller finns där en bugg, har du kanske en annan trådstart än den som jag kan se?

Du dömer helt ut min förmåga att vara saklig. Men du klarar inte visa på att jag skulle ha fel i något av allt det jag har skrivit och beskrivit.
    Visa då din egen fantastiska saklighet.
    Kom med något sakligt som går stick i stäv med det jag har framfört, så ska jag gärna försöka samtala med dig om detta, på ett sakligt sätt.

Jag ställde frågor och undrade om "hjälten" jimbo, och detta är ditt svar.
    Såg du hur inget av detta en snudda trådens ämne?

Detta är typiska hardcore SD som pratar så här, och du lurar ingen när du med näbbar och klor försvarar SD.

• klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-26 16:35:10 följande:
    Det citerade inlägget är ett direkt svar på din propå till mig, där du citerade mitt inlägg

Mer osaklighet och du som efter frågade detta.

När kommer du till "hjälten" jimbo?

För nu verkar det som aldrig, högerextrema är expert på undvika ämnen.

• klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-26 16:54:30 följande:
    Omöjligt för mig att förstå dig. Du pratar om hjältar, näbbar, hardcore, jimbos, klor och annat. Jag förstår inte.

När det gäller trådens ämne och trådstarten har jag mycket sakligt svarat på frågorna i trådstarten och jag har gjort flera sakliga inlägg som direkt rör trådens ämne. 
    Om du klickar på mig och "visa endast" så får du upp alla inlägg som jag har gjort i tråden. Läs gärna så ser du att jag verkligen har försökt att svara sakligt.

När jag gör så på dig, "visa endast", så kan jag inte finna att du särskilt sakligt har svarat på trådstarten och inte heller är det lätt finna att dina inlägg särskilt mycket handlar om trådens ämne.

Jag har t ex svarat på trådstarten och sagt att:
    Men det JÅ och jag menar är att vi ska värna om att en ny s k "flyktingvåg" inte drabbar Sverige.
    Vi är redan tillräckligt drabbade, vi har redan tagit ett större ansvar än vad som var bra för landet och dess innevånare.
    Nu är det dags att andra länder tar motsvarande ansvar. Nu är det dags att övriga EU-länder steppar upp och att våra nordiska grannländer steppar upp sitt ansvar. Sverige har redan tagit ett oproportionerligt stort ansvar och vi har inte ens rätt att ta större ansvar än vad som är gängse och överenskommet inom vår gemensamma union EU.
    Om Sverige ska fortsätta ta ännu mera ansvar så ska vi hjälpa på plats och hjälpa på alla andra sätt, men inte att ta hand om flera i vårt eget land.
    Absolut inte ta emot flera innan vi tagit ansvar och löst problemen för alla innevånare och för dem vi redan har tagit emot.
    Det är att värna om människor, att värna om landet och att visa ansvar!

Vårt välfärdssystem, och vården som du mycket riktigt påpekar, är redan utnyttjat till 100%, så på så sätt har vi fullt och tom överfullt.

Kan du sakligt bemöta detta och sakligt visa att jag har fel?

jimbo tog ansvar i att strunta i katastrofövning, för dela ut flygblad till flyktingar, man påstod jimbo blev arresterad, men aldrig skedde.
    Och sen inreseförbud på detta, hur mycket orkar man ljuga egentligen?

• klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-26 17:26:30 följande:
    Jag klarar fortfarande inte förstå vad du pratar om.
    Nu ska jag ändå och återigen försöka svara på din fråga, trots att den avviker från trådens ämne.

"man påstod jimbo blev arresterad"
    På inspelningen som jag har sett och hört så frågar JÅ om har är arresterad och får det tydliga svaret "Ja". Och han får samma svar andra gången som han ställer samma fråga, alltså "Ja".
    Om  en myndighetsperson (eler liknande person) ingriper mot mig och säger två gånger att jag är arresterad så tror jag att jag är arresterad.
    Vad skulle du tro om du får det svaret två gånger?

Enligt uppgifter jag har sett så deltog en ersättare för JÅ i övningen och till det hade han fått godkänt.
    Flera andra personer som var inbjudna till övningen valde också att vara frånvarande. Har du lika god koll på vilka dessa var?
    Så vitt jag förstår så var många olika personer inbjudna men de var inte personligen kallade och det var inte tvingande för någon att personligen delta. Ersättare var helt ok.
    Men du kanske har bättre och mera saklig information? 

Inreseförbud till Turkiet ser jag inte som ett problem, snarare som en merit efter att man gjort en god handling.
    Men du eller någon av dina vänner kanske tillhör dem som gärna semestrat i Turkiet och lagt pengar till den regimen?

F ö så vill jag vara saklig och hålla mig till ämnet och upprepar därför till dig:
    Jag har t ex svarat på trådstarten och sagt att:
    Men det JÅ och jag menar är att vi ska värna om att en ny s k "flyktingvåg" inte drabbar Sverige.
    Vi är redan tillräckligt drabbade, vi har redan tagit ett större ansvar än vad som var bra för landet och dess innevånare.
    Nu är det dags att andra länder tar motsvarande ansvar. Nu är det dags att övriga EU-länder steppar upp och att våra nordiska grannländer steppar upp sitt ansvar. Sverige har redan tagit ett oproportionerligt stort ansvar och vi har inte ens rätt att ta större ansvar än vad som är gängse och överenskommet inom vår gemensamma union EU.
    Om Sverige ska fortsätta ta ännu mera ansvar så ska vi hjälpa på plats och hjälpa på alla andra sätt, men inte att ta hand om flera i vårt eget land.
    Absolut inte ta emot flera innan vi tagit ansvar och löst problemen för alla innevånare och för dem vi redan har tagit emot.
    Det är att värna om människor, att värna om landet och att visa ansvar!

Vårt välfärdssystem, och vården som du mycket riktigt påpekar, är redan utnyttjat till 100%, så på så sätt har vi fullt och tom överfullt.

Kan du sakligt bemöta detta och sakligt visa att jag har fel?

Inge arrest, men uteblev från katastrofövning, för dela ut flygblad.
    Mest prata om annat märker jag, varför ljuger du om att du inte är SD-are?

• klyban
    EnAnonumius skrev 2020-03-26 19:18:26 följande:
    Att stödja ett parti I en sakfråga är inte samma sak som att vara en väljare av partiet, eller SD-are.
    "(Världen förändras, så även jag)" har nu varit tydlig, extremt tydlig, med hur det hänger ihop när han har skrivit sina inlägg. 

Sedan om du anser att hen för SD-probaganda, då bör det vara pisslätt för dig att bemöta denna propaganda med saklighet och argument. 
    Det har jag inte sett dig göra i något av dina inlägg, när du har haft replikväxling med hen.
    Dock så har jag sett dig i stället använda dig av det fulaste debattekniken man kan göra "personanlyser, personangrepp och anklagelser utan grund".  
    "Personangrepp, personanlyser, och anklaglser utan grund" är så långt ifrån "saklighet och argument" man kan komma.

Och Jo Jimmie Åkesson blev arresterad, att bli arresterad måste inte nödvändigtvis i praktiken inbegripa att man sätts i en arrest för den saken skull. Skall man behöva länka till videon (den skall finnas här i tråden någonstans) där Jimmie frågade två gånger om han var arresterad och båda gångerna så fick han svaret "ja". 

Men om nu Jimmie Åkesson aldrig blev arresterad (enligt vad du påstår) så borde det ju vara pisslätt för dig att bevisa detta, med saklig argument eller rent av källhänvisning där beviset finns.

P.S
    Hoppas att "(Världen förändras, så även jag)", har överseende med att jag använde mig av  det "moderna" könspronomen "hen" då jag inte vet hens kön.

Jag lärt mig sånt är helt meningslöst, de pratar bara om annat istället.(Se ovan)
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2020-03-26 22:59:43 följande:
    (Se ovan) säger inte ett skit. Det finns många inlägg "ovan",, så vilket av inläggen "ovan" syftar du på?
    "Sånt är menings löst".. Vad är meningslöst enligt dig?
    Det förtäljer du inte i din replik.

För närvarande "ovan" så ser jag att FDFMGA svara på ett inlägg  som "(Världen förändras, så även jag)" skrev.
    Har suttit och läst deras replikväxling, och båda håller sig ganska så hyfsat till sakfrågan båda två. De båda har intressanta argument och båda är sakliga och ingen av dem använder sig av "personanlyser, personangrepp och anklagar varandra för <fyll i valfri anklagelse här>" när de diskuterar med varandra.  Det är respektfullt och sakliga svar båda ger varandra, med acceptans på att de tycker olika.
    Du kanske skulle lära dig av FDFMGA. smile5.gif

Det märkligaste är att när du har svarat "(Världen förändras, så även jag)", så har jag inte sett ett endaste sakligt argument från dig, inget bemötande i sakinnehåll hen har skrivit. Jag har läst dina inlägg i tråden och "saklighet" är långt ifrån man kan komma när man läser dem. Det är bara ett brinnande kompakt hat mot SD i kombination med personangrepp, persoanalyser och anklagelser mot person utan grund man ser i dina inlägg.

P.S

Om du tycker SD är högerextremistiskt så undra jag verkligen om du har blivit 88-ägd från första början. smile2.gif

På den person jag pratade med såklart, vem annars?

Jag försökte saklighet när detta efter fråfades och diskutera "hjälten" jimbo äventyr i Turkiet, det ledde till det inlägget du sen svarade på.
    Och sen detta inlägg som återknöt just till denna person genom se ovan.

Och det som är meningslöst är att föra en diskussion med den personen, för den vill mest prata om annat varje gång.
    Den personen som är hardcore SD, men försöker låtsas om inte är.
    Det mest fanatiska med den personen, det är hur det partiet som denne röstar på inte uppfyller de kraven h*n har och propagerar starkt för SD.
    Det säger mig att det inte finns ett parti som ens uppfyller det den säger, och där med självförklarande en SD och en rätt extrem sådan.

Och detta är tydliggjort bortom tvekan genom allt försvar och aldrig lyfta någon annan politik än SD, osv...osv...

Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!