• klyban

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

Ess skrev 2020-03-08 14:54:18 följande:
    Vem har pratat om ursäkter?
    Vill man förhindra att det händer igen måste man se HELHETEN i situationen, och framför allt lära sig av det.
    Men det känns inte som att du klarar av det utan har låst dig vid dina 2 kvm.

När kommer du delen som är så viktig för dig att lyfta?

Verkar som det är försvårt och formulera så det ursäkter alla dessa oskyldigt mördade.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    Anonym (Ja) skrev 2020-03-08 21:20:31 följande:
    Ursäkta ,men har du personligen pratat med någon som sitter i SD partiet i olika kommuner Om funktionshindrades assistans fråga? Eller hittar du på det bara för att smutskasta SD. Jag har ställt just såna frågor och fått ett helt annat svar. 

Och pratar du om nazisterna så kolla upp sossarnas bakgrund för dem gav stödet till koncentrationslägret i Tyskland

SD kommer inte ensam om att kunna rädda Sverige  och lösa alla problem på en gång utan det andra partierna måste också vakna upp och se till att det blir ett slut på raserande av landet. Det kommer att ta åratal att Sverige blir som den var före 2015...

Är Hörby en indikation, så är det illa med SD och styra.
    Inget med S har någon betydelse idag, det är en svart plump i deras historia som sedan länge är borta.
    Dock var det väldigt nyss SD var ett nasseparti.

• klyban
    Anonym (Ja) skrev 2020-03-09 00:57:43 följande:
    Sossarna är väl inte demokrater om nåt parti är odemokratisk så är det sossarna med sin sittande regering. 
    Svenskarna är inget mer värda är att vara skattebetalare. Svenskarna ska slita ihjäl sig för att bekosta invandringen.

Tänker inte sitta och diskutera med såna som vill att landet ska rasa totalt. Som vill att rån, mord, våldtäkter, bilbränder, bombningar, misshandel , (rån och misshandel av barn) fortsätter i allt högre takt utan att sittande regering lifter ett finger. Polisen får inte agera som dem egentligen borde göra....Nä dem ska dela kaffe och bullar och Pizza till kriminella och dalta med dem istället för att ge straff.

Men fortsätt ni för det är så här ett land ska styras enligt er.

Vet du så lite vad demokrati är?

Och hur är Hörby mer demokrati?
    Undrar för där verkar man vara rädd för att bli granskade, där man sitter och vaktar de som vill se diaerna.

Kan det vara så att du inte ens förstår vad SD är för något?

• klyban
    Anonym (SD) skrev 2020-03-09 08:55:58 följande:
    JÅ gör helt rätt, varför är ni så kåta i Turkiets diktator? Är SD hatet så stort att ni till och med tycker att turkiska styret är bättre?

Det är faktiskt exakt samma sak.
    Och vem sade det var bättre?

Lägger du orden i munnen på folk?

• klyban
    Anonym (SD) skrev 2020-03-09 09:28:32 följande:
    JÅ uppnådde nog precis det han ville när etablerad media och proffstyckare gick bananas, det ökar alltid sympatierna för SD.
    Så dela ut flygblad till flyktingar var inget han brydde sig om då, bra då vet vi.
  • klyban
    KillBill skrev 2020-03-09 18:05:54 följande:

Sverigedemokraternas oppositionsråd i Malmö, påstod på Twitter att han efter Jimmie Åkessons besök vid Turk-Grekiska gränsen blivit nerringd och hyllad av Malmögreker. Eftersom politikernas telefonlistor är offentliga begärde någon ut SD politikerns telefonlistor som bara visade sig innehålla antal interna telefonsamtal. SD politikern har nu tagit bort sitt tweet..

Fyfan vilka bluffmakare SD är.

Ja, dom är ju såå ärliga :p

JAg har lärt mig sedan en bra tid tillbaka, när en SD eller liknande höger säger en sak och de vill bekämpa, så betyder det oftast precis tvärtom.
    Och lustigt nog så går många på det.

• klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-09 23:05:55 följande:
    Det enda du verkar vilja försöka med är att brunsmeta mig och brunsmeta den stora majoriteten av Sveriges innevånare.

Nej, fakta och annat handlar det om.
    SD vill inte folket väl, de kommer få lära sig detta som i Hörby tex.

Där man försöker tex begränsa demokratin och de demokratiska grunderna i vi har i Sverige, och för vad?
    Undrar då politik går göra utan rycka upp grundstenarna i demokratin, men vi vet vad det handlar om och det är stoppa insyn så man kan härja fritt.

Det är därför man hatar SVT så illa.

• klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-09 23:56:40 följande:
    Hur tycker du att välfärden fungerar? Har du någonsin sett på nyheterna eller har du någonsin besökt sjukvården? Känner du någon som har behov av sjukvård och av välfärdssystemet? Har du hört talas om de växande vårdköerna? Har du besökt våra skolor och pratat med lärarna? Hur tycker de att det står till i dag?

Du gillar sprängningarna, där vi är bland de allra värst drabbade länderna i hela i-världen?
    Du gillar det ökade sexuella våldet och du gillar att tjejer och kvinnor inte längre kan gå hem ensamma om kvällarna?
    Du gillar att svenska ungdomar blir rånade, hånade och kissade i munnen? Du gillar att människor som jobbar i vården måste bära trygghetslarm? Du gillar att Sverige har tvingats tiofaldiga antalet väktare och ordningsvakter och att vi måste öka antalet poliser och vi måste öka antalet fängelser?

Allt det här uppräknade är problem som i stort sett inte existerade i Sverige för 10-25 år sedan. Men du gillar den utvecklingen???

Sverige har en jättebra ekonomi, det finns inga stora problem alls.
    Har du hört talas om att dölja och förneka sanningen?

SD vill inte ha någon bättre välfärd, de vill nog helt rycka upp den med rötterna.

Sprängningar handlar om kriminellanätverks uppgörelser för en drogmarknaden vi lämnat över till dom.
    Sexuellavåldet ändras inte pga SD.
    Rån har vi polisen till, och slutar de jaga konsumenter och slösa tid på dom och låter hälsovården hantera ett hälsoproblem.
    Så har dom tid och lösa riktiga brott.

Lösningen kommer aldrig vara SD fascisterna.
    Och ja, vi har bra ekonomi mot de allra flesta, men eftersom vi pratar med en falang som endast ser saker i svart och vitt, så kan den bara vara bra eller dålig.
    Och det betyder är nått område dåligt, så är ALLT dåligt, ett typiskt populist och fascistsätt att diskutera för lura folk.

• klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-10 00:03:44 följande:

Du och alla borde åtminstone försöka hålla sig till trådens ämne!

Jag har aldrig röstat på SD, är inte medlem i SD, alltså är jag ingen så kallad SD:are.

I dag nästan alla pratar om Sveriges samhällsproblem och att man ger kred till SD som tidigt åtminstone vågade erkänna och varna för dessa problem.
    De växande samhällsproblemen som enligt de allra flesta har ett direkt samband med Sveriges misslyckade politik.

Att Sverige är fullt håller jag med om till 100%. Vårt välfärdssystem är redan utnyttjat fullt ut och tom överutnyttjat!
    Vårt välfärdssystem är inte dimensionerat för, inte avsett för och inte uppbyggt för alla dessa ekonomiska s k flyktingar. 

Jag och många såg det inte för några år sedan, men i dag håller jag med till 100%!
    Utan SD hade nog alla andra bara fortsatt att dölja och förneka Sveriges samhällsproblem.

Ingen som tror på dig.
  • klyban
    jarllo skrev 2020-03-10 01:50:34 följande:
    Så ni röstar inte på sd för dom är rasister?
    Det är bara en liten klick som är rasister!
    Mer parten är svenska men som är trött på detta vi kan inte fortsätta på samma linje!

Dock finns inte lösningen i partiet som faktiskt kommer urholka det som vi klagar på.
    Det är som sitta på brädan man sågar av.

Och vill man ha ny politik, så finns det gott om andra partier för detta, men då krävs ju det att man engagerar sig.
    Men det orkar man inte, så då tar man ett parti so nyss var nazister, och är idag fortfarande mycket tveksamma på området.

Tycker alla ska kolla in Hörby och se vad som sker där, för det är vad som komma skall.
    Och får SD makten, så kommer nu vara många som påstår "vi visste inte...", men det visste ni visst, ni orkade bara inte ta reda på det.

Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!