• Tommy2

Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?

Nu trängs minst 10000 flyktingar vid Greklands gränser och bara väntar på att ta sig in i EU så hur ska Sverige agera? Migrationsverket vill tona ned risken för en ny situation som den 2015 men hur trovärdiga är dom när vi alltid får ta den största bördan med ryktet om vår generösa asylpolitik?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?
  • Anonym (%)
    IngGaard skrev 2020-04-09 06:23:38 följande:
    Självklart är jag utbildad i Sverige och jag arbetar som journalist i Eskilstuna, som ligger i Sverige. Media har så stor makt över läsare och lyssnare att vi inte kan låta bli att nudga dem i rätt riktning "står det i tidningen måste det vara sant". Spelar ingen roll vad vi säger, vi påverkar männikor ändå, så varför inte påverka dem i rätt riktning? Agendan diskuteras livligt intern och kreativa hjärnor resonerar fram direktiven som centralt delas ut till alla godkänd media, på redaktionerna kan de justera något, men vi sätter hoppet till de kreativa hjärnorna i samhället.
    Jag vill inte byta ut ordet journalist, jag vill ta mitt yrke på allvar och förändra den orättvist fördelade välden rättvist.
    Om du har någon utbildning överhuvudtaget och om du står för demokrati så kanske du kan svara på vem var Jian Zemin och vad tycker du om honom?

"Som partiledare Jiang Zemin har jag god koll på agendan och hur människor ska styras"
    Om man sätter att sådant uttalande i samband med och i relation till ditt uttalande så häpnar man, minst sagt.

Menar du att du som person och du som yrkesutövande journalist står över demokratiska värderingar?
    Om man läser det du skriver så menar du att du och dina kollegor står över, har rätt till större makt, har rätt att bestämma över demokratiskt valda personer och över demokratiskt fattade beslut?
  • Anonym (Tänkvärt)