• Tommy2

Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?

Nu trängs minst 10000 flyktingar vid Greklands gränser och bara väntar på att ta sig in i EU så hur ska Sverige agera? Migrationsverket vill tona ned risken för en ny situation som den 2015 men hur trovärdiga är dom när vi alltid får ta den största bördan med ryktet om vår generösa asylpolitik?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?
  • Anonym (%)
    IngGaard skrev 2020-04-09 06:23:38 följande:
    Självklart är jag utbildad i Sverige och jag arbetar som journalist i Eskilstuna, som ligger i Sverige. Media har så stor makt över läsare och lyssnare att vi inte kan låta bli att nudga dem i rätt riktning "står det i tidningen måste det vara sant". Spelar ingen roll vad vi säger, vi påverkar männikor ändå, så varför inte påverka dem i rätt riktning? Agendan diskuteras livligt intern och kreativa hjärnor resonerar fram direktiven som centralt delas ut till alla godkänd media, på redaktionerna kan de justera något, men vi sätter hoppet till de kreativa hjärnorna i samhället.
    Jag vill inte byta ut ordet journalist, jag vill ta mitt yrke på allvar och förändra den orättvist fördelade välden rättvist.
    Om du har någon utbildning överhuvudtaget och om du står för demokrati så kanske du kan svara på vem var Jian Zemin och vad tycker du om honom?

"Som partiledare Jiang Zemin har jag god koll på agendan och hur människor ska styras"
    Om man sätter att sådant uttalande i samband med och i relation till ditt uttalande så häpnar man, minst sagt.

Menar du att du som person och du som yrkesutövande journalist står över demokratiska värderingar?
    Om man läser det du skriver så menar du att du och dina kollegor står över, har rätt till större makt, har rätt att bestämma över demokratiskt valda personer och över demokratiskt fattade beslut?
  • Anonym (Tänkvärt)

Är det inte hyckleri att dom journalister och andra kändisar som vill tävla om den största godhetsglorian alltid väljer att själva bo i etniskt svenska och trygga områden?

• IngGaard
    Anonym (C) skrev 2020-04-08 18:17:23 följande:
    Vi har det för bra säger du? Men då tycker jag att du ska börja med att låta så många ?flyktingar? som möjligt få flytta in i DIN bostad, du ska även dela med dig av din lön för inte behöver du hela den för dig själv! Du ska inte ha en krona mer av den än alla dina flyktingsystrar som du kommer dela ditt boende med. Ni får alla leva på vatten och bröd, så klarar ni er. När du lever på det sättet, utan att klaga. Då kan du öppna käften och predika för resten av Sverige. Ok?
    Jag är helt inne på din linje, men alla ska med på samma tåg. Det fungerar inte om jag gör det själv, därför måste vi i media jobba om medborgarnas värderingar, nudga dem i rätt riktning, vi vill att medborgarna spontant ska brista ut "vi har fått det för bra, nu ska vi dela med oss" och så kommer det att bli en parmiddag eller familjebjudning nära dig.
  • IngGaard
    Anonym (%) skrev 2020-04-09 09:16:48 följande:
    Om du har någon utbildning överhuvudtaget och om du står för demokrati så kanske du kan svara på vem var Jian Zemin och vad tycker du om honom?

"Som partiledare Jiang Zemin har jag god koll på agendan och hur människor ska styras"
    Om man sätter att sådant uttalande i samband med och i relation till ditt uttalande så häpnar man, minst sagt.

Menar du att du som person och du som yrkesutövande journalist står över demokratiska värderingar?
    Om man läser det du skriver så menar du att du och dina kollegor står över, har rätt till större makt, har rätt att bestämma över demokratiskt valda personer och över demokratiskt fattade beslut?
    Vi står inte över demokratin, vi är en del av den. Människan tenderar vara rebell och rättvis i början av livet men med växande egendom kommer egoismen och från den gruppen kommer mest gnäll på vår bransch. Vi bestämmer inte över demokratiskt valda makthavare men de är inte dummare än att använda sina kontakter i media för att driva sin politik, de övriga politikerna granskar vi. De demokratiskt fattade besluten kan vi bara kommentera och argumentera om, det innebär att vi kan ge välformulerade argument mot eller för argumenten.
    Nu ärdet så här att ideologiska grupper och aktivister har kapat branscher, beslutande organisationer och partier i Sverige och vårat mål är att avveckla nationalstaten, dela ut vårat överflöd till de fattiga. Se dig omkring med de glasögonen så förstår du att jag är helt sanningsenlig mot dig, inga beslut som fattas idag gynnar nationen Sverige.
  • Anonym (Svensk)
    IngGaard skrev 2020-04-10 08:53:38 följande:
    Vi står inte över demokratin, vi är en del av den. Människan tenderar vara rebell och rättvis i början av livet men med växande egendom kommer egoismen och från den gruppen kommer mest gnäll på vår bransch. Vi bestämmer inte över demokratiskt valda makthavare men de är inte dummare än att använda sina kontakter i media för att driva sin politik, de övriga politikerna granskar vi. De demokratiskt fattade besluten kan vi bara kommentera och argumentera om, det innebär att vi kan ge välformulerade argument mot eller för argumenten.
    Nu ärdet så här att ideologiska grupper och aktivister har kapat branscher, beslutande organisationer och partier i Sverige och vårat mål är att avveckla nationalstaten, dela ut vårat överflöd till de fattiga. Se dig omkring med de glasögonen så förstår du att jag är helt sanningsenlig mot dig, inga beslut som fattas idag gynnar nationen Sverige.
    Om du snedtrippat på svamp o lider av psykos så sök hjälp !!

Hoppas verkligen inte att du har ett sammhälsviktigt arbete så att du kan vara hemma lite. 

Hoppas att du kommer ur din dimma för att upptäcka att världen inte ser ut som du upplever den nu.

När du blir utsläppt igen så börja inte argumentera med folk innan du öppnat ögonen.
  • Dr Nail
    IngGaard skrev 2020-04-10 08:53:38 följande:

Nu var du lite väl pessimistisk. Några beslut som fattas gynnar oss väl? Som att skicka hem en afghan eller två, som att förbjuda tiggeri (på kommunal nivå förstås). Lite ljus finns det.
  • Xenia
    IngGaard skrev 2020-04-09 06:16:35 följande:
    Jag ger mynt till tiggarna utanför butiker. Jag skänker pengar till projekt som stödjer kvinnor i fattiga länder, gör vi dem rikare än männen så får de det bättre, görs i hemlighet, männen får inte veta om det. Jag lär upp mina tre döttrar att bli könskrigare så att de kan sabba för män här i sverige och ta deras platser, i långa loppet gynnar det kvinnomakten globalt. Jag använder mitt kontaktnätverk i journalistyrket för att tillsätt kvinnor och invandrare på tjänster före vita män, det gynnar globalismen.
    Min fetning.

Jag undrar om du är verklig eller om du trollar med avsikt att propagera för misstro mot både journalister och feminister.
  • Anonym (Sofia Belle)
    Xenia skrev 2020-04-10 14:49:41 följande:
    Min fetning.

Jag undrar om du är verklig eller om du trollar med avsikt att propagera för misstro mot både journalister och feminister.
    +1
    Ibland är det lite väl genomskinligt när det överdrivs In i absurdum.
  • IngGaard
    Anonym (Svensk) skrev 2020-04-10 10:51:29 följande:
    Om du snedtrippat på svamp o lider av psykos så sök hjälp !!

Hoppas verkligen inte att du har ett sammhälsviktigt arbete så att du kan vara hemma lite. 

Hoppas att du kommer ur din dimma för att upptäcka att världen inte ser ut som du upplever den nu.

När du blir utsläppt igen så börja inte argumentera med folk innan du öppnat ögonen.
    Du försöker frofilera dig som vaken och medveten men när jag beskriver verkligheten för dig så fattar du ingenting. Det är därför det är så lätt att programera dig med hjälp av medias agenda.
    Jag jobbarr som jourrnalist i radio, en mycket viktig samhällsbärande funktion!
    Jag beskriver verkligheten, du är efter, omedveten, okunnig och förstår inte vad som händer runt omkring dig.
  • Anonym (Svensk)
    IngGaard skrev 2020-04-10 23:26:22 följande:
    Du försöker frofilera dig som vaken och medveten men när jag beskriver verkligheten för dig så fattar du ingenting. Det är därför det är så lätt att programera dig med hjälp av medias agenda.
    Jag jobbarr som jourrnalist i radio, en mycket viktig samhällsbärande funktion!
    Jag beskriver verkligheten, du är efter, omedveten, okunnig och förstår inte vad som händer runt omkring dig.
    Joakim Lamotte är journalist !
Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?