• Tommy2

Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?

Nu trängs minst 10000 flyktingar vid Greklands gränser och bara väntar på att ta sig in i EU så hur ska Sverige agera? Migrationsverket vill tona ned risken för en ny situation som den 2015 men hur trovärdiga är dom när vi alltid får ta den största bördan med ryktet om vår generösa asylpolitik?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?
  • Anonym (Återvandring)
    Padirac skrev 2020-04-13 23:39:24 följande:

lågutbildade ... hela inlägget är lite lustigt, måste jag säga...

Kommer ihåg då utbildningsreserven sa att de skulle flytta till ett land som inte tog emot invandrare - det är nästan samma nivå här

Nej, det var de goda som skulle flytta från USA om Trump vann valet.

Ingen gjorde det.

Akademiker från icke-demokratiska kaosländer. Finns det något stort internationellt företag från Syrien? Ngn känd vetenskapsman nobelpristagare?

Nej men bidragstagare.
  • Padirac
    Anonym (Återvandring) skrev 2020-04-13 23:51:48 följande:
    Nej, det var de goda som skulle flytta från USA om Trump vann valet.

Ingen gjorde det.

Akademiker från icke-demokratiska kaosländer. Finns det något stort internationellt företag från Syrien? Ngn känd vetenskapsman nobelpristagare?
    Nej men bidragstagare.
    Nejdå, det var SD-vurmarna som skulle flytta till ett land som inte tog emot invandrare..

Någon har gjort det, men de hade anknytning till dessa länder - kanske var det skälet till att de fick flytta dit.

Du verkar ha en begränsad erfarenhet och träffa få bildade människor utifrån de generaliseringar du ger uttryck för.

Akademiker, ingenjörer och andra välutbildade finns det i såväl Europa, Asien, ME, Afrika, Australien/Oceanien och Amnericas.

Däremot finns det enbart SDvurmare i SDsvansen , de har förresten inte hittat ngt land att flytta till som inte tar emot invandrare De letar säkert fortfarande
  • Anonym (JIMMIE_ÅKESSON_ÄR_SVARET)
    Tommy2 skrev 2020-03-04 17:53:57 följande:

Nu trängs minst 10000 flyktingar vid Greklands gränser och bara väntar på att ta sig in i EU så hur ska Sverige agera? Migrationsverket vill tona ned risken för en ny situation som den 2015 men hur trovärdiga är dom när vi alltid får ta den största bördan med ryktet om vår generösa asylpolitik?

Anonym (Återvandring) skrev 2020-04-13 23:34:19 följande:

Det är dags för återvabdring och inte invandring av lågutbildade analfabeter.

Räcker med de invandrarghetton vi har. Behövs inga fler.

Om Du öppnar Ditt Hjärtas Fönster för Jimmie Åkesson kommer Han att fylla Dig med Kunskap.

Jimmie Åkesson åkte till Grekland och delade ut Flugblad som Fyllde flyktingarna med kunskap, som fick de att stanna i Närområdet och inte komma till Härområdet.

Nu har migrationsverket inget att göra och de som jobbar där frågar om de kan hjälpa till mot coronorna Istället.

Jimme Åkesson är svaret på alla Frågor.

• Anonym (Sofia Belle)
    Anonym (JIMMIE_ÅKESSON_ÄR_SVARET) skrev 2020-04-14 08:04:01 följande:
    Anonym (Återvandring) skrev 2020-04-13 23:34:19 följande:

Det är dags för återvabdring och inte invandring av lågutbildade analfabeter.

Räcker med de invandrarghetton vi har. Behövs inga fler.

Om Du öppnar Ditt Hjärtas Fönster för Jimmie Åkesson kommer Han att fylla Dig med Kunskap.

Jimmie Åkesson åkte till Grekland och delade ut Flugblad som Fyllde flyktingarna med kunskap, som fick de att stanna i Närområdet och inte komma till Härområdet.

Nu har migrationsverket inget att göra och de som jobbar där frågar om de kan hjälpa till mot coronorna Istället.

Jimme Åkesson är svaret på alla Frågor.

Det är rätt uppenbart att du bara försöker förlöjliga SDare. Särskilt genom att blanda små och stora bokstäver i alla meningar, och det osammanhängande dravlet (dyrkan) av Åkessons person.

Jag måste ändå säga att det är bra jobbat, om du lyckas bidra till att färre röstar på SD i framtiden. I dessa kristider är det ännu viktigare att vara solidarisk. Eller hade du kanske hellre befunnit dig i karantän på ett flyktingläger idag?
  • Anonym (JIMMIE_ÅKESSON_ÄR_SVARET)
    Anonym (Sofia Belle) skrev 2020-04-14 09:04:47 följande:
    Det är rätt uppenbart att du bara försöker förlöjliga SDare. Särskilt genom att blanda små och stora bokstäver i alla meningar, och det osammanhängande dravlet (dyrkan) av Åkessons person.

Jag måste ändå säga att det är bra jobbat, om du lyckas bidra till att färre röstar på SD i framtiden. I dessa kristider är det ännu viktigare att vara solidarisk. Eller hade du kanske hellre befunnit dig i karantän på ett flyktingläger idag?
    Jimmie Åkessons Hjärtas Rum är så stort att det finns plats även för Dig.
    Du är välkommen att öppna Ditt Hjärta för Honom.
  • Dr Nail
    Anonym (Wtf) skrev 2020-04-13 22:27:56 följande:

Jag kan svara för Håkan Hellström om du svarar på frågorna som Hd ställde dig. Vilka kurser har Lamotte gått och var? Om han inte har någon utbildning, anser du att man kan utöva läkaryrket bara för att man påstår sig vara läkare trots att man saknar medicinsk utbildning?

Kan ge ledtråden att Håkan inte är självlärd i musik.

Lol. Vad har jag sagt som tyder på att jag öht bryr mig om Lamotte? Det är ju du som gör det, så du kan ta och svara på dina egna frågor ^^

Nej, det är själva påståendet som jag ifrågasätter.

Ok, vad kan du förtälja om Håkans musikaliska utbildning (orkar ej goggla)

Mkay, så självlärda musiker räknas inte som musiker...eller?
  • Anonym (Micke)

Det absolut roligaste på SVT är när dom har debattprogram och presenterar
    " Lena Larsson " läkare och glömmer bort att hon är V politiker eller
    glömmer bort att presentera en intervjuad person är SSU aktiv utan presenterar henne som " bloggare"

• Anonym (%)
    Padirac skrev 2020-04-13 14:36:11 följande:
    Har du belägg för att journalister är partiska i sin rapportering?  

Undersökningar eller exempel är lämpligt som belägg.
    Den som i tråden utger sig för att vara journalist skrev, citat:

Som journalist har jag god koll på agendan och hur människorna ska styras,

Visst klarar även du Padirac se att detta uttalande absolut inte kan anses stå för att den s k journalisten skulle ens ha en önskan eller strävan att vara opartisk i sin rapportering?

Ett solklart exempel som är både lämpligt och mycket talande som belägg!

Hur skulle du reagera om någon uttalade följande
    Exempel: "-Som partiledare för SD har jag god koll på agendan och hur människor ska styras" 

Jag vågar vara övertygad att både du Padirac, liksom den s k journalisten i tråden, fullständigt skulle gå i spinn om den partiledaren gjorde ett sådant flagrant uttalande.
  • Padirac
    Anonym (%) skrev 2020-04-14 13:29:02 följande:
    Den som i tråden utger sig för att vara journalist skrev, citat:

Som journalist har jag god koll på agendan och hur människorna ska styras,

Visst klarar även du Padirac se att detta uttalande absolut inte kan anses stå för att den s k journalisten skulle ens ha en önskan eller strävan att vara opartisk i sin rapportering?

Ett solklart exempel som är både lämpligt och mycket talande som belägg!

Hur skulle du reagera om någon uttalade följande
    Exempel: "-Som partiledare för SD har jag god koll på agendan och hur människor ska styras" 

Jag vågar vara övertygad att både du Padirac, liksom den s k journalisten i tråden, fullständigt skulle gå i spinn om den partiledaren gjorde ett sådant flagrant uttalande.
    Nu är ett inlägg på FL från någon som inte på något sätt övertygande utger sig för att vara journalist varken ett exempel eller ett belägg för någonting annat än 'hittepå'  - det är jag därmot inte övertygad om att du kan se
  • Anonym (Återvandring)
    Anonym (Micke) skrev 2020-04-14 13:16:44 följande:

Det absolut roligaste på SVT är när dom har debattprogram och presenterar

" Lena Larsson " läkare och glömmer bort att hon är V politiker eller

glömmer bort att presentera en intervjuad person är SSU aktiv utan presenterar henne som " bloggare"

Eller när man pratar om tiggeri i Malmö med en expert på urbana studier som helt oväntat visar sig vara kommunpolitiker för MP.

"Nääää....finns inget organiserat tiggeri"

Man går ut på stan i Umeå och frågar vad de tycker om JÖK.

Kvinna ca 20 svarar: "Tycker det är bra att stänga ute SD. De är rasister".

F.d ordförande i lokala SSU-föreningen.
Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?