Inlägg från: Anonym (Svensk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svensk)

Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?

Anonym (Sofia Belle) skrev 2020-03-06 20:36:29 följande:

Riktigt skrämmande att se hur rasismen konstant ökar. För att inte tala om hur egoistiska och självupptagna folk har blivit. Nu är det säkert viktigare att skaffa en ny iPhone än att hjälpa utsatta människor, men blir ni lyckliga av egoismen i längden?

Vad ska ni göra när alla klimatflyktingar dyker upp? Skicka Jimmie Åkesson för att vakta gränserna?

Håller med !! Rasismen har ökat, 
    Hemskt att se alla dessa invandrargäng som letar upp unga svenska killar o rånar dom o förnedrar dem, just bara för att dom är svenskar....
    Usch säger jag bara
  • Anonym (Svensk)

Ni som är för !!

När ni säger att Sverige har råd...

Jag förmodar att ni förväntar er att även dom 2 miljoner utlandsfödda araber,muslimer mm i utanförområden i segregerade områden skall öppna sin plånbok o hjärtan med ??

Finns väldigt många invånare i Sverige som har egna problem..

• Anonym (Svensk)

En miljon människor i detta perfekta land med oändligt med resurser tar
    antideppresiv medicin....

Tror ni att alla dessa människor orkar offra av sig själv när dom kämpar för att se något ljust i sina egna liv.

Man måste även respektera folk som inte klarar av att ta in främmande människor i sin famn.  

• Anonym (Svensk)
    IngGaard skrev 2020-04-08 08:24:09 följande:

Precis som Isabella Lövin säger så har vi haft turen att födas i ett rikt land, därför ska vi systerligt dela med oss till de som inte haft samma tur. Mp ligger långt fram i modernt resonemang och agendan, de vågar också visa för sina anhängare vilken väg agendan ska drivas. Vi fick det för bra och nu måste vi dela med oss, så kallad fördelningspolitik, vi måste känna med våra systrar globalt, tack och lov har vi en feministisk regering som går i den riktningen.
    Som journalist har jag god koll på agendan och hur människorna ska styras, jag pratar mycket med miljöpartister och blir varm varje gång då jag får bekräftat att det patriarkala och rasistiska Sverige är under avveckling. Vi når snart den gräns att det inte går att skilja Sverige som nation eller region i Europa, svenskarna ska inte kunna fatta ett hållbart argument som visar att Sverige är en nation dvs det finns inget kvar att försvara.

Hej ! Du skriver att  "Vi når snart den gräns att det inte går att skilja Sverige som nation..."   Menar du att det är bra enligt ditt tycke ?
  • Anonym (Svensk)
    IngGaard skrev 2020-04-10 08:53:38 följande:
    Vi står inte över demokratin, vi är en del av den. Människan tenderar vara rebell och rättvis i början av livet men med växande egendom kommer egoismen och från den gruppen kommer mest gnäll på vår bransch. Vi bestämmer inte över demokratiskt valda makthavare men de är inte dummare än att använda sina kontakter i media för att driva sin politik, de övriga politikerna granskar vi. De demokratiskt fattade besluten kan vi bara kommentera och argumentera om, det innebär att vi kan ge välformulerade argument mot eller för argumenten.
    Nu ärdet så här att ideologiska grupper och aktivister har kapat branscher, beslutande organisationer och partier i Sverige och vårat mål är att avveckla nationalstaten, dela ut vårat överflöd till de fattiga. Se dig omkring med de glasögonen så förstår du att jag är helt sanningsenlig mot dig, inga beslut som fattas idag gynnar nationen Sverige.
    Om du snedtrippat på svamp o lider av psykos så sök hjälp !!

Hoppas verkligen inte att du har ett sammhälsviktigt arbete så att du kan vara hemma lite. 

Hoppas att du kommer ur din dimma för att upptäcka att världen inte ser ut som du upplever den nu.

När du blir utsläppt igen så börja inte argumentera med folk innan du öppnat ögonen.
  • Anonym (Svensk)
    IngGaard skrev 2020-04-10 23:26:22 följande:
    Du försöker frofilera dig som vaken och medveten men när jag beskriver verkligheten för dig så fattar du ingenting. Det är därför det är så lätt att programera dig med hjälp av medias agenda.
    Jag jobbarr som jourrnalist i radio, en mycket viktig samhällsbärande funktion!
    Jag beskriver verkligheten, du är efter, omedveten, okunnig och förstår inte vad som händer runt omkring dig.
    Joakim Lamotte är journalist !
Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?