• LucyLoo

Letrozol - följas åt 2020

Hej

Vi har senaste 9 månaderna försökt få fram ett syskon till vån son (han blir 2 i april). Han kom på första försöket - och gick helt av sig själv.

Nu när vi ska skaffa ett syskon, verkar det betydligt svårare.

Allting ser bra ut med mig, jag har gjort VUL och allt ser kanon ut. Där emot har jag sedan jag slutade amma januari 2019 haft väldigt lång menscykel och ganska oregelbunden. Alltifrån 31-41 dagars cykel. med ägglossning ca 10 dagar innan mens, alltså ganska kort lutealfas. Vi kör med NC - och har gjort i flera år. Jag hittar oftast min ägglossning, ibland via appen, ibland via ägglossningstest.

Nu går vi hos privat klinik och ska börja med Letrozol, eftersom jag har så långa cykler och oftast får ägglossning på dag 30 isch, ska bli fantastiskt att börja få ÄL på dag 14 typ.

Dock blev jag lite orolig då jag igår, på dag 27, helt plötsligt fick mens. Jag hade ÄL på dag 21, och sen kom mensen på dag 27?! HElt pltörligt liksom typ 13 dagar tidigare än vanligt?? Iof kört progesterontillskott nu denna månaden, det kan ju korta ner cykeln säger dom.

Dock har inte min temp sjunkit lika mycket som den brukar vid mens. Den sjönk från 36,50 till 36:08, och legat så nu i 3 dagar. Annars när min mens kommer brukar den alltid sjunka ner till 35,80 typ.

Så jag tog ett gravtest imorse (visa 6 dagar tidigt), men det var negativt.

Någon som vet vad som händer om man börjar äta Letrozol, och detta inte är mensen, utan bara en mellanblödning? Vad händer då?

Hur som helst, imorgon börjar vi nog äta Letrozol, vore kul att följas åt, flera som ska göra det här nu framöver?

//Loo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-28 18:14
    Puff??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-05-06 10:17
    Blev gravid med min andra dos Letrozol.
    Trotts lång cykel och folliklar som inte växte. Så lyckades jag ändå få en ägglossning på CD 25-26.
    Är just nu gravid i vecka 4(3+6).
  • Svar på tråden Letrozol - följas åt 2020
  • amandakollb
    EmiliaEngel skrev 2020-09-18 15:38:03 följande:
    Jadå uppdaterar :) Denna cykel blir det bara folsyra/vitaminer och inget annat så vi får se hur kroppen reagerar, mensen var nästan två dagar längre utan Letrozol.

Åh men typiskt då o.O men då är nog magen där ordentligt iaf :)
    hur går det för dig? :) vilken cd är du på?
  • Lillie1
    Mammamadde03 skrev 2020-09-24 15:02:33 följande:

Den brukar kunna vara någon dag sen, men ändå relativt punktlig så länge jag har haft äl, hoppas hoppas :) bim idag och inget än.

Ja men så är det ju tyvärr :( jag hoppas verkligen att han ska ändra sig, jag fick också en del panik när han sa att han inte vet om vi borde försöka mer (han är orolig att det ska bli något fel när jag tar medicin för att bli gravid)

Spännande och nervös tid då med andra ord, tror inte att du behöver oroa dig för att de symptomen försvinner, kan ju har varit känningar av själva ägglossningen (jag brukar ha som mensvärk lite före och efter äl).

Hoppas att blodprovet ser bra ut imorgon :) Håller tummarna! :)

Fortfarande ingenting? Spännande detta :D

Hoppas för din skull att han tänker om, oro är ju någonting som kommer och går tänker jag..

Blodprovet gick smärtfritt, besked får jag tydligen först nästa vecka. Vet inte om det beror på att det var fredag idag eller om det alltid tar några dagar men hoppas få svar snart! Blir inte klok på min temperaturkurva heller. Trodde att äl var i söndags men verkar som den kanske dröjde till i onsdags?

Har värk från och till, ikväll är det riktigt jobbigt faktiskt. Hade dessutom en riklig orangefärgad flytning i eftermiddags (CD21 och Ovitrelle +6) och några droppar blod på pappret när jag torkade mig. Inget sedan dess dock. Vad tror ni andra? Kroppen är märklig alltså..
  • EmiliaEngel
    amandakollb skrev 2020-09-25 09:09:42 följande:

hur går det för dig? :) vilken cd är du på?

Jag är på cd15, i förrgår började jag få äggvite flytningar och enligt alla uträkningar borde jag ha ägglossning runt 28:e (cd17). Tänkte ta ett ägglossningstest ikväll efter jobbet och några dagar framåt för att se vad som händer :)

Hur går det för dig?
  • Mammamadde03
    Lillie1 skrev 2020-09-25 22:36:15 följande:

Fortfarande ingenting? Spännande detta :D

Hoppas för din skull att han tänker om, oro är ju någonting som kommer och går tänker jag..

Blodprovet gick smärtfritt, besked får jag tydligen först nästa vecka. Vet inte om det beror på att det var fredag idag eller om det alltid tar några dagar men hoppas få svar snart! Blir inte klok på min temperaturkurva heller. Trodde att äl var i söndags men verkar som den kanske dröjde till i onsdags?

Har värk från och till, ikväll är det riktigt jobbigt faktiskt. Hade dessutom en riklig orangefärgad flytning i eftermiddags (CD21 och Ovitrelle +6) och några droppar blod på pappret när jag torkade mig. Inget sedan dess dock. Vad tror ni andra? Kroppen är märklig alltså..

Mensen kom igår :(

Vi diskuterade igår kväll och ska försöka iallsfall en gång till, så börjar med letrozol igen imorgon. Sen blir det att ringa läkaren på måndag för ny vul-tid.

Hmm har aldrig tagit blodprov för att bekräfta äl, men hoppas att det inte tar allt för många dagsr innan du får svar :)

Äl har jag för mig blir ca 1,5 dygn efter att man har tagit ovitrelle så kanske där emellan helgen och onsdag? Tempar inte så har tyvärr inte så stor koll på det :/ kanske fästblödning eller några bloddroppar efter äl? Hoppas att värken går över och att det går bra för dig den här månaden! :)
  • Anonym (C)
    Mammamadde03 skrev 2020-09-26 23:19:12 följande:

Vi diskuterade igår kväll och ska försöka iallsfall en gång till, så börjar med letrozol igen imorgon. Sen blir det att ringa läkaren på måndag för ny vul-tid.

Hmm har aldrig tagit blodprov för att bekräfta äl, men hoppas att det inte tar allt för många dagsr innan du får svar :)

Äl har jag för mig blir ca 1,5 dygn efter att man har tagit ovitrelle så kanske där emellan helgen och onsdag? Tempar inte så har tyvärr inte så stor koll på det :/ kanske fästblödning eller några bloddroppar efter äl? Hoppas att värken går över och att det går bra för dig den här månaden! :)

Vad tråkigt :(bättre lycka nästa gång. Jag är super nervös; min första runda. Fick svagt sträck i morse på 11 dagar efter sprutan. Hoppas det blir starkare. Fick du inte ens någon skugga till test innan bim?
  • Mammamadde03
    Anonym (C) skrev 2020-09-27 13:03:01 följande:

Vad tråkigt :(bättre lycka nästa gång. Jag är super nervös; min första runda. Fick svagt sträck i morse på 11 dagar efter sprutan. Hoppas det blir starkare. Fick du inte ens någon skugga till test innan bim?

Åh spännande, det låter ju lovande! :) nej, det var helt blankt :( hoppas på en bättre omgång denna gång.
  • Anonym (C)
    Mammamadde03 skrev 2020-09-27 20:36:36 följande:

Åh spännande, det låter ju lovande! :) nej, det var helt blankt :( hoppas på en bättre omgång denna gång.

Oh vad tråkigt men ger mig lite hopp är så rädd.

Jag komme ihåg jag läste du kört flera omgångar? Får man fråga vad anledningen var? Hade du inte ägglossning alls? Jag hoppas verkligen allt går för dig snart med. Du har varit så stöttande för alla i denna grupp :)
  • Anonym (C)

Vad tror ni om denna? Bim -2 tycker mig ana svagt men tycker det borde vara starkare.

• Lillie1
    Mammamadde03 skrev 2020-09-26 23:19:12 följande:

Fy det är tungt när mensen kommer :(

Skönt att din sambo lyssnade på dig och var villig att göra ett nytt försök. Tar du letrozol dag 3-7? Enkel eller dubbel dos? Jag håller tummarna för att det är er tur den här gången!
  • Lillie1
    Anonym (C) skrev 2020-09-28 21:12:20 följande:

Vad tror ni om denna? Bim -2 tycker mig ana svagt men tycker det borde vara starkare.

Spännande detta! Har svårt att se på den bilden, det syns ju alltid tydligare i verkligheten! Åh jag håller tummarna för att det blir starkare för varje dag nu!! Vi hade behövt lite framgång här i gruppen nu ;) Håll oss uppdaterade!
Svar på tråden Letrozol - följas åt 2020