amandakollb skrev 2020-05-25 11:32:07 följande:
åh tack vad gulligt <3
alltså mina äggblåsor verkar ju helt coco haha, i fredags var några 11 och nu var det en på 18, så en av dem har växt 7 mm på 3 dagar.. och slemhinnan har växt från 2mm till 8mm på 3 dagar.
så nu är jag jätteglad! läkaren sa att jag kunde ta ovitrelle antingen idag eller imorgon, jag kommer att ta den imorgon då jag tänker att äggblåsan får växa lite ytterligare!
berätta sen hur det gick för dig idag, stort lycka till!
Vad gott att höra! Nu kan du bara köra på utan oro :)
Hur många äggblåsor var där då? Den största var 18 mm?
Jag har precis blivit färdig med cystpunktionen. Det var verkligen obehagligt och smärtsamt trots bedövning. Visserligen var det bara några minuter men det är inget jag skulle rekommendera någon. Usch!
Som tidigare misstänkt så var cystan troligtvis hormon-inaktiv (vätskan de tömde var klar som vatten) så ska bara lämna blodprover nu strax som ska bekräfta det och berätta vart jag ligger hormonellt i min cykel, vilket är av intresse för Bemfola-behandlingen. Jag ska ju vara på cd 12 så hoppas att proverna stämmer med det. Som jag förstod det så är det inte aktuellt att punktera fler cystor ifall det skulle uppstå några framöver, så det känns bra.
Nu är det Bemfola-spruta nummer ett ikväll som gäller för mig :)