akalei skrev 2020-06-25 14:26:20 följande:
En uppdatering från mig, vul idag visade tyvärr inte på någon tillväxt vilket betyder att dubbeldos inte heller funkade. Nu har de snart sommarstängt hos min läkare vilket skulle innebära ytterligare lång väntan innan vi kan prova trippel dos och om inte det funkar skulle det bli remiss vidare för FSH-stimulering med sprutor och väntetiden för det skulle tydligen vara flera månader. Så jag var rejält deppig efter besöket.
Bestämde mig därför för att kontakta en annan klinik för att kolla om jag typ skulle kunna få hjälp av dem att köra den tredje Letrozolcykeln under sommaren och spara lite tid... Visade sig att de inte alls höll med om min vanliga läkares plan, de tycker inte att FSH-injektioner är lämpligt som ett nästa steg efter Letrozol eftersom jag har extremt högt AMH. Utan de tycker att jag redan nu är kvalificerad för remiss till IVF och att vi under tiden vi väntar kan testa även trippeldos Letrozol under sommaren. Så jag fick en tid hos dem i nästa vecka för inskrivning och planering för det.
Vilka tvära kast det blir och det känns helt galet att jag träffat/pratat med tre olika läkare som alla vill behandla på tre helt olika sätt? Men jag känner mig väldigt hoppfull med den nya kliniken, dels så stämde det de sa bättre överens med vad jag själv läst mig till och så fick jag verkligen känslan av att de ville hjälpa mig att komma framåt så fort som möjligt. Så jag känner mig ändå ganska optimistisk just nu :)
Det är så förvirrande när läkare säger och bedömer SÅ olika! Jag har också superhögt AMH (vet inte värdet) och jag fick bara testa en omgång med Letrozol enkel och en omgång Letrozol dubbel. Trippel dos var inte ens ett alternativ för mig utan fick jag gå över till FSH-sprutor direkt efter. Visserligen blev det ingen reaktion från början och sen explosion i slutet men ändå. Nu är planen för mig att ha IVF som akutplan B trots stimulering med FSH+LH nästa gång (Menopur).
Tråkigt att det slutade utan ägglossning denna gång men ändå bra att du tog tag i det och tog reda på dina alternativ och möjligheter hos en annan klinik! Det viktiga är ju precis som du skriver att man känner sig väl omhändertagen och bra bemött och självklart är det också bra om det dem säger verkar logiskt.
Trippel dos verkar ju vara välfungerande för så många andra så hoppas att det går bra för dig också :)