Letrozol, PCO
men vad spännande, då vet du ju ändå att oavsett hur det går med sprutorna så kommer något att ske, antingen ivf eller naturligt försök. Måste kännas så skönt att ha en ordentlig plan!
Hur länge kan man som max ta sprutorna på raken? kan man fortsätta 2-3 veckor ifall kroppen inte reagerar? min läkare pratade om att de inte är värt att vänta på att letrozole funkar längre än typ 2-3 veckor för att sedan är ändå livmoderslemhinnan för gammal för att fostret ska fastna (eller de är inte längre optimala förhållanden för det). Tänker om det är samma med med sprutorna...
Som jag har förstått det så är det ovitrelle man tar innan ivf :D
Ja men visst, runt 4-6 borde jag få mens om allt funkar som det ska :D
Har ingen aning om det finns någon magisk gräns för när det funkar vs. inte funkar. Minns att min läkare också sa att det inte var värt att fortsätta på Letrozol om det inte gav effekt men det hade snarare att göra med helt utebliven reaktion efter dubbelkuren, inte något med slemhinnans 'ålder'. Låter iofs ganska logiskt det du skriver, att slemhinnan blir 'äldre' och kanske inte lika mottaglig. Men i maj/juni så tog jag ju Letrozol i 5 dagar (cd 3-7) och när det inte gav effekt tog jag sedan Bemfola-sprutor (cd 13-28) och ingen sa något om att det inte skulle funka. Min slemhinna växte ju inte sig 'perfekt' förrän där i slutet av sprutorna så kanske är det helt individuellt?
Många som räknar ner till/kring 4 augusti här i tråden nu. Mens-start, VUL, tidigt ultraljud :) Spännande tider!