Inlägg från: Russin112 |Visa alla inlägg
  • Russin112

Letrozol, PCO

Anonym (M) skrev 2021-01-08 07:49:37 följande:

Ja jag är lite nojjig över de vill verkligen inte slösa bort ännu en månad. Men vågar inte dubbla dosen självmant heller om man blir överstimulerad, men kanske inte är så stor chans att bli överstimulerad på dubbeldos? Har du blivit överstimulerad någon gång? Är bara på andra kuren snart men vi har försökt sen i mars så aa. Tack :)

Ja de verkar vara vanligt med huvudvärk.

Ja verkligen de är det som är jobbigt men vet ju inte vad som är vad alltid då alla får så olika biverkningar.

Jag höjde från 3 tabletter till 4 utan att fråga.

De du kan göra är ju att ta 1 tablett de fyra första dagarna och 2 tabletter den femte dagen:)

Jag har fått 3 blåsor en gång men min läkare lät mig köra på det också. Så skulle inte säga att jag har blivit överstinulerad. Har dock blivit informerad om att när kroppen har letrozol i sig sedan månaden innan så reagerar den starkare än om de är första kursen så jag tror inte du behöver oroa dig. Har även en bekant som har kört på enkeldos i 1 år och sedan blivit gravid:)
  • Russin112
    Anonym (M) skrev 2021-01-08 11:05:37 följande:

Haha de var de jag tänkte göra jag med! MEN fick faktiskt tag på gyn! Hon är ganska svår att få tag ibland. Hon ordinerade dubbeldos. Funderar på om de är för att jag bara fick en blåsa sist?

Ja men vad skönt! Har läst att vissa får sexförbud om de har typ två blåsor. Men allt handlar väl om vem man får och vad de tycker.

Åh hoppas de blir en skjuts ändå då iom att man ätit de en gång tidigare.

Ja alla reagerar ju så olika och de känns som att de kan bli lite hur somhelst.

Vilken tur :) en blåsa är väl det optimala så de tror jag inte.

Började du också med letrozolen idag? :)
  • Russin112
    Anonym (M) skrev 2021-01-09 16:38:55 följande:

Ja jag tror de eller iaf Max två.

Ja eller jag ska ta första kuren ikväll :). Tänkte att de kanske minskar på biverkningarna?

Okej, ja de kanske jag ska testa att göra om de blir en till månad :) tog på morgonen idag men fick min mens kl 03.00 så kanske var lika bra så de inte blev cd 4 :P
  • Russin112
    Zamaso1 skrev 2021-01-11 06:34:15 följande:

Jag ska ringa idag till min läkare, dom har haft semester stängt och öppnar först idag.

Ska va i typ 5+6 , 6+0 idag..

men har inga bra erfarenheter av ens liiite blödning, förra gången blev det endast rosa på papprett EN gång(!!) och då va de mf :/

Jag beklagar verkligen! Det är så otroligt orättvist att du ska behöva gå igenom allt det här! (Gång nummer 8 va?) Jag förstår inte varför läkarna inte gör något (?!). Det är fan sjukt att du ska behöva gå igenom det här igen! Jag hoppas innerligen att de inte är ett mf och att denna gången faktiskt är er gång!!! <3
  • Russin112

Jag har fått möjligheten att vaccinera mig mot covid. Rekommendationerna är dock att inte försöka bli gravid under tiden man vaccineras då man inte vet hur de eventuellt påverkar en eventuell graviditet.

Så nu till min fråga: Hur hade ni gjort?

• Russin112
    Anonym (M) skrev 2021-01-11 09:02:30 följande:

Hur länge måste du ha uppehåll? Har du riskfyllt jobb? Alltså att du träffar mycket människor?

1-2 månader tror jag. Jobbar extra som personlig assistent så de är bara en person ur riskgrupp som jag träffar.

Har dock antikroppar redan.
  • Russin112
    Zamaso1 skrev 2021-01-11 12:13:02 följande:

Jag fick en tid imorgon bitti, så får se vad som händer. Men jag är redan förberedd på det värsta..

Håller allt som går att hålla att det endast är en mellanblödning <3

Uppdatera oss gärna!
  • Russin112
    Zamaso1 skrev 2021-01-12 10:11:45 följande:

Nu har jag varit på vul, och man kunde inte hitta något i livmodern så nu ska vi kolla med ett par dagars mellanrum om det kan va så att det har satt sig någon annanstans.

Har så dålig koll på tjocklek på slemhinnan hur den ska va osv.. men den va iaf 11mm om det säger någon nått?

Och så ska jag givetsvis åka upp akut om jag får magsmärtor osv.. men allt känns rätt oklart.

Fy fan:/ vad låg hcg på? Var de säkra på att de inte var en normal graviditet?

Hur mår du?
  • Russin112
    Zamaso1 skrev 2021-01-12 17:21:29 följande:

Fick inte svar på provet idag, vet inte om dom ringer om det eller om ja får veta på tisdag när ja ska dit igen. Ska lämna ett likadant prov på

Måndag så dom ska väl jämnföra det .. jorå ja mår ändå hyffsat. Ja är så van att de inte går att det knappt känns ledsamt längre, känns helt sjukt att säga det men jaa ..

Du borde kunna gå in på 1177.se och se provsvaren.

Jag förstår att du blir avtrubbad... är så otroligt ledsen för er skull! <3
  • Russin112
    MiniNin skrev 2021-01-11 14:32:52 följande:

Det är så svårt att svara för det är så mycket vi (allmänheten) inte vet. Såg att du svarat någon att du behöver ha uppehåll ca 1-2 månader men är det säkert? Detta är så nytt fortfarande. Vem säger att du inte behöver ha uppehåll längre? Att det till och med påverkar fertiliteten under ett tag? Eftersom det inte gjorts några tester i det avseendet så går det inte att svara på.

Är du igång med Letrozolen redan så antar jag att du behöver avbryta och ta vaccination istället? Eller kör ni klart denna runda och hoppas på pluss innan du behöver fundera på hur du ska göra?

Vad säger magkänslan? Vilken information har du fått?

Anonym (M) skrev 2021-01-12 12:18:45 följande:

Tycker du ska utgå helt från vad du vill/orkar.

Orkar du vänta 1-2 månader? Om inte, ta inte vaccinet. Man måste få tänka på sig själv också. Orkar du vänta ta vaccinet :)

Jag har bestämt mig för att inte ta det. Som du säger anonym (M) så tänker jag faktiskt tänka på mig själv nu. Barn är det viktiga för mig. Det är inte värt att vänta en enda sekund längre än nödvändigt...

Tack för jag fick ventilera med er!
Svar på tråden Letrozol, PCO