Letrozol, PCO
Jaa jag hoppas också! Ja, alltså det är ju planen, men känner mig så otålig! Hade dock varit hemskt att få ett positivt test som sedan visade sig vara falskt...
Du kan ju tjuvtesta på typ onsdag:D
Jaa jag hoppas också! Ja, alltså det är ju planen, men känner mig så otålig! Hade dock varit hemskt att få ett positivt test som sedan visade sig vara falskt...
Ovitrelle-rester ska det stå!
hCG ska det stå
Åh vad bra, tack! Då får det bli ett test på onsdag. Skönt att inte behöva vänta riktigt så länge. :)
Hejhej! Jag hoppar gärna in här
Så himla kul att läsa om lyckade försök, det ger hopp! Och så skönt att inte känna sig ensam om att kämpa.
Har PCO och äter provera och letrozol. Har gjort två hela omgångar tidigare, och påbörjat en som avbröts. De två gångerna jag fullföljt har jag börjat blöda innan proverakuren ens varit klar, första gången dag 4 och andra dag 9. Läste bara igenom de första sidorna i den här tråden, men är det någon annan som också börjat blöda innan man ens hunnit ta de 10 tabletterna?
Är nu på CD29 och har BIM idag/imorgon. Negativt gravtest vilket var väntat då jag på egen hand tagit progesterontest som visade att ingen äl skedde. Nästa gång vill jag verkligen ha ovitrelle. Är det värt att vänta veckan ut för att helt utesluta eventuell graviditet (hoppet är ju det sista som försvinner hehe), eller se om det på något magiskt sätt kommer en egen mens? Hade varit så skönt att slippa "slösa" dagar på provera och vänta på blödning, även om jag hittills börjat blöda innan de första 10 dagarna ens varit slut. Jag har hört att man kan få mens trots att ägget inte släppts, som att kroppen lurar sig själv.
Åh så spännande! Lycka till, uppdatera gärna hur det gick!Stort grattis! Magisk känsla!
Åh va spännande! Jag har vul på torsdag
Tack!!
Efter första försöket med provera och letrozol gjorde min magkänsla att jag fortsatte ta äl-test och dag 4 med provera fick jag glad gubbe på äl-testet. Så min gyn sa att jag skulle sluta ta proveran och ligga istället. Det blev såklart inget graviditet, utan kändes som jag slösade massa dagar på det bara.
Första omgången tog jag enkel dos, då hände ingenting. Nu andra gången tog jag dubbel dos och fick en stor äggblåsa. Däremot visade blodprov att ingen äl skett sen tyvärr. Så hoppas verkligen att jag får ovitrelle nästa gång. Tar du ovitrelle eller funkar det utan?
Ringde kliniken nu på morgonen för att se när de tycker att jag kan köra igång igen.
Idag är det i alla fall 16 dagar sedan positivt äl-test, då borde det väl synas på gravtest om det hade varit något vid det här laget?
Då är jag på cd14 :) Var på cd14 förra gången med och då var ägget 24 mm