• Litenmenhård

Bästa skräckfilmen ever?

Vilken är er favoritskräckfilm? Jag har några stycken, men en jag verkligen gillar det är "Nightmare on Elm street" Och "It".

• Svar på tråden Bästa skräckfilmen ever?
  • AndreaBD

Exorcisten
    När lammen tystnar  (det kanske inte är någon skräckfilm?) 

• Drottningen1970
    flygrl skrev 2020-02-15 16:39:18 följande:

Såg förresten The Babadook häromdan (finns på SVT Play t o m 26/2) och hade riktigt höga förväntningar efter ha läst en del om den och sett lite bilder men måste säga det va en klar besvikelse. Visst, den är lite originell och har sina poänger men som skräck betraktat funkar det inte riktigt för mig. Bara en sån sak att man knappt får se monstret. Dom läskiga bilderna jag sett verkar inte alls va tagna från filmen...trist.

Nån annan som sett The Babadook och har lust dela sin upplevelse?

Ja jag såg den. Inte så mycket att lägga på minnet. Hade väl sina stunder.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-02-15 17:37:15 följande:
    Gör det. Den är absolut värd att se.

Ser fram emot höra va du tycker om den.
    Har precis sett klart den. Den var väl okej, men lite seg.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Aniiee
    flygrl skrev 2020-02-15 16:39:18 följande:

Såg förresten The Babadook häromdan (finns på SVT Play t o m 26/2) och hade riktigt höga förväntningar efter ha läst en del om den och sett lite bilder men måste säga det va en klar besvikelse. Visst, den är lite originell och har sina poänger men som skräck betraktat funkar det inte riktigt för mig. Bara en sån sak att man knappt får se monstret. Dom läskiga bilderna jag sett verkar inte alls va tagna från filmen...trist.

Nån annan som sett The Babadook och har lust dela sin upplevelse?

Jag gillar the Babadook just för att det INTE är en monsterfilm. Jag gillar psykologisk skräck mycket mer än jag gillar moster och splatter.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee
    Drottningen1970 skrev 2020-02-15 18:41:41 följande:

Netflix serien american horrorstory är inte dum faktiskt. Fast ojämn.

American Horror story är inte en netflixserie, det är en serie som finns på Netflix. Den är producerad av 20th century fox (och är därmed en disney-serie =P) och FX.

Men den är rätt bra.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Litenmenhård

Jag såg en skräckis på jobbet för något år sen. Det var en vandringssägen. Den var rätt okej, men kommer inte ihåg vad den heter. Mr någonting.

• Litenmenhård

Kanske dock inte skulle ha sett Babadook just nu när det är mörkt och regnigt och blåsigt ute. Har redan en livlig fantasi.

Svar på tråden Bästa skräckfilmen ever?