• Litenmenhård

Bästa skräckfilmen ever?

Vilken är er favoritskräckfilm? Jag har några stycken, men en jag verkligen gillar det är "Nightmare on Elm street" Och "It".

• Svar på tråden Bästa skräckfilmen ever?
  • Litenmenhård

Är det någon som har sett The Leprechaun? Ingen skräckis på det viset, men den är förjävla rolig. Från 80-talet.

• SoulsWillRise

Kom på en till :) Insidious är en kanon bra film som också handlar om övernaturliga saker :) Tror det finns 3 stycken av den och dom är så fruktansvärt bra :)

• Litenmenhård

Övernaturliga grejer skrämmer alltid mig i alla fall.Tungan ute

• flygrl

Inser när jag läser tråden att det är många filmer jag måste ta och se. Jag gillar kolla skräckfilm nån gång då och då och då vill jag gärna ha övernaturliga riktigt skrämmande grejer som är på allvar dvs absolut ingen humor eller ironi.

Två absoluta favvisar är The Ring (både japanska originalet och amerikanska remaken fast jag tycker remaken är strået vassare) och The Grudge. Riktigt obehagliga filmer som verkligen skrämmer vettet ur en. :/

• Aniiee
    flygrl skrev 2020-01-19 02:04:18 följande:

The Grudge.

Sett japanska originalet på den, då?
    I have a growing lack of disgust for you
  • Delilah2001

The Ring och The Grudge.

• Litenmenhård

Jag är nog lite töntig. Jag gillar Skräckisar från 80-talet mest. Typ som The shining.

• flygrl
    Aniiee skrev 2020-01-19 03:44:59 följande:

Sett japanska originalet på den, då?

Nej, inte än för det ska jag göra. Är också lite osäker vilken av The Grudge filmerna jag egentligen sett (amerikansk ja, men vilken av dom???)
Svar på tråden Bästa skräckfilmen ever?