Bästa skräckfilmen ever?
Vilken är er favoritskräckfilm? Jag har några stycken, men en jag verkligen gillar det är "Nightmare on Elm street" Och "It".
Vilken är er favoritskräckfilm? Jag har några stycken, men en jag verkligen gillar det är "Nightmare on Elm street" Och "It".
Jag gillar som många andra the Grudge, men jag tycker faktiskt att den amerikanska remaken är snäppet vassare än det japanska originalet (för ovanlighetens skull). Det som är så bra med de japanska skräckisarna är annars att de i grunden är så djupt sorgliga.
Jag tycker att the Babadook är ok, men inte så mycket mer än så. The conjuring bra tills det urusla slutet.
Jag gillar faktiskt också paranormal activity-serien, effektiva skräckisar enligt min mening.
Ett tips, om man som jag gillar Blair Witch Project, är the Ritual (tror den finns på Netflix). I mitt tycke ett guldkorn.
Men det finns såklart massor med suverän skräck! Går nog inte att säga vilken som är bäst, eftersom det finns så många varianter inom genren.
Såg förresten The Babadook häromdan (finns på SVT Play t o m 26/2) och hade riktigt höga förväntningar efter ha läst en del om den och sett lite bilder men måste säga det va en klar besvikelse. Visst, den är lite originell och har sina poänger men som skräck betraktat funkar det inte riktigt för mig. Bara en sån sak att man knappt får se monstret. Dom läskiga bilderna jag sett verkar inte alls va tagna från filmen...trist.
Nån annan som sett The Babadook och har lust dela sin upplevelse?
Jag gillar som många andra the Grudge, men jag tycker faktiskt att den amerikanska remaken är snäppet vassare än det japanska originalet (för ovanlighetens skull). Det som är så bra med de japanska skräckisarna är annars att de i grunden är så djupt sorgliga.
Jag tycker att the Babadook är ok, men inte så mycket mer än så. The conjuring bra tills det urusla slutet.
Jag gillar faktiskt också paranormal activity-serien, effektiva skräckisar enligt min mening.
Ett tips, om man som jag gillar Blair Witch Project, är the Ritual (tror den finns på Netflix). I mitt tycke ett guldkorn.
Men det finns såklart massor med suverän skräck! Går nog inte att säga vilken som är bäst, eftersom det finns så många varianter inom genren.
Kanske dock inte skulle ha sett Babadook just nu när det är mörkt och regnigt och blåsigt ute. Har redan en livlig fantasi.
*genres*
Är det någon som har sett "Bad taste"? Det är en komedi/skräck. Peter Jacksons första film ever och den var banbrytande när den kom. Folk på den tiden tyckte det var för mycket våld i den.
På vilket vis är det inte en monsterfilm? Du tänker dig mer att mammans mardröm kommer inifrån ur hennes egen sorg? Att det inte finns nåt monster utanför henne?
Fast visst finns det väl ett monster där i huset utöver att hon själv är fylld av obearbetade sorgkänslor?
Ren splatter gillar jag inte och inte heller zombiefilmer som jag mest tycker är lama och töntiga. :/
Jag tyckte The ritual var extremt dålig men kan beror på att jag varit och vädrar i Sarek/Kungsleden där det ska föreställa att de vandrar.
Om skräckisar finns nog lika många åsikter som tittare (om inte fler). Själv tycker jag the Ritual är rysligt härlig. Perfekt skogs-spänning!
Är det någon som har sett "Bad taste"? Det är en komedi/skräck. Peter Jacksons första film ever och den var banbrytande när den kom. Folk på den tiden tyckte det var för mycket våld i den.