Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Bästa skräckfilmen ever?

Jag slänger in lite japanska filmer, andra kan ägna sig åt västerländska

Ringu
    Ju-on
    Audition
    Suicide Club
    Tetsuo the iron man
    (Battle Royale)

Yamishiba: Japanese Ghost Stories
    Deadman Wonderland
    Another
    Hellsing
    The Promised Neverland
    Shiki

I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee
    flygrl skrev 2020-01-19 02:04:18 följande:

The Grudge.

Sett japanska originalet på den, då?
  • Aniiee
    Litenmenhård skrev 2020-01-19 18:17:22 följande:
    TackGlad. Tvåan kommer på bio snart, om den inte redan har gått upp på biograferna. Den måste jag se!Skrattande
    Vet inte om Doctor Sleep har kommit upp i sverige än, men den är bra. Vad gäller Kubriks Shining så är det en bra film men en jäkligt svajig adaption. Doctor Sleep har jag inte läst så jag vet inte hur den står sig adaptionsmässigt.
  • Aniiee
    flygrl skrev 2020-01-19 18:13:17 följande:
    Nej, inte än för det ska jag göra. Är också lite osäker vilken av The Grudge filmerna jag egentligen sett (amerikansk ja, men vilken av dom???)
    Gör det
  • Aniiee
    flygrl skrev 2020-02-15 16:39:18 följande:

Såg förresten The Babadook häromdan (finns på SVT Play t o m 26/2) och hade riktigt höga förväntningar efter ha läst en del om den och sett lite bilder men måste säga det va en klar besvikelse. Visst, den är lite originell och har sina poänger men som skräck betraktat funkar det inte riktigt för mig. Bara en sån sak att man knappt får se monstret. Dom läskiga bilderna jag sett verkar inte alls va tagna från filmen...trist.

Nån annan som sett The Babadook och har lust dela sin upplevelse?

Jag gillar the Babadook just för att det INTE är en monsterfilm. Jag gillar psykologisk skräck mycket mer än jag gillar moster och splatter.
  • Aniiee
    Drottningen1970 skrev 2020-02-15 18:41:41 följande:

Netflix serien american horrorstory är inte dum faktiskt. Fast ojämn.

American Horror story är inte en netflixserie, det är en serie som finns på Netflix. Den är producerad av 20th century fox (och är därmed en disney-serie =P) och FX.

Men den är rätt bra.
  • Aniiee
    Litenmenhård skrev 2020-02-15 19:46:58 följande:
    Jag trodde Netflix bara hade originalserier, men jag kanske hade fel?
    Oh, gud, ja, du har extremt fel. Tippar på att mindre än hälften av Netflix serier är Netflixserier. 

Hmm... nu blev jag nyfiken....
  • Aniiee
    Litenmenhård skrev 2020-02-15 20:13:10 följande:
    Jaha, där ser man. Där var jag ute och cyklade i blåbärsskogen,
    Lite kanske =P

Jag kastade faktiskt ett getöga på de första 24 serierna jag har i min netflixlista. Väldigt lite egentligen, bara min lista innehåller 12 gånger så många serier, men jag kom fram till följande:

16 av serierna var inte producerade för Netflix alls, men för några av dem har endast Netflix de internationella visningsrättigheterna (anledningen till att några av dessa har ett rött N i hörnet men inte alla).

7 av serierna var producerade specifikt för att visas på Netflix (N i hörnet)

1 av serierna producerades först för en annan kanal men tog senare över av Netflix (N i hörnet).

0 av serierna producerade av Netflix.
  • Aniiee

Jag har fixat med mina årslistor så jag postar hela raddan "horror". Någon kanske hittar något att se och någon annan kanske kan säga vad ni tycker om filmerna. Alltid lika kul att höra.

Listan är lite svajig eftersom det inte alltid är helt självklart vad som är vilken genre. En del skräckfilmer kan ju även ha hamnat i mystery- eller thriller-kategorin, eller borde istället vara i någon anna kategori.

Daybreakers

Let me in

Insidious

The Woman in Black

The Cabin in the Woods

The Conjuring

Oculus

Annabelle

The Babadook

Crimson peak

Krampus

The Witch

10 Cloverfield Lane

Don?t Breath

Get out

Alien: Covenant

It Comes at night

Annabelle: Creation

It

Mother!

Annihilation

A Quiet Place

Hereditary

Haloween

Suspiria

Midsommar

Scary Stories to Tell in the Dark

Ready or Not

It Chapter 2

Doctor Sleep

• Aniiee
    Finansen7 skrev 2020-02-21 21:08:59 följande:
    Annabelle dök väl upp i the conjuring också. Otäcka docka. Apropå dockor kom jag att tänka på Chuck. Han var inte lätt att tas med.
    Jag... klarar inte dockor. Marionetter är stort no-no.
  • Aniiee
    flygrl skrev 2020-02-21 21:15:50 följande:
    Aniiee strikes again!

Tack för listan, den ska jag absolut spara för framtida bruk.
    =P
  • Aniiee
    flygrl skrev 2020-02-21 21:25:20 följande:
    Ja, Mupparna, Fragglarna och Skurt är ju bara för läskiga asså. :P
    Jag fixade faktiskt inte mupparna när jag var liten. Fragglarna gick bättre. Skurt har jag inte så mycket erfarenhet av, vi hade inte trean när jag var liten (jag är gammal.....), Alla de ryska/östeuropeiska dockfilmerna som gick på tv på den tiden gjorde att jag lämnade vardagsrummet.

Logiskt? Nej. Inte ett dugg.
  • Aniiee
    flygrl skrev 2020-02-21 21:29:35 följande:
    Va är det du gillar med The Walking Dead? Jag kanske bara inte fattat zombiegrejen än.
    Walking dead suger (ok, lätt överdrift, i alla fall till och med säsong 3). Ska du se en zombie-serie så se Z Nation.
  • Aniiee
    flygrl skrev 2020-02-21 21:53:28 följande:
    Ok, jag skämtade förstås som du säkert förstod MEN av det du berättar förstår jag det verkligen är ett komplicerat kapitel med dockor i ditt fall. Sen...allt är inte logiskt här i världen. Definitivt inte känslor.
    I know =) Men, ja, det är lite komplicerat..... I'm just weird that way.... Jag tror det är de döda ögonen och att de inte har ansiktsuttryck.....
Svar på tråden Bästa skräckfilmen ever?