Nygift och otrogen
Det är vi villiga att göra. Och vi vet ju nu mer än nånsin varför vi älskar varandra.. och sedan det upptäcktes har vi tagit vara på varandra på nytt. Tagit egentid, pratat, gråtit, kramats. Så på ett sätt är vi stärkta, på ett sätt är jag knäckt. Jag vet inte riktigt varför jag gör som jag gör, i vilket syfte.
Eller så stärker en bebis oss? Vi har längtat efter ett syskon och som jag skrev här över är han den mest fantastiska pappan. Jag vill så gärna ha ett till barn, varför ska jag inte få det pga hans otrohet? Är ju han som gjort fel...
Du vet hur slitigt bebistiden är och nej ni är inte starka nog att fixa den extra slitningen just nu. Du kastar honom rätt i armarna på henne igen genom att skaffa barn i panik.
Att hela ert äktenskap går inte på några månader. Det tar år. Att hela ert äktenskap betyder inte heller att det håller för ett till barn.
Att skaffa barn när du inte ens vet om du vill stanna är det dummaste du kan göra. Ska barnet bli orsaken till skilsmässan istället för otrohet?