Nygift och otrogen
Nja jag upplever snarare att han försöker svara på allt men att det blir förmildrande men också tror jag att han faktiskt tror på det han säger. Att han ?manipulerat? sig själv. Sanningen är antagligen någonstans mellan deras historier men i det stora hela har jag ju fått veta allt och jag behöver inga detaljer. Jag hade varit misstänksam mot honom även om han så inte raderat all deras kontakt och jag fått se allt svart på vitt.
Och behöver jag verkligen på reda på allt? Måste jag höra ?sanningen??
Ja så är det... men det är också ett steg jag inte riktigt orkar ta än utan när jag är redo för reaktioner. Och jag tror heller inte jag kommer få så mycket stöd. Nästan all vårt umgänge är gemensamt och alla dyrkar honom...
Om du stannar kvar av feghet just pga att ingen ska veta kommer du mycket snart gå under psykiskt när du redan förstått att det inte går att leva så här.
Du glömmer en viktig poäng här: om du inte kan förlåta och gå vidare så är det ju den sanningen som gäller. Du kan aldrig göra våld på dig själv och konstruera en sanning du själv inte tror på. Nej det slutar inte att göra ont, det slutar aldrig komma tankar och funderingar och känslor. Man slutar aldrig grubbla. För att det helt enkelt inte går att förlåta det värsta bottenlösa sveket. Du kan aldrig förändra den du är och det som är din sanning i din kropp. Dina känslor skriker ett stort nej just nu och den rösten kommer nog aldrig tystna.
Varför tycker du att du förtjänar att leva så här? Är det här vad du menar med att vara lycklig? Att behålla en fasad?