Nygift och otrogen
10 månader är inte särskilt lång tid i sammanhanget, tror inte någon skulle gått vidare helt. :/
Jag tycker att din man inte borde ha lagt någon som helst press på henne att göra abort, utan det borde varit upp till henne. Sedan kunde han väl berättat hur han kände inför situationen och vad hon kunde förväntat sig från honom, men han borde också varit tydlig med att hon i slutändan ska göra det som känns bäst för henne.
Och när jag skriver att han kunde sagt vad han kände kring det hade det varit bra om han hållit sig mer lugn än vad jag uppfattat att han gjorde. Hon förtjänade inte den ilskan för att hon blev gravid kan jag tycka och det bemötandet hon fick kan ju i sin tur ha satt en del press på henne. Svårt det där. :/
Han la ingen press på henne (enligt min mening) men klargjorde att han inte ville ha barnet, älskade mig och skulle stanna hos mig och inte skulle ta ansvar mer än möjligen underhåll (och kräva faderskapstest) för barnet. Det var vad hon fick förhålla sig till sedan var ju valet hennes...