Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-05 15:49:59 följande:
För att jag blivit sviken och vill ha grepp över situationen för att inte bli förnedrad igen så klart. Det får mig inte att må sämre, att hon däremot låg med min man får mig att må sämre.
Ja de båda visste vad de gav sig in på och jag vet att han bär det stora ansvaret men det fråntar inte att hon visste situationen hon gav sig in på. Han kunde inte hjälpa henne med en abort, han kunde bara berätta att han inte ville ha barnet men att beslutet sedan var hennes. Hon har vänner som borde stötta henne, hon borde inte söka bekräftelse hon min man speciellt inte när han markerat gång på gång att han inte vill ha med henne att göra.
Jag vet att det är ett stort svek.Men om du hela tiden vill ha kontroll över allt hon gör så kommer du ju också att bli påmind om vad din man gjorde med henne också.
Och i och med att du vill ha sådan kontroll över henne så kan du ju inte lita helt och fullt på din man heller?
När mitt ex bedrog mig så ville jag ha fram sanningen. Det tog ett halvår innan jag fick veta att de var ihop och hade varit det bakom min rygg.
Men efter det så ville jag inte ha med någon av dem att göra. (Hon var en av mina bästa vänner)
Det hade inte hjälpt mig att gå vidare.
Ja,som jag skrev så får hon ju skylla sig själv då hon visste vad hon gav sig in på.
Men du måste väl ändå hålla med om att det är ganska känslokallt av din man att bara lämna henne i sticket när han får veta att hon blivit gravid.
Tänk om det hade varit dig han lämnade så?
Men jag håller med om att hon borde kunna söka stöd hos andra än din man.
Men om hon inte förstår att ni inte vill att hon kontaktar er så återstår ju bara att blockera henne.