• molly50

Nygift och otrogen

Anonym (Känner med dig) skrev 2020-02-24 21:53:29 följande:

Men asså. Gud till och med radikalfeministen som aaaaavskyr otrohet börjar tycka att folk här är för hårda. Man FÅR vara ledsen även om man varit ett svin. Jag tycker synd om mannen som lämnade mig gravid och aldrig kom tillbaka. Det kan vara synd om människor som förstör för sig själva.

Självklart får man vara ledsen. Men TS man har ju utmålat sig själv som ett offer och lagt all skuld på den andra kvinnan.
    Då kan,och ska,man inte förvänta sig några sympatier.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-25 18:33:03 följande:
    Det är synd om honom! Med det sagt betyder det inte att han inte förtjänar att må bra. Han startade den här karusellen och det känns som om den aldrig tar slut. Det här kommer alltid vara en så stor grej i mitt liv som sårat mig på djupet på ett sätt jag aldrig tidigare sårats. Livet känns bara skit...
    Jo,men han har ju själv försatt sig i den här situationen.
    Och han verkade inte tänka en tanke på hur det skulle bli för dig när han valde att ha sex med den andra kvinnan.
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-25 18:43:33 följande:
    Hon har enorm skuld i det men han har såklart mer.
    Visst har hon en del i skulden. Speciellt om hon visste om dig.
    Men han bär det största ansvaret eftersom han är gift med dig.
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-25 18:30:20 följande:
    Jag vill inte berätta för mina nära. Huvudsaken är att de vet tr vi separerat, inte varför. Det kan komma att påverka vår relation som föräldrar.

Varför skulle det påverka er relation som föräldrar om ni berättar?
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-25 18:30:20 följande:
    Ja han hade sex med henne. Ja han berättade inget för mig. Men nog insåg han att det var ett misstag eftersom han avslutade det redan innan jag fick reda på det. 
    Han borde väl ha insett sitt misstag redan innan han låg med henne första gången.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-25 23:12:21 följande:
    Nej just dom två veckorna tänkte han/prioriterade han inte mig och det kommer han för alltid få ångra. Hon visste om mig, hon visste när vi gifte oss, att vi försökte få barn osv.

För jag vill att han ska fortsätta ha en god relation med mina föräldrar.
    Ja,precis.

Ja,det är ju fult av henne med. Men kanske var hon också upp över öronen förälskad och blev lika lurad som du?
    Han kanske lovade henne guld och gröna skogar osv,men blev skrämd när hon blev gravid och la benen på ryggen.

Jag kan förstå att du känner så i och med att ni har barn också.
    Men om någon frågar vad som verkligen hände,vad ska du svara då?
    Jag tänker också på att du kan behöva stöd i det här själv också.
    Det är ju egentligen dig det är mest synd om.
    Du som själv inte valt att hamna i den här sitsen.
  • molly50
    Anonym (Stinsson) skrev 2020-02-26 14:41:34 följande:
    Du behöver inte tycka synd om mig, jag är väldigt lycklig i mitt äktenskap. Nej jag har valt att förlåta och det går. Det är tråkigt att läsa att nästan alla skriver att det inte går att förlåta. Väldigt många är otrogna och väldigt många blir förlåtna. I flera fall kan det stärka förhållandet. Jag tror inte att ts man någonsin skulle ta i den kvinnan han hade sex med igen, han verkar hata henne efter allt som skett. Jag tycker det är sorligt att läsa om otrohet som något helt oförlåtligt. Jag om min man hade inget öppet förhållande och han sårade mig. Men varför skulle jag kasta bort mitt förhållande för att han under en månad hade känslor och låg med en annan om jag vet att han inte har det längre? Det blir inte proportionerligt att några veckor ska förinta ett helt äktenskap och en hel framtid. Vi fick en omstart pga hans otrohet och insåg att vi inte kunde leva utan varandra. 
    Jag beundrar dig för ditt mod att förlåta. Jag tycker det är starkt.
    Det är långt ifrån alla som klarar det.
    Men samtidigt så tycker jag att det är sorgligt att det ska behövas ett stort svek som en otrohet för att man ska inse att man inte kan leva utan varandra.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-27 12:19:56 följande:
    Det var/är hon säkert men dels visste hon att han var gift och dels blev hon besatt. Och han dumpade henne redan innan hon visste att hon var gravid. Eller dom slutade ha sex redan innan men hade fortsatt kontakt som vänner fast han försökte få dem att inte ha kontakt heller..

Jag kommer inte berätta om hans otrohet. Vill han det så får han det men jag har inget behov av att förklara omständigheter. Kanske kommer jag ändra mig tids nog men efter att ha försökt prata med min bästa vän och det inte gick bra ser jag ingen mening med det.
    Ok. Ja,hon visste ju vad hon gav sig in i och hur det kunde sluta.
    Så i det avseendet har hon ju sig själv att skylla.
    Men sina känslor kan man inte rå för. Bara välja hur man ska agera på dem.

Ok. Ja,det är ju såklart upp till dig.
    Men bara för att din vän inte lyssnade så innebär det ju inte att andra inte kommer att göra det.
    Du behöver stöd också. Mer än din man.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-27 14:59:14 följande:
    Så är det.. och både hon och min man agerade på sina känslor. Att han valde en galen kvinna av alla han kunde välja gör det hela inte bättre..

Jag kanske kommer berätta i sinom tid men just nu orkar jag inte det utan vill bara blicka framåt.
    Men vad är det egentligen som får dig att tro att hon är galen? Att hon fortsätter kontakta er?
    Hon kanske är olyckligt förälskad. Men du vet ju inte vad han har sagt till henne eller vad han har lovat henne.
    Han kanske har lovat henne guld och gröna skogar? 
    Han har kanske inte berättat hela sanningen för dig.
    Och sen tvingades hon göra abort. Och det är ju inte något man gör hur lättvindigt som helst.
    Det var säkert jättejobbigt för henne.
    Jag försvarar henne absolut inte.
    Hon visste vad hon gav sig in på och har ju delvis sig själv att skylla.
    Men jag menar att det kan finnas andra anledningar än att hon är galen.
    Hon mår säkert inte heller bra.

Ja,det är ju såklart upp till dig.
    Jag valde att berätta ganska omgående för min familj och mina vänner.
    Jag fick kanske inte stöd av alla. men av många.
    Och sen gick jag även på samtalsterapi vilket hjälpte mig mycket.
    Man behöver stöd för att kunna hantera ett sådant svek.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-02 14:53:48 följande:
    Ja, hon verkar helt bakom flötet och kan inte ta ett nej. Oavsett vad han lovat henne tidigare så har han klargjort flera gånger att han vill ha absolut noll med henne att göra nu.

Aborten var en situation hon själv satte dig i. Det yttersta valet var hennes. Min man är inte hennes vän som ska finnas där eller testa henne. Hon mår säkert inte bra men det är inget varken jag eller min man kan eller vill hjälpa henne med. Hon är ansvarig för sitt eget mående.
    Men varför blockerar ni inte henne bara?
    Jag förstår inte varför du vill veta när och vad hon skriver? Det får ju inte dig att må bättre.
    Och nu lär du ju ändå inte få veta det när ni bor på skilda håll.

Det var en situation han satte henne i också i och med att han inte använde skydd.
    Och att lämna henne i sticket när hon gjorde abort var inte heller så juste.
    Men jag håller med om att hon har ansvar för sitt eget mående och hon borde kunna söka stöd någon annanstans.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-05 07:46:41 följande:
    Det får mig att ha kontroll. Nej dom satte sig i den tillsammans, hon visste vad hon gav sig in på, att han hade familj och inte skyddade sig. Han hade inget ansvar i aborten. Det är ett kirurgiskt ingrepp och dom hade ingen relation.
    Men varför vill du ha den kontrollen?
    Jag tänker att det snarare får dig att må sämre. Att det blir svårare för dig att släppa taget och blicka framåt om du fortsätter ha kontroll.

Ja,de försatte sig i situationen tillsammans. Och hon visste vad hon gav sig in på.
    Så i det avseendet får hon ju skylla sig själv. Det håller jag med om.
    Men han är den som är gift med dig och hade det största ansvaret gentemot dig och er dotter.
    Och gör han en kvinna gravid så borde han visa sitt stöd,oavsett hur hon väljer att göra, och oavsett om de har en relation eller ej.
    Annars är det känslokallt,tycker jag.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-05 07:46:41 följande:
    Det får mig att ha kontroll. Nej dom satte sig i den tillsammans, hon visste vad hon gav sig in på, att han hade familj och inte skyddade sig. Han hade inget ansvar i aborten. Det är ett kirurgiskt ingrepp och dom hade ingen relation.
    Jag tänker också att om du måste ha sådan kontroll så kan du ju inte lita på honom helt och hållet heller?
Svar på tråden Nygift och otrogen