Jemp skrev 2020-01-03 12:46:54 följande:
Miljö- och klimatpolitiken (eller avsaknad av densamma).
Kvinnors rättigheter.
Synen på andra människor.
Normaliseringen av främlingsfientlighet.
För att nämna några. Bemöt gärna.
Hej, du kan möjligen vara politiskt indoktrinerad, och då använder jag inte ordet så som folk vanligen använder det, alltså som någon form av förolämpning. Jag menar det bokstavligt. Är det ett sammanträffande att du häver ur dig fraser vi fått höra i tid och otid ifrån den etablissemangsorienterade pressen? Förmodligen inte. Ska vi ta reda på ifall du kan rättfärdiga dem (dvs själv har tänkt över dem och sedan accepterat dem) eller reflexmässigt häver ur dig dem (vilket tyder på politisk indoktrinering).
"Kvinnors rättigheter."
SD ville sänka abortgränsen så att den låg på samma nivå som runtom resten av Europa ("Ville" innan de sket ner sig och drog tillbaka förslaget).
Är det att inskränka på kvinnors rättigheter? Ja?
Så då inskränker större delen av Europas stater på kvinnors rättigheter? Ja?
Så är alltså 21 veckor 6 dagar helt okej (Girlpower!) men 20,19,18 veckor och ja allt under det rent kvinnoförtryck? Hur fungerar det där?
"Normaliseringen av främlingsfientlighet"
Är en fruktansvärt dålig beskrivning av ett nyanserat förhållande (och det är här du visar röd flagg för indoktrinering som mest). Så försök svara dessa frågor.
- Om du inte vill släppa in en främling i ditt hem utav oro för att de i ditt hem kan fara illa om du gör det (och du har vid det här laget tämligen goda anledningar att tro att så skulle kunna bli fallet) är du fientlig mot främlingen då? Ja? Nej? (Om nej, kanske dags att ändra termen då vad sägs om "Främlingsförsiktig").
- Är alla som är emot en massinvandring som redan radikalt förändrat vårt lands demografi och kultur, och till slut kommer att göra etniska Svenskar till en minoritet i landet Sverige, främlingsfientliga? Ja? Förklara varför.
- Om Sveriges nu största parti är ett främlingsfientligt sådant, innebär inte det då i så fall att "främlingsfientlighet" redan är normaliserat per definition?
"Synen på andra människor"
Högerns syn på människan skiljer sig definitivt ifrån vänsterns. Det är en bra mycket mindre romantisk bild av människan.
- Men hur anser du att SDs syn på "andra människor" skiljer sig?
(SD's miljöpolitik är jag också besviken på. Där är jag besviken på samtliga partier).
Tack och lycka till!