Ni som röstar på SD
Tjenna tjenna!
"Vilka är de främsta orsakerna till valet av SD som parti?"
Det är det parti som ihärdigast och riktigast förutspått och beskrivit Sveriges problem. De har och har fortfarande rätt inom vår generations absolut viktigaste samhällsfråga, Invandringen och Integrationen (Vill tillägga att jag ser klimatförändringar som ett rejält problem också, men alla insatser vi kan göra inom det området baseras i grund och botten på att vi har 1: en befolkning som bryr sig om miljön, och 2: resurser över att spendera på åtgärder). Utöver det så har jag ifrån mitt första val 2014 avskytt sättet de behandlats på och ja jag gillar en underdog.
"Vad hoppas du/ni att SD ska kunna göra bättre/annorlunda än tidigare exempelvis Socialdemokraterna?"
Oj var ska man börja. Vi har testat att genomdriva integration med enbart morot hittills. Men moroten fungerar bara ifall piskan vilar i bakgrunden, jag hoppas att SD vågar agera den piskan (metaforiskt menat såklart). Dvs bete dig, anpassa dig, integrera dig, gör rätt för dig. Gör alla dessa saker och du är välkommen, annars är det dags att säga adjö. Jag hoppas också att de står upp för Svensk kultur och Svenska (västerländska) värderingar. Jag hoppas att de vågar stå för nationalstaten Sverige, något som Socialdemokraterna inte gjort på länge.
Att tillsätta en regering som inte tror på nationalstaten som styrelseform är som att anställa en advokat som inte tror på lagen, och det är något vi gjort i flera år nu. Kort sagt så hoppas jag att de rensar upp ordentligt inom den offentliga sektorn, samt att de bryter ner åsiktskorridorer och vågar diskutera obekväma fakta så att vi äntligen kan börja rätta skutan igen.
"Är du/ni som röstar på SD "emot" invandrare/invandring, hbtq-personer etc?"
Exakt så är det frågan har formulerats i flera år nu. Det är en grovt förenklad fråga. Mitt svar förändras beroende på exakt vilka du menar när du säger invandrare/invandring. Menar du högkvalificerad arbetskraft som kan träffa marken springandes? Absolut inte välkommen in. Menar du flyktingar som gör sitt bästa för att integrera sig och göra rätt för sig? Välkommen in inom rimliga antal.
Menar du flyktingar, eller kanske mer ofta än sällan ekonomiska migranter som söker sig hit främst för att sko sig på vår välfärdsstat (vare sig medvetet eller som ett resultat av misslyckad integration), som knappt lyckas integrera sig (om de ens försöker), som tar 10+ år på sig att hitta ett arbete varav en oproportionerligt stor andel begår brott? Då är mitt svar NEJ det räcker nu.
Rent konsekvensetiskt så är det inte rätt att ta in dessa personer. Vi gör inte världen till ett bättre ställe genom att rasera Sverige. Dessa migranter kommer dessutom oftast ifrån länder som genomgår befolkningsexplosioner (Afrikas befolkning kommer t,ex att ha fördubblats till 2050). Det är en aldrig sinande ström och hur hemskt det än må låta, så möjliggör/lindrar vi endast deras dysfunktionella barnafödande genom att ta in deras unga män och avlasta deras egna fallerande system och institutioner (till enorm kostnad för vårt egna samhälle).
När det gäller HBTQ personer så är min ståndpunkt enkel, och ärlig. Jag delar den med de allra flesta människor (även fast få vågar erkänna den öppet). Jag bryr mig inte nämnvärt. Jag hyser inget agg emot dem, jag vill dem inget illa. Jag vill att alla ska ha lika rättigheter enligt lag och där slutar mitt intresse för just den gruppen.
Bra engagemang! Ledsen för uppsatsen. Skyller på att jag varit ledig ifrån studierna lite för länge nu. Ha det fint!