Håkan på Öland skrev 2020-01-02 18:28:46 följande:
Jag kan besvara dina frågor som följer.
Jag har alltid varit nyfiken på vilka det är som röstar på Sverigedemokraterna?
Har tidigare bl a röstat på C och på M men har nu gått över till SD.
Vilka är de främsta orsakerna till valet av SD som parti?
Den främsta orsakerna är att jag var väldigt negativ till den massinvandring som startade 2015 av araber och afrikaner som har förorsakat den brottslighet vi har idag som:
skottlossningar
mord
bombattacker
våldtäkter
gruppvåldtäkter
hedersmord
bilbränder
personrån
tafsande på småtjejer
könsstympning av unga flickor
ökande drogförsäljningen
Vad hoppas du/ni att SD ska kunna göra bättre/annorlunda än tidigare exempelvis Socialdemokraterna?
Eftersom det är S + övriga vänstern som har förorsakat vad jag just nämnde så HOPPAS jag att SD kan rätta till lite av det totala kaos som vänstern har förorsakat påhejade av de borgerliga partierna som suttit tysta och inte reagerat för fem öre.
Är du/ni som röstar på SD "emot" invandrare/invandring, hbtq-personer etc?
Ja, jag är 100% MOTSTÅNDARE av invandring från arabländerna och Afrika. Främst muslimer från arabländerna och Afrika.
HBTQ är ett väldigt främmande begrepp för mig eftersom när jag växte upp så växte pojkar upp till män och flickor växte upp till kvinnor så jag passar i den frågan. Har för lite kunskap i ämnet.
Stämmer ju att det är mkt skit i Sverige just nu! Herre jäklar! Särskilt dessa ghetton där ungar springer runt med "becknar-väska och Gucci keps och tar sig in i vanliga lugna områden. På mina barns skola blev det uppmärksammat att några från en annan skola (som ligger i vår mellanstora stads egna ghetto) kom till våra barns skola och började hota elever och sprang runt och lekte Allan Ballan! Som tur kom polisen och visste vilka dessa var. Det är mkt sånt nu. Var även på stan med min son, och ser att 4 killar från något av länderna i Mellanöstern stod och var hotfulla mot en grabb, han var helt ensam. Varav en av dessa killar slår denna grabb i ansiktet. Jag sprang då dit och bad personal att kalla på vakter och polis.
Jag känner sån ilska när jag ser det här. Och hör om allt som händer i Sverige. Min föräldrar kommer ifrån Ungern, de kom hit i slutet på 70-talet. De har jobbat från dag 1. De är också riktigt less på hur det ser ut nu. De brukar säga att det som händer i Sverige skulle aldrig få hända i Ungern, Ukraina, Ryssland eller Polen. Det är därför som dessa länder inte tar emot invandrare/flyktingar. Då de vet att riskerna är att det just blir som det ser ut i Sverige. Jag tycker att dessa föräldrar som kommit hit undan kriget, verkar inte ha koll på nåt, varken språket eller sina egna barn. Tycker att när ungdomar som hör till de som kommit hit från 2015 och fram tills nu, begår brott så ska hela familjen utvisas. Man måste börja statuera exempel nån gång..