Inlägg från: caramia |Visa alla inlägg
  • caramia

Fler över 40 som planerar barn?

Patricia4 skrev 2020-09-12 06:17:42 följande:

Välkomna alla nya och nygamla :)

Grattis till flera plus i tråden ! Det är underbar läsning och hoppas det smittar till alla andra .

Jag är i v 9 och träffade barnafadern igår I en 4 timmar långt samtal om vår relation och babyn . Han envisas med att säga att han slutat älska mig efter ett gräl och att han inte kommer hjälpa mig med babyn. Han säger även att han kommer stötta mig och vara min vän om jag gör abort , t om att jag får sova där om jag skulle må dåligt . Att det kanske skulle kunna vara en början till att hitta tillbaks till varann .

Men om jag behåller , så är det ett svek tycker han . Ingen kontakt och så kräver han DNA för principens skull .

Har ett underbart arbete med omöjliga tider där en baby och ensamstående föräldraskap tyvärr är omöjligt . Så behåller jag så måste jag byta arbete .

Har alltid haft problem med mjölkstockningar och behövt hjälp när jag varit sjuk och vet inte vem som ska hjälpa mig nu ?

Jag är i vecka nio . Älskar bebisen redan . Älskar tyvärr pappan också . Men det är fruktansvärt att bli pressad till abort och lämnad . Han bor hos sitt ex . Allt är sorgligt och många tårar har fallit . Det var inte så här det skulle bli :(

Så ledsen för din skull! Han är en manipulerande knöl och jag hoppas du inser detta. Att påstå att det är du som är svikaren när han både flyttat hem till sitt ex och vägrar ta ansvar för det liv han har varit med och skapa. Fy fan! Du är värd så mycket bättre.
  • caramia
    Nykär15 skrev 2020-09-15 14:57:39 följande:

Vill du hoppa med in i vår fb-grupp? <3

Det hade jag gärna gjort, men jag har inte Facebook längre. Kör på ni bara, men kika gärna in här ibland också : )
  • caramia
    Nykär15 skrev 2020-09-15 18:32:13 följande:

Ja självklart! Hur mår du? Vilken vecka är det nu?

Har precis börjat känna illamående och är trött, annars mår jag kanon. Tror jag går in i vecka 7 idag. Känner så lite att jag mestadels glömmer bort att jag är gravid. Man önskar ju alltid att tiden kunde rusa fram till v 12. Hur går det för dig?
  • caramia
    Patricia4 skrev 2020-09-18 05:09:18 följande:

Känner igen det där . Jag är i v 10 och illamående har slagit till med full kraft . Denna gången verkar det svårast efter jag har ätit . Kan hålla på hela eftermiddag och kväll . Läste nån gång att kraftigt illamående är tecken på att barnet har mycket hår . Föreställer mig denna med axellång kalufs när hen kommer ut :)

Haha, har jag aldrig hört, men kul teori. Säkert är det en redigt hårfager liten typ du bär på ???? kul att du är i vecka 10, snart lite mer "safe" ju. Mår illa lite då och då, men än ingen fara. Hoppas det ger med sig med illamåendet för dig snart.
  • caramia
    Nykär15 skrev 2020-09-21 08:18:53 följande:

Har du nåt ul inbokat?

Här väntar jag på BIM på lördag, dessa dagar är hemska när man vet att man mest troligt behöver se negativa test. Brukar testa på äl+10 (som i morgon) men sist fick jag positivt först på äl+11 och min plan är att försöka vänta till äl+12...får se hur det går!

Åh, det är svårt att hålla sig! Man vill ju så gärna veta! Hoppas hoppas att turen är på din sida denna gång!
  • caramia
    Nykär15 skrev 2020-09-21 08:18:53 följande:

Har du nåt ul inbokat?

Här väntar jag på BIM på lördag, dessa dagar är hemska när man vet att man mest troligt behöver se negativa test. Brukar testa på äl+10 (som i morgon) men sist fick jag positivt först på äl+11 och min plan är att försöka vänta till äl+12...får se hur det går!

Inget UL inbokat. Funderat på att begära ett, men det är så mycket på jobbet så jag vet inte när jag skulle kunna klämma in det. Tänk att få byta jobbstress mot en lång härlig föräldraledighet!
  • caramia
    Stora My skrev 2020-09-21 20:35:57 följande:

Jag mår inte illa men känner ofta av ligamenten. Det kan dra till när jag minst anar det, oftast om jag reser mig från en stol eller vänder mig i sängen.

Vilken vecka är du i nu?
  • caramia
    Nykär15 skrev 2020-10-01 10:37:32 följande:

Hur går det för er? <3

Gick in i vecka 9 idag ???? har mått otroligt illa idag, så jag ser det som ett gott tecken.
  • caramia
    FruganK78 skrev 2020-10-05 09:25:30 följande:

Fick missfall igår morse, v 8 (7+2). Grät hela dagen. Idag kraftig smärta och blöder fortfarande rejält. Vi vet inte om vi ska försöka en gång till. Min man är nog egentligen inte så sugen men han vet hur gärna jag ville detta och vill inte se mig så här ledsen. Vi får se hur det blir. Hade bara hunnit berätta om graviditeten för min mamma. Men igår fick alla barn veta och även svärföräldrarna.

Beklagar verkligen! Så sorgligt, när det hade gått så lång har man ju hunnit ställa in sig på att det kanske kommer gå. Ta tiden och sörj, sen kommer du orka försöka igen. Stor kram!
  • caramia

Började blöda idag. Skit också. 9+2. Exakt så långt jag kom sist jag fick missfall.

Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?