Inlägg från: caramia |Visa alla inlägg
  • caramia

Fler över 40 som planerar barn?

Det blev missfall igen. Det kom i alla fall tidigt den här gången, hade jag hållt mig med att testa hade jag trott att det var mensen som var sen och sluppit veta något, men lätt att vara efterklok. Har i alla fall njutit varje dag av illamående, svullnad och molvärk. Nu är allt det som bortblåst igen. Tråkigt, men det är som det är, bara att ta nya tag!

• caramia
    Glädje5 skrev 2020-03-06 14:22:15 följande:

Beklagar :( När hade du bim?

Hade BIM i måndags och testade i onsdags.
  • caramia
    Grilimy skrev 2020-03-24 11:18:21 följande:

Tack :) Det gick bra, jag är gravid. :) Har till och med varit på första besöket hos BM idag. Det gick snabbt! :D

Å Grattis!!! Så underbart!
  • caramia

Är säker på att jag är gravid igen. Det är i så fall åttonde gången på mindre än två år. Har inte testat, men mensen är några dagar sen och vid det här laget känner jag igen illamåendet och den kraftiga molvärken.

Frågan är om jag kanske ska ringa och fråga om det finns något man kan göra för att motverka att kroppen stöter bort ytterligare en gång. Drar mig, eftersom jag är rädd att de ska säga att jag är för gammal helt enkelt.

Någon som känner till om det finns något man kan göra? Läste om någon progesterallsalva som fanns tidigare som har funkat, men som tydligen inte får säljas längre. Jag vill liksom bara att det ska funka, jag vill egentligen inte hålla på med tillskott, vitaminer, salvor och grejer. Men kanske det är det som måste till..

• caramia
    Nykär15 skrev 2020-05-08 08:50:41 följande:

Hur går det för dig TS? Var du gravid?

Jag tar krämen du skriver om och får vagitorier om jag är gravid att stötta med. Även Trombyl då mitt blod koagulerar lite för lätt/fort.

Jag hann aldrig testa innan det började blöda, tar nya tag igen! Hur går det för dig? Funkar krämen?
  • caramia

Tack alla ni som skriver och delar med er om hur det går. Jag skriver inte så mycket, men det gör mycket att läsa och känna att man inte är ensam.

Sitter här BIM+3 med molvärk och tänker att jag kanske är gravid för nionde gången sen vi började försöka 2017. Sannolikheten är ju inte så stor att det blir någonting den här gången heller, men oooo vad jag njuter av graviditetskänslan! Tänk om...

• caramia
    Nykär15 skrev 2020-05-29 14:57:00 följande:

Hoppas det är ett guldägg som fäst. Har du något bakomliggande eller får nåt medicinskt stöd om du haft så många missfall? :( beklagar verkligen det.

Du ska inte testa ifall du är gravid?

Tack, hoppas också att det finns nåt bra i den där skrumpna äggsamlingen! Fick mitt första barn för åtta år sedan, allt gick snabbt och lätt. Har aldrig kollat upp någonting faktiskt, säkert är det bara åldern.

Jag har bestämt mig för att inte testa, då kan jag få tro att det bara är vanlig mens när det börjar blöda.
  • caramia
    Nykär15 skrev 2020-05-29 14:57:00 följande:

Hoppas det är ett guldägg som fäst. Har du något bakomliggande eller får nåt medicinskt stöd om du haft så många missfall? :( beklagar verkligen det.

Du ska inte testa ifall du är gravid?

Tack, hoppas också att det finns nåt bra i den där skrumpna äggsamlingen! Fick mitt första barn för åtta år sedan, allt gick snabbt och lätt. Har aldrig kollat upp någonting faktiskt, säkert är det bara åldern.

Jag har bestämt mig för att inte testa, då kan jag få tro att det bara är vanlig mens när det börjar blöda.
  • caramia
    Nykär15 skrev 2020-06-01 20:48:08 följande:

Undrar hur det går även för dig? <3

Tack för att du frågar. En vecka över tiden, men ingen mens. Sååå illamående till och från, molvärk, ömma bröst och hela baletten. Har dock ej testat ännu. Inte berättat för min sambo heller. Han har fått beskedet nu sju gånger att jag är gravid och vill gärna skona honom om det inte blir något denna gång heller. Hur går det för dig?
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?